Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:14:11 GMT

وزیر صنعت: فضا برای حل مسائل اساسی کشور مهیاست

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۹۸۰

وزیر صنعت: فضا برای حل مسائل اساسی کشور مهیاست

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سیدرضا فاطمی‌امین» در نشست مشترک با رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بازنگری اساسی در فرآیند صدور مجوزها و بازطراحی فرایندهای اداری مرتبط با مجموعه وزارت صنعت خبر داد و افزود: برنامه ویژه‌ای برای بازطراحی فرآیندها داریم که همه ابعاد سازمانی را پوشش خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح‌کرد: با اجرای پروژه‌های تحولی بازآفرینی وزارت صنعت، بسیاری از مسائل و چالش‌ها در بازه زمانی تعیین شده حل و فصل خواهد شد.

فاطمی‌امین همچنین تعامل و هم‌افزایی میان دو مجموعه وزارت صنعت و سازمان بازرسی برای تحقق اهداف نظارتی با نگاه پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد.

لزوم رفع گلوگاه‌های تخلف‌ساز

رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این نشست، رویکردهای این سازمان را پیشگیرانه با نگاه آسیب‌شناسانه دانست و گفت: گلوگاه‌هایی که بستر تخلف را فراهم می‌آورند باید آسیب‌شناسی و رفع شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن درویشیان» همچنین از دستگاه‌های اجرایی خواست که آسیب‌های مرتبط را با هدف اصلاح و پیشگیری شناسایی کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، آگاهی‌بخشی و توجه دادن دستگاه اجرایی نسبت به ماموریت‌های قانونی خود را یکی دیگر از وظایف دانست و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌های ملی هستند که باید از این سرمایه‌ها صیانت شود و یکی از اقدامات صیانتی توجه دادن مدیران به مأموریت‌هایشان است.

حجت‌الاسلام درویشیان یکی دیگر از رویکردهای سازمان بازرسی را توجه به مسائل اصلی دستگاه‌ها و اولویت‌بندی مسائل دانست و با بیان اینکه مردم انتظار ویژه‌ای از دولت جدید دارند، تصریح‌کرد: نظارت مستمر بر عوامل و تحقق اهداف مجموعه در کنار وظیفه برنامه‌ریزی و اجراء است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود مدیران به وظایف نظارتی خود به گونه‌ای عمل کنند که نیاز به حضور و پیگیری دستگاه‌های نظارتی خارج از مجموعه نباشد، البته نظارت نه به معنای عدم اعتماد بلکه معنای کمک کردن به مدیران برای انجام درست وظایف است.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور وزارت صنعت معدن و تجارت حسن درویشیان دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور وزارت صنعت معدن و تجارت حسن درویشیان سازمان بازرسی كل كشور وزارت صنعت معدن و تجارت حسن درویشیان دولت سیزدهم سازمان بازرسی وزارت صنعت دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند

 علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که با حضور مدیران ادارات تشکیل شد، با تاکید بر برنامه محوری مسؤولان اظهار کرد: باید همه اقدامات منطبق بر برنامه باشد و در ارائه از زیاده گویی‌ها خودداری و بدون محاسبه منابع و محدودیت‌ها برآورد انجام ندهیم.

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت انعطاف پذیری در برنامه‌ها گفت: با رعایت اصول و چارچوب‌ها و با توجه به اسناد بالادستی می‌توانیم به یک برنامه منعطف دست یابیم.

فخاری با تاکید بر ارزیابی مدیران بر اساس عملکرد برنامه‌ها عنوان کرد: برنامه‌های ارائه شده باید طبق واقعیت‌ها باشند و برای مشارکت در برنامه ریزی استان نیازمند ادبیات مشترک میان همه مسؤولان هستیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی و آینده پژوهی دستگاه‌ها و سازمان‌ها بیان کرد: برای برنامه ریزی باید انتقاد‌ها را شنید و یک برنامه عملیاتی، اجرایی و واقع گرایانه تنظیم کرد و نتیجه کار را در قالب عملکرد دستگاه‌ها به قضاوت مردم بگذاریم، چرا که در این صورت سطح پاسخگویی به مردم با کیفیت بیشتری انجام می‌شود.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه برنامه مورد ارائه توسط مدیران باید در بستر اتفاقات تنظیم و تهیه شود گفت: در این صورت است که نیاز‌ها و ضروریات شناخته می‌شود و می‌توان برای آن برنامه ریزی صحیح انجام داد، زمانی که مدیری در تعامل با مردم باشد نیازمندی‌ها و ضرورت‌ها را شناسایی و برای آها برنامه ریزی می‌کند.

وی با اشاره به همسو شدن افکار در مدیران بر ضرورت نظام برنامه ریزی تاکید و اظهار کرد: برای اداره کردن استان باید نسبت به میزان ظرفیت‌ها و محدودیت‌ها شناخت دقیق داشته باشیم.

فخاری در خصوص انتظارات از سازمان برنامه و بودجه در حوزه برنامه ریزی عنوان کرد: ضروری است که سازمان برنامه و بودجه از رخوت حضور در صحنه و توزیع کنندگی پول خارج و ناظر بر اقدامات اجرایی دستگاه‌ها در جهت تحقق برنامه شود و برای ارزیابی پروژه‌ها به میدان بیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • صدور مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری دست دوم
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری صادر شد
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • مدیران برای برنامه ریزی استان تهران نیاز‌ها و ضروریات را شناسایی کنند
  • مدیران برای برنامه‌ ریزی در استان تهران نیازها را شناسایی کنند
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو