Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌مندی از روش­‌های همیشگی درمان ناباوری، فناوران را به شکل جدیدی از درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی مشتق از خون قاعدگی سوق داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ بهره‌مندی از روش­‌های همیشگی درمان ناباوری، فناوران را به شکل جدیدی از درمان مبتنی بر سلول‌های بنیادی مشتق از خون قاعدگی سوق داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بزرگ­‌ترین مشکلات عصر کنونی تمامی جوامع جهان، موضوع ناباروری است. موضوع مهمی که فارغ از ابعاد فردی و خانوادگی، تاثیرات شگرفی بر موضوعات کلانی چون جمعیت کشورها و حتی نوع بافت جمعیتی آن کشورها می‌­گذارد. این معضل، امروزه حتی در کشورهای توسعه­‌یافته و صنعتی نیز با درصدهایی بالا قابل مشاهده است.

براساس آمارهای رسمی منتشرشده، میزان ناباروری در کشورهای صنعتی حدود 10 تا 15 درصد است. این میزان در کشور ما، 15 درصد برآورد شده است. براساس آمار دفتر جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، حدود 3 میلیون زوج ایرانی پیشینه ناباروری اولیه و ثانویه دارند و سالانه حدود 88 هزار زوج نابارور به این تعداد افزوده می‌­شوند.

در کنار تمامی روش‌هایی که امروز برای درمان ناباروری وجود دارد، متخصصان موفق شده‌­اند با مطالعه، رفتارشناسی و آزمایش بر روی سلول‌‌های بنیادی مشتق از خون قاعدگی، به راهکاری در جهت درمان زنان نابارور دست یابند. در کارآزمایی بالینی مقدماتی این نظریه، کیسه­‌های کوچک محتوی مایع و تخمک­‌های نابالغ، که در لایه خارجی تخمدان قرار دارند (فولیکول) حیوان مورد آزمایش، از «نابالغ» به «بالغ» پیشرفت کرده و امیدواری­‌های بسیاری را برای موفقیت در نمونه انسانی به همراه داشته است.

در طول دو سال، کارآزمایی بالینی که بر همین اساس در زنان نابارور صورت گرفته است، نتایج درخشانی را به ثبت رساند. به ­طوری­ که میزان بارداری کلینیکال از 13.3درصد به 46.7 درصد در گروهی که از سلول‌های بنیادی استفاده کرده بودند، افزایش پیدا کرد و میزان تولد زنده نیز از 6.7درصد ( گروه کنترل) به 33.3درصد در گروه تزریق سلول بنیادی رسید.

شتاب در توسعه درمان‌­های ناباروری

کاهش نرخ فرزندآوری باعث شده است تا نیاز به راهکارهای فناورانه برای درمان ناباوری، بیشتر از همیشه احساس شود. استفاده از سلول­‌های بنیادی مشتق از خون قاعدگی، روشی فناورانه است که ضمن پایین آوردن هزینه‌ها، نسبت به سایر روش­‌های جایگزین کنونی، درمان خانواده‌­های نابارور را با سرعت بیش‌تری همراه می‌­کند اما با کمک این فرآورده سلولی زیستی، می‌­توان بسیار امیدوار بود تا درصد ناباروری در ایران، بسیار پائین‌­تر از 15 درصد کنونی شود.

نقش تأثیرگذار دانش‌بنیان‌ها در بومی‌سازی "کاتالیست‌ها" در صنایع پتروشیمی موفقیت شرکت دانش‌بنیان ایرانی در بومی‌سازی 58 قطعه مورد نیاز صنعت نفت کشور

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان شرکت های دانش بنیان سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»

به نقل از رای الیوم، «محمد الحسینی» سرتیپ بازنشسته لبنانی با اشاره به پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: واکنش تهران در نتیجه کشمکش طولانی مدت با رژیم صهیونیستی است که از حدود چهار دهه قبل شروع شده است.

وی افزود: این واکنش به دنبال حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد که ایران آن را به مثابه تهدیدی برای امنیت ملی و نقض آشکار حاکمیت خود دانست. این پاسخ ایران به مثابه ضربه محدود به منظور ایجاد بازدارندگی راهبردی بود تا ترور دیپلمات‌های ایرانی تداوم نیابد، حملات به سفارتش تکرار نشود و نوعی بازدارندگی برای اقدامات رژیم اسرائیل در داخل ایران ایجاد شود.

الحسینی ادامه داد: تهران حمله را با صد‌ها پهپاد بسیار ارزان قیمت آغاز کرد و در مقابل، رژیم اشغالگر یک میلیارد و نیم برای سرنگونی این پهپاد‌ها متحمل شد. ایرانی‌ها از تکنولوژی جدیدی استفاده نکردند، بنابراین صهیونیست‌ها اطلاعات جدیدی نتوانستند به دست آورند، اما ایرانی‌ها اطلاعات زیادی درباره توان آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دست آوردند.

این نظامی بازنشسته لبنانی اضافه کرد: در موج دوم، ایرانی موشک‌های کروز قدیمی را شلیک کرد و بازهم رژیم صهیونیستی و متحدانش با موشک‌های رهگیر گرانقیمت مقابله کردند و همه توان خود را به کار بستند تا ایرانی‌ها اطلاعات بیشتری به دست آورند. سپس تهران موشک‌های بالستیک شلیک کرد که دو پایگاه هوایی اساسی را در جنوب و شمال فلسطین اشغالی به طور مستقیم هدف قرار داد.

وی اظهار داشت: میان واکنش ایران و آنچه در جنوب لبنان و در نوار غزه از زمان عملیات طوفان الاقصی جریان دارد، جدایی وجود ندارد. این واکنش ایران تحولات راهبردی در سطح دنیا و درگیری در منطقه از جمله دو جبهه غزه و جنوب لبنان به شرح زیر ایجاد کرد.

نخست، ایران خود را به عنوان قدرت جهانی در عرصه بین المللی مطرح کرد که توان ورود به جنگ را در صورت ضرورت، بر خلاف تصور آمریکا و صهیونیست‌ها دارد. تصور آمریکا و رژیم صهیونیستی این بود که تحریم‌ها از حیث اقتصادی و سیاست داخلی، ایران را ناتوان از پاسخگویی می‌کند.

دوم، هراس و وحشتی که حمله ایران در محافل رسمی و میان صهیونیست‌ها ایجاد کرد.

سوم، آثار واکنش ایران علیه رژیم صهیونیستی بر جبهه لبنان با فلسطین اشغالی نمایان شد. قبل واکنش مانند پس از آن نیست، حزب الله پهپاد‌هایی به عمق ۱۵ کیلومتری دشمن ارسال و پادگان «شراگا» در شمال شهر عکا را در ۲۳ آوریل هدف قرار داد و این اولین بار پس از شروع جنگ بود؛ موضوعی که به دشمن فهماند اوضاع فرق کرده است. همچنین حزب الله در ۲۸ آوریل شهرک «میرون» و شهرک‌های اطراف آن را هدف قرار داد. این سبب می‌شود که رژیم غاصب در محاسبات و توهمات خود درباره ایران، تجدید نظر و این رژیم را وادار کند تا از توهمات خود درباره خنثی کردن نظامی ایران در تحولات منطقه دست بردارد.

چهارم، عدم واکنش فوری رژیم صهیونیستی و تلاش‌های واشنگتن برای آرامش، مرحله جدیدی را بنا نهاد و اینکه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها توان مهار تنش در منطقه اگر تل آویو گستاخی علیه حزب الله یا ایران کند را ندارند.

پنجم، عملیات ایران هرچند به رژیم غاصب مجالی داد تا خود را باردیگر به عنوان قربانی در محافل بین المللی بنمایاند، اما تاثیر مثبت آن بر جنگ غزه بسیار زیاد بود و توان ایران را به رخ کشاند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بررسی میزان موفقیت درمان ناباروری با IVF در ایران
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟
  • ۴۰ درصد افراد نابارور بچه دار می‌شوند
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»
  • ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که از روشهای IVF برای درمان ناباروی اقدام می کنند بچه دار می شوند 
  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • با این فناوری انقلابی می‌توان درون سلول‌های سرطانی را مشاهده کرد!
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است