Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه پانزدهمین دوره جشنواره تئاترخیابانی مریوان از عصر امروز آغاز می‌شود، اظهار داشت: افتتاحیه این دوره از جشنواره عصر امروز ساعت پنج در آمفی تئاتر روزباز پارک شانو برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه این مراسم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود، افزود: طی چهار روز برگزاری این دوره از جشنواره ۸۲ اجرا از ۴۰ اثر در ۶ بخش مختلف را شاهد خواهیم بود.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این نمایش‌ها در پنج مکان در سطح شهر از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ شب به اجرا در می‌آیند.

رستمی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان رویدادی پساکرونایی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم محسوب می‌شود، گفت: طی ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا برنامه فرهنگی و هنری شاخصی برگزار نشده است و برای حفظ سلامتی اقشار مختلف مردم همه برنامه‌ها در فضای مجازی به اجرا درآمد.

او با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان موجب ایجاد نشاط و شور در بین مردم می‌شود، یادآور شد: بی شک از طریق نمایش‌های خیابانی می‌توان پیام‌های مختلفی اعم از بهداشتی، اجتماعی و اقتصادی را به بهترین وجه به اقشار مختلف منتقل کرد.

دبیر پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های آزاد، آیینی سنتی، دیگرگونه ها، ایثار و شهادت، کودک و نوجوان، جشنواره جشنواره‌ها و مهمان برگزار می‌شود، گفت: بخش ویژه این جشنواره هم شامل ایثار و شهادت است.

رستمی افزود: در بخش ویژه علاوه بر توجه به جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس به شهادت بزرگ زنان و مردانی که در ایام شیوع بیماری کرونا سلامت و جان خود را در این راه از دست دادند، پرداخته می‌شود.

پانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان از ۵ تا ۱۰ آبان ماه در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تئاتر خیابانی مریوان جشنواره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا بلوکات بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران پس از سال‌ها دوری از بازی در تئاتر، با نمایش «خارشتر» روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی به نویسندگی هدی آهنگر و کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی وحید کریمی به‌زودی میزبان علاقه‌مندان خواهد شد.

از فعالیت‌های تئاتری لیلا بلوکات می‌توان به بازی در نمایش‌های «شکار مرغابی»، «رام کردن مرد سرکش»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «هفت عصر، هفتم پاییز»، «شیروانی داغ»، «ماسک»، «اولئانا»، «هوس و هفت دقیقه»، «روز سیاوش» و… اشاره کرد.

در نمایش «خارشتر» علاوه بر لیلا بلوکات دیگر بازیگران مطرح تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران نیز حضور دارند که اسامی آن‌ها و دیگر اطلاعات اجرا به‌زودی اعلام می‌شود.

تمرین‌های این نمایش آغاز شده و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی است.

کد خبر 6091061 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست