Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز نیز با تاکید بر ظرفیت‌های تولیدی بسیار بالای ملی در این صنعت بویژه در حوزه تجارت این محصول، گفت: صنایع شیرینی و شکلات کشور با اشتغالزایی و ارزآوری بالا ، توجه بیش از پیش را طلب می‌کند.

یونس ژائله در وبینار میزملی توسعه صادرات شیرینی و شکلات، با بیان این‌که وابستگی صنایع شیرینی و شکلات به سایر صنایع در موضوع قیمت و کیفیت محصول نهایی بسیار تاثیرگذار است، افزود: عدم استمرار کیفیت و برخی سیاست‌های داخلی، ضمن اثرگذاری زیاد بر این بخش، شرایط رقابت در بازارهای جهانی را دشوار می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توجه به حل مساله لجستیک و حمل و نقل کالا و همچنین تامین مالی را جزو مهمترین چالش های صنایع شیرینی و شکلات برشمرد و تصریح کرد : حجم تجارت جهانی این محصول در دنیا حدود ۱۵۰۰ میلیارد دلار است و سهم بسیار ناچیزی از این تجارت بین المللی مربوط به کشورمان است و باید با پرهیز از تصمیمات جزیره ای و خلق الساعه ، با هم افزایی و تعامل تمامی مسئولین متولی با صاحبان صنایع در مسیر رشد و تعالی اقتصادی کشور بویژه در صنعت شیرینی و شکلات حرکت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بر ضرورت تشکیل کمیته عالی در این صنعت با حضور نمایندگان وزارت صمت ، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی تاکید کرد و ادامه داد: باید در مساله تامین مالی واحدهای تولیدی متناسب با نیاز هر واحد بصورت مشخص اعم از افزایش ظرفیت تولید ، حمل و نقل ، واردات و نوسازی ماشین آلات و تجهیزات و تامین مواد اولیه پیش بینی های لازم در این کمیته انجام گیرد.

وی، خاطر نشان کرد : شیرینی و شکلات صنعتی پویاست و باید از ظرفیت های موجود نهایت بهره را در جهت توسعه کشور ببریم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اذربایجان شرقی، ژائله با بیان اینکه در حال حاضر باید به مقوله تجارت و ارتباطات تجاری نه فقط صادرات توجه کنیم، افزود : موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب ، فرصتی استثنائی برای فعالین تجاری و اقتصاد کشوراست و می توان با اصلاح فرایندهاو تغییر نگرش ها ، به اهداف بزرگ توسعه ای دست یافت.

وی ضمن تاکید بر فعال تر شدن رایزنان تجاری ایران بویژه در کشورهای همسایه و توجه بیش از پیش به دیپلماسی اقتصادی ، گفت: توسعه صنایع شیرینی و شکلات اشتغال بسیاری را در پی دارد و در آینده با برنامه محوری می توان با مطرح شدن شرکت های بزرگ کشور در جهان ، تولید در کشورهای هدف را نیز محقق ساخت .

وی ایجاد فروشگاه‌های زنجیره ای در شبکه سراسری کشورهای هدف به منظوررقابت با سایر تولید کنندگان جهان را اقدامی مثبت در جهت توسعه تجارت برشمرد و ادامه داد: با بازنگری در برخی فرایندها ، تعریف سیستم و تامین زنجیره لجستیک دستیابی به اهداف تجاری تسهیل خواهد شد.

در این نشست مجازی مشکلات تأمین مواد اولیه صنایع تولیدی شیرینی و شکلات ، دستورالعمل و بخشنامه های متعدد با موضوع تولید و صادرات ، تامین مالی و موانع واردات ماشین آلات خطوط تولید به عنوان بخشی از چالش‌های صنایع شیرینی و شکلات کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در ادامه این نشست مشترک مجازی ، برنامه ریزی مشخص و مدون برای تخصیص مواد اولیه ، ممانعت از صدور بخشنامه های متعدد و خلق الساعه ، تسهیل صدور مجوز ورود موقت صنایع شیرینی و شکلات توسط گمرک ایران ، تخصیص اعتبار لازم توسط شبکه بانکی و بررسی امکان کاهش نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه صادرات واحدهای کوچک و متوسط به عنوان بخشی از پیشنهادات تاثیر گذار در این صنعت ، تحلیل و بررسی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنایع شیرینی و شکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۰۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • تاکید ایران و قطر بر توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • کارگر؛ رضایت شغلی و توسعه اقتصادی
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • ریل ذوب آهن اصفهان پشتیبان توسعه تجارت کشور با جهان
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است