Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه فضای نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: پیام نشست تهران تا الان مشارکت و همکاری همه کشورهای منطقه به جای واگرایی و رقابت بوده و تا الان این هدف محقق شده است.

سعید خطیب زاده امروز چهارشنبه در گفت و گویی درباره گفت و گوهای وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه در تهران اظهار کرد: در حال حاضر گفت و گوها در جریان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش می کنیم همه وزرای خارجه در خصوص مفاد یک بیانیه مشترک به نتیجه برسیم و فضا خیلی مثبت و سازنده است.

وی با بیان اینکه تهران تلاش کرده نقطه تلاقی همه دیدگاه‌ها و همگرایی منطقه‌ای باشد، گفت: پیام نشست تهران تا الان مشارکت و همکاری همه کشورهای منطقه به جای واگرایی و رقابت بوده و تا الان این هدف محقق شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآورشد:  آنچه الان اتفاق می‌افتد روشن کردن خطوطی است که کشورهای همسایه می‌توانند آینده افغانستان را بر اساس خواست و اراده مردم افغانستان در همان چارچوب تسهیل کنند.

خطیب زاده تصریح کرد: آنچه مهم است تشکیل یک دولت فراگیر است که انعکاس دهنده تنوع قومی و جمعیتی مردم افغانستان بوده و این پهنه جغرافیایی عاری از خشونت بوده و احیاناً کشورهای دیگر به این منطقه جغرافیایی در افغانستان سرازیر نشود و افغانستان بتواند یک عضو موثر در ترتیبات همکاری‌های منطقه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه تمام تمرکز بیانیه تهران بر همین اصول خواهد بود، کمک به مردم افغانستان و کمک به اینکه افغانستان از شرایط سخت اقتصادی خارج شود را از دیگر موارد مد نظر در بیانیه مشترک تهران عنوان کرد و گفت: شاید تا نیم ساعت دیگر این بیانیه مشترک آماده می شود و ما آن رامنتشر خواهیم کرد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تا الان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • نشست سران سازمان همکاری اسلامی آغاز شد
  • نشست علمی وحدت و همگرایی مسلمانان از منظر اهل‌بیت برگزار می شود
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد