Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:36:15 GMT

«ماتیکان» در بازار کتاب

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۰۸۷۶

«ماتیکان» در بازار کتاب

جلد اول «ماتیکان» (مجموعه مقالات «امرداد») به کوشش هفته‌نامه «امرداد» منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، این کتاب با ویراستاری مینا عرشی و مهناز فیروزمند در ۲۷۹ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان در نشر برسم راهی بازار کتاب شده است.

جلد اول «ماتیکان» با این مقالات همراه است: «ابوبکر کرجی، گمنام در دانش ایرانی» از  فرشید ابراهیمی، «تلمود بابلی و اهمیت آن در پژوهش‏‌های ایرانی» نوشته آزاده احسانی چمبِلی، «اثرگذاری متقابل ساسانیان بر روم و بیزانس از بابک امینی‌نیا، «بازتاب مهر و خورشید در شاهنامه‏ فردوسی» از پوراندخت برومند، «بررسی زمان در شاهنامه و بندهش و مقایسه‏ آن با مفاهیم فیزیک نوین» نوشته مهدی جعفری، «خواست‏ه‌ بازرگانان و پاسخ دولت پهلوی اول به آنان» از لیلا حاج عابد، «شادی در شاهنامه» نوشته محمدعلی دادخواه، «پاپیروس‌‏های پارسی میانه از اشغال مصر به ‏وسیله‏ ساسانیان در سده‏ هفتم میلادی» از تورج دریایی، «آثارُالباقیّه از ایران باستان چه می‌گوید؟» از آرزو رسولی، «مفهوم سیاسی تابعیت و شهروندی در ایران باستان» نوشته روزبه زرین‌کوب، «سرشت و سرنوشت آدمیزاد» از قدمعلی سرامی، «داستان جم» از سعید عریان، «مهندسی معکوس در تاریخ‏نگاری مادها» نوشته علی علی‌بابایی درمنی، «سالنامه‏‌های شاهی در ایران باستان» از  طاهر فتاحی، «سخنی درباره‏ دینکردِ سوم و روایت ارج‏ناشناخته‏»  از فریدون فضیلت، «هلنیسم» نوشته سیداصغر محمودآبادی، «پیاوردِ تصویر شادی در گل‏ونقش» نوشته کتایون مزداپور - شیرین مزداپور، «جشن تیرگان» از جواد مفرد  و «نقدی بر جابه‏‌جایی جشن‏‌های ملی باستانی در گاه‏‌شماری ایران» از احمد نوری.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از پیشگفتار این کتاب می‌خوانیم: همواره در رویه‌بندی هفته‌نامه‌ «امرداد» با این مشکل روبه‌رو بوده و هستیم که نوشتارهای درازدامن را نمی‌توانیم در تنگنای چارچوب‌های رویه‌بندی روزنامه جای دهیم. این گرفتاری دو راه پیش روی ما می‌گذارد. نخست این‌که به‌ناچار و با هماهنگی نویسنده‌ آن، نوشتار را کوتاه‌شده و فشرده به چاپخانه بسپاریم. دوم این‌که وارون آن‌چه در هفته‌نامه‌ها بایسته و شایسته است، نوشتارها را در چند بخش برای شماره‌های پی‌درپی هفته‌نامه آماده کرده و به‌چاپ برسانیم. هر دو راه جانمایه‌ نوشتار را فرسوده می‌کند و از زیبایی و سودمندی آن می‌کاهد. دردا و دریغا که در این راه، خون در دل و پای در گل، بی‌چاره مانده بودیم و سال‌ها این‌گونه گذشت تا این‌که دوست و همکار بزرگوارمان علی دهباشی که جانش پایدار و راهش ماندگار باد پیشنهاد داد تا مجموعه‌ نوشتارهای امرداد را به چاپ برسانیم. هر چند پیشتر از این فروغی از زبانه‌‎های سخن مدیرمسوول بخارا به اندیشه رسیده بود اما آن‌چه که این اخگر را برفروخت بی‌گمان همان بود که علی دهباشی گفت. پس از او چندین تن دیگر نیز همین را خواستند و ندانسته بر آن آتش برخاسته دمیدند.

«ماتیکان» پاسخی است به آن پیشنهاد و درخواست‌ها. امید داریم پسند افتد و به کار درآید تا بتوانیم با نیرو و توانی بیشتر این راه را بپیماییم و شماره‌های پسین را بهتر و بیشتر از پیش بیاراییم و بپراکنیم!

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۰۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر

فخرالسادات هاشمی معاون امور مدارس سمای استان بوشهر در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام رونمایی ازهشت کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر اظهار کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی از یک سو و پژوهش و نوشتن از سوی دیگر، به آگاهی‌بخشی و توانمندسازی بیشتر نسل آینده که دانش‌آموزان امروز و آینده‌سازان کشور هستند، کمک بسیاری خواهد کرد؛ چراکه راه سازندگی، پیشرفت و بالندگی کشور در گروه دانش‌افزایی، اندیشه‌ورزی و نگه‌داشت آن است.

وی اضافه کرد: از دانش‌آموزان پژوهشگر پشتیبانی خواهیم کرد و در راستای چاپ و انتشار داستان‌های آنان با کمک معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی و والدین اقدامات لازم را انجام خواهد داد. 

به گزارش انا، در آیین گرامیداشت هفته معلم از کتاب‌های آرزوی نیلوفر، ماجراجویی در جنگل، پروانه کوچولوی تنها، دختر دریا، دریاچه نقره‌ای، سفر به فضا، در آرزوی دیدن دریا و کتاب در جستجوی مادر که توسط دانش‌آموزان پایه سوم تا ششم دبستان دخترانه و به کمک آموزگاران این آموزشگاه نوشته و طراحی شده بود رونمایی و از دانش‌آموزان این آموزشگاه تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه ادیان و مذاهب با ۳۲۳عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • اعلام جزییات حضور کانون پرورش فکری در نمایشگاه کتاب تهران
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان سما
  • رونمایی از ۸ کتاب کودک نوشته دانش‌آموزان دبستان دخترانه سمای عالیشهر
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود