Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:36:30 GMT

بیشترین ابتلای کودکان به کرونا در پیک پنجم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۰۹۲۸۵

بیشترین ابتلای کودکان به کرونا در پیک پنجم

دبیر بورد ریه اطفال و عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کووید ۱۹ گفت: دریافت واکسن آنفولانزا بر اساس مطالعات انجام گرفته جلوی ابتلا به بیماری کرونا را به طور کامل نمی‌گیرد.

به گزارش مشرق، طباطبایی دبیر بورد ریه اطفال و عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کووید ۱۹ اظهارداشت: کودکان در مقایسه با بزرگسالان کمتر مبتلا به کرونا می‌شوند و در صورت ابتلا  همه علائم در آنها اعم از گلودرد، تب، سردرد، بدن درد، تهوع، استفراغ و علائم تنفسی و درگیری ریه خفیف‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته این مسئله به معنای این نیست که کودکان به هیچ عنوان مبتلا به کرونا نمی‌شوند چرا که از ابتدای شیوع کرونا کودکان زیادی درگیر این بیماری شده و به ویژه در پیک پنجم کرونا که خانواده‌های زیادی گرفتار این بیماری بودند کودکان هم بیشتر مبتلا به کرونا شدند.

بیشتر بخوانید

آیا پیک ششم آغاز شده است؟

عضو کمیته علمی و کشوری مقابله با کرونا ادامه داد: یک سوم جمعیت کشور را اطفال تشکیل می‌دهند و تاکنون برخی از کودکان و اطفال مبتلا به کرونا شده‌اند ولی در مورد آمار دقیق مبتلایان در جامعه کودکان مطالعه دقیقی صورت نگرفته و آمار جامعی در این زمینه در دست نیست.

طباطبایی با اشاره به اینکه کودکان منبع موثری در انتقال کرونا محسوب می‌شوند، گفت: همه ترشحات بدن کودکان مانند بزرگسالان می‌تواند ناقل ویروس کرونا باشد و ویروس را به سایر کودکان و بزرگسالان منتقل کند.

وی با اشاره به موضوع بازگشایی مدارس گفت: این مسئله عوامل مختلفی را در بر می‌گیرد از جمله مسائل روحی و روانی، تربیت و رفتار، امکانات، آموزش مجازی و مسائل پزشکی که جهت بازگشایی مدارس این فاکتورها کنار هم در نظر گرفته می‌شوند.

وی درباره موضوع واکسیناسیون دانش آموزان گفت: دریافت واکسن آنفولانزا بر اساس مطالعات انجام گرفته جلوی ابتلا به بیماری کرونا را به طور کامل نمی‌گیرد و به طور مثال مانند سرخک نیست که اگر جامعه واکسن‌ را دریافت کند به طور کامل هیچکس مبتلا به این بیماری نمی شود لذا به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم به امید این که واکسن کرونا دریافت کرده‌اند در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعلل نداشته باشند.

وی بیان داشت: دریافت واکسن آنفولانزا در میان دانش‌آموزان نیز می‌تواند در پیشگیری از این بیماری حائز اهمیت باشد ولی باید توجه داشته که بسته به شرایط اقتصادی جامعه اولویت بندی برای توزیع این واکسن انجام می‌گیرد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص و کسانی که تحت عمل جراحی وسیع قرار گرفته اند جزو گروه های حتمی، ضروری و قطعی دریافت واکسن آنفلوآنزا محسوب می شوند پس از آنها کادر بهداشت و درمان و خانواده‌های آنها که در تماس با بیماران تنفسی هستند در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان پیک پنجم ویروس کرونا کودکان سلامت مبتلا به کرونا دریافت واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • آلومینیومی‌ها در کنار کودکان مبتلا به سرطان
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!