Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:44:51 GMT

کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۸۹۹۴

کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA

رویداد پاییزه با همکاری انجمن علمی دانشجویی روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی و آکادمی لیبیدو، کارگاه آموزشی خودشناسی بر اساس نظریه TA را برگزار می‌کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا،تحلیل رفتار متقابل Transactional analysis یا به اختصار TA یک تئوری روان شناسی است که توسط دکتر اریک برن در سال ۱۹۵۰ میلادی ارائه شد که به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسی و رفتاری؛ مورد قبول جامعه روان شناسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روش به طور تدریجی در زمینه های مشاوره، روان کاوی، گروه درمانی، مدیریت، جامعه شناسی؛ توسعه سازمانی و آموزش؛ نظریه های جدیدی ارائه و گسترش پیدا کرده است.

ابهام و پیچیدگی در مفاهیم تحلیل رفتار متقابل؛ تخصصی بودن و زمان طولانی درمان در دیگر روش های روان درمانی باعث شد تا تحلیل رفتار متقابل با مفاهیم اساسی و واژه های ساده به سرعت جایگزین روش های روان درمانی قدیمی شود. به همین علت تحلیل رفتار متقابل عمومیت یافته است و هر جا که انسان ها حضور دارند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؛ این نوع درمان کاربرد دارد و به عنوان ابزاری برای تغییر و حل مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد.

تحلیل رفتار متقابل یا به اختصار تی ای (TA) یک مکتب علمی کاربردی است که در آن از به کار بردن مفاهیم پیچیده، اجتناب شده  و نظریات آن به صورتی مطرح شده است که به راحتی می توان آن ها را مشاهده و تجربه کرد.

"تحلیل رفتار متقابل چیست؟"،"شناسایی الگوهای شخصیت"،"آموزش چند تکنیک کاربردی برای تغییر تصمیم گیری‌ها و التیام‌بخشی کودک درون بر اساس نظریهTA" از جمله عناوین و موضوعاتی است که در این کارگاه محور بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

این برنامه با تدریس دکتر مریم شب افروز - روان‌درمانگر، مدرس دانشگاه، پژوهشگر حوزه یونیسف، روز چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸ الی ۲۱ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتربا شماره ۰۹۲۲۴۵۸۵۳۸۹در واتساپ و شناسه تلگرامی roydadpaeze۱۴۰۰@ پیام بفرستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحلیل رفتار متقابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان بعدازظهر روز یکشنبه در نشست تخصصی نقد و بررسی برنامه «محفل» اظهار کرد: اخلاص دست اندرکاران عامل مهم موفقیت برنامه محفل بود و موجب برکات آن شد.

کارشناس برنامه محفل بیان کرد: ترویج مفاهیم و بیان نکات قرآن و برخی احکام از ویژگی‌های برجسته برنامه محفل بود.

وی ابراز کرد: آیه «أَنَّ هَذَا الْقُرْآنَ مَأْدُبَةُ اللَّهِ فَتَعَلَّمُوا مَأْدُبَتَهُ مَا اسْتَطَعْتُم‏» مصداق مجموعه تلویزیونی محفل مبنی بر اینکه قرآن غذای آماده الهی است، می‌باشد.

حجت الاسلام قاسمیان با بیان اینکه ایجاد جذابیت از اقتضائات برنامه‌های تلویزیونی است، عنوان کرد: در برنامه محفل رعایت موازین قرآنی و احکام دینی در اولویت قرار داشت.

کارشناس برنامه محفل خاطرنشان کرد: بیان ساده مسائل تفسیری و مفاهیم قرآن از نوآوری‌های این برنامه بود تا مردم به نحوه بهترین با این مسائل آشنا شوند.

کد خبر 6091428

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها