Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، رژیم صهیونیستی قایق‌های ماهیگیری فلسطینی را توقیف و از ورود تجهیزات پزشکی و دارو‌های ضد کرونا به غزه جلوگیری کرد.

به گفته نزار عیاش، رئیس سندیکای صیادان فلسطین، دو قایق ماهیگیری متعلق به یک ماهیگیر فلسطینی امروز (چهارشنبه) از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی مصادره شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عیاش خاطرنشان کرد که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی چراغ‌ها و سایر تجهیزات مورد استفاده ماهیگیری را نیز منهدم کرده است.

بر اساس گزارش انجمن ماهیگیران فلسطینی، حدود ۴ هزار ماهیگیر در بخش ماهیگیری غزه مشغول به کار هستند که مورد آزار و تهدید نیرو‌های رژیم صهیونیستی قرار دارند.

اتحادیه کمیته‌های کشاورزی گزارش داد که تنها در سال گذشته، نیرو‌های اشغالگر صهیونیستی حداقل ۳۲۰ بار به ماهیگیران فلسطینی در سواحل نوار غزه حمله کردند که این تعداد ۶۳ بار بیشتر از سال قبل بوده است. رژیم صهیونیستی همچنین در ماه اوت منطقه ماهیگیری غزه را به طور کلی به مدت ۱۶ روز تعطیل کرد.

در کنار آزار و اذیت ماهیگیران، این رژیم از ورود تجهیزات پزشکی و دارو‌های ضد کرونایی به غزه نیز جلوگیری می‌کند. ممنوعیت رژیم صهیونیستی در خصوص واردات تجهیزات پزشکی ضروری به غزه از سوی مرکز حقوق بشر المیزان محکوم شده است.

این گروه امروز (چهارشنبه) گفت که بیشتر تجهیزات پزشکی که اخیراً ممنوع شده اند برای اهداف تشخیصی از جمله آزمایش کووید-۱۹ و سایر بیماری‌ها مورد نیاز هستند.

مرکز المیزان تصریح کرد: مقامات اشغالگر صهیونیستی ده سال است که مانع ورود تجهیزات پزشکی فوری به بیمارستان‌های غزه شده اند. با این حال، ممنوعیت مداوم چنین تجهیزاتی وضعیت رو به وخامت بخش بهداشت در غزه را پیچیده و کار کادر پزشکی را دچار مشکل می‌کند.

اخیرا، صهیونیست‌ها واردات ۱۴ دستگاه اشعه ایکس را که نیاز فوری بیمارستان‌های غزه است، مسدود کرده است. از ۲۲ دستگاه موجود در غزه، ۸ دستگاه دیگر کار نمی‌کند. به دلیل ممنوعیت قطعات یدکی، تعمیر و نگهداری منظم نیز امکان پذیر نیست.

مرکز حقوق بشری المیزان فلسطین  از جامعه بین المللی خواست که مسئولیت قانونی خود را بپذیرد و فوراً در خصوص این اقدامات ظالمانه اقدام کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی تجهیزات پزشکی نوار غزه رژیم صهیونیستی تجهیزات پزشکی ورود تجهیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • جنایت‌ به وقت الشفا و ناصر؛ افزایش کشف گورهای دسته‌جمعی در غزه
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی