Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: قاچاق کالا ابزار مهمی برای فلج کردن اقتصاد و خسارت زدن به اشتغال و تولید کشور است لذا با کمک همه دستگاهها و مردم بایستی مبارزه با آن جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان قزوین روز چهارشنبه در استانداری قزوین تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: امروز قاچاق کالا یک ابزار برای فلج کردن اقتصاد کشور است و خسارات جبران ناپذیری دارد لذا همه دستگاهها و مردم باید کمک کنند تا خسارت های این بخش کاهش یابد.

وی بیان کرد: بسیاری از کسانی که وارد تخلف شده و به نا امنی دامن می زنند معمولا بیکار هستند و پدیده قاچاق بزرگترین آسیب را به بخش اشتغال کشور وارد می کند و ما موظفیم به این موضوع اهمیت دهیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: بیکاری امروز یک تهدید جدی است و واردات بی رویه محصولات می تواند به بیکاری دامن بزند لذا از دستگاهها و رسانه ها انتظار کمک کنند تا از خرید کالای ایرانی حمایت شود.

وی اضافه کرد: گاندی در کشور هند توانست نهضت استفاده از کالای داخلی راه اندازی کند و به اقتصاد این کشور کمک کند و ما نیز می توانیم با درک درست از شرایط کنونی در حمایت از کالای داخلی عزم جدی داشته باشیم.

استاندار قزوین اجرای مصوبات جلسات را ضروری دانست و یادآورشد: مصوبات در ابتدای هر جلسه باید اعلام شود که چند درصد اجرایی شده و چه تعداد مغفول مانده و علت بی توجهی گزارش شود تا درست تصمیم بگیریم و با دستگاههای کم کار برخورد کنیم.

وی بیان کرد: دبیر جلسه بایستی گزارش کاملی از جلسات قبلی و نحوه اجرای مصوبات ارائه کند تا وقت مدیران هدر نرود و حتما به خروجی و نتیجه برسیم.

شرکت پست برحمل خودروهای گوشت مرغ نظارت می کند

جمالی پور با اشاره به نحوه توزیع درست مرغ در استان اظهارداشت: مدیریت درست شبکه حمل و نقل مهم است و اگر پست وارد شبکه باربری و توزیع اقلام اساسی مانند مرغ شود می تواند از قاچاق کالا جلوگیری کند.

وی گفت: گزارش ها نشان می دهد برخی خودروهای حامل گوشت مرغ در مسیر توزیع تخلف می کنند و اداره پست باید وارد شبکه شده و کنترل و نظارت بر توزیع را بر عهده بگیرد تا مشکلات این بخش کاهش یابد.

استاندار قزوین تصریح کرد: با امضای قرارداد بین سازمان های صمت و جهاد کشاورزی، کشتارگاهها و شرکت پست از روز شنبه بایستی توزیع مرغ با نظارت این شرکت صورت گیرد و هر کشتارگاهی که زیر بار نرود طبق قانون برخورد می شود.

جمالی پور گفت: مصالح مردم در شرایط بحران در اولویت است و اجازه نمی دهیم  کسی فضا را آلوده و متشنج کند و هر کس نپذیرفت برایش تصمیم می گیریم و دادستانی و تعزیرات هم به موضوع ورود می کنند.

وی اظهارداشت: چند قیمتی بودن گوشت قرمز و مرغ در استان منطقی نیست و بایستی نوسان قیمت در همه نقاط شهر بررسی و کنترل شود و قیمتها نباید اختلاف زیادی درسطح شهر داشته باشد و همسان سازی قیمت در کالاهای اساسی باید انجام شود.

استاندار قزوین در خصوص توزیع نهاده های کشاورزی هم گفت: در توزیع نهاده ها بایستی از ظرفبت فرمانداران استفاده کنیم و با تهیه سند آمایش، میزان نیازهای هر شهرستان مشخص شده و بر اساس سند راهبردی و نظارت فرمانداران توزیع نهاده ها بدرستی صورت گیرد تا شاهد بازار آزاد نهاده نباشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین استاندار قزوین قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز گلوگاه شهید زارعی به پرونده قاچاق کالا شامل سه دستگاه تلویزیون و ۲ دستگاه جارو برقی به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق در مجموع به پرداخت بیش از یک میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • کشف ۲۵۰ میلیارد کالای قاچاق و سوخت در طرح ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • کشف کالا‌های قاچاق در کهگیلویه به ارزش ۲ میلیارد ریال
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه