Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@18:31:03 GMT

نماز و ازدواج درمان غفلت است/ تنها برای پول کار نکنید

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۱۵۲۴

نماز و ازدواج درمان غفلت است/ تنها برای پول کار نکنید

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محسن قرائتی صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه رویداد «آینده روشن» که در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد ممتازین در سوره کوثر می‌فرماید «ما به تو کوثر را بخشیدیم که شکرش یک‌نماز کامل است»، کوثر به معنای خیر زیاد است.

وی با بیان این‌که ارزش ما به ایجاد رابطه‌های معنوی است، ادامه داد: دکتر و مهندس در همه جا هست اما امتیاز جمهوری اسلامی در این است که این‌ها دارای شاخص‌های دیگر نیز هستند؛ در زمان آقای بهشتی، برای نوشتن قانون اساسی گفتند «بروید تمام قانون اساسی‌های دنیا را بخوانید و استفاده کنید زیرا باید در هر علمی کمال آن را داشته باشیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: به این فکر کنید که در این مثلاً پنجاه سال زندگی با چه کسی معامله می‌کنید، شهرت، مقام و پول تمام شدنی است و آن چیزی که می‌ماند، نیت‌های خوب برای انجام کارها است.

تنها برای پول کار نکنید

وی تأکید کرد: قرآن می‌گوید همه هستی برای تو است، شما ظرفیت و استعداد تمام علوم را دارید تا بهترین خدمات را بدهید و بهترین پول را بگیرید اما نیت شما تنها پول نباشد، پول بگیرید و خوشحال شوید اما برای پول کار نکنید.

قرائتی خاطرنشان کرد: خداوند از روح خودش در تو دمید و تو را خلیفه در زمین قرار داد پس تو باید با خدا وارد معامله شوی و عمر و جوانی خود را در راه خدا صرف کنی.

وی یادآور شد: هیچ‌گاه خود را فارغ‌التحصیل ندانید چرا که انسان هیچ وقت از تحصیل فارغ نمی‌شود، همواره در حال آموزش است همانطور که امام صادق (ع) فرمودند «همیشه به خوانده‌ها نگاه نکنید بلکه به چیزهایی که نخوانده‌اید بیندیشید».

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تأکید بر اینکه یک دانشجو باید علاوه بر علم و تحصیل، به جنبه‌های معنوی خود نیز توجه داشته باشد، اظهار کرد: یک دانشجو باید شماره تلفن یک اسلام‌شناس را نیز داشته باشد، زیرا شما تیزهوش هستید و نمره علمی شما بالا است اما کمال آدمی تنها به این‌ها نیست، بسیاری از نخبگان علمی در این مسیر سقوط کردند.

وی با اشاره به این‌که من می‌توانم برای شما شبهه‌ای مطرح کنم که از اسلام رویگردان شوید، بیان کرد: از تعطیلاتی که وجود دارد استفاده کنید و هفته‌ای یک کتاب مطالعه کنید؛ آیت‌الله مکارم شیرازی پنجاه سال پیش طلبه‌ها را جمع کرد و گفت «تعطیلات ما زیاد است، خودمان آن را کم کنیم» تعطیلات را کم کرده و فعالیت کردند که نتیجه آن تفسیر نمونه شد.

قرائتی متذکر شد: فیلم‌هایی که در آن هیچ رشدی نیست نبینید چرا که خیلی مسائل علمی هست اما رشدی در آن نیست و قرآن می‌فرماید «از پژوهش‌های لغو دوری بجویید».

وی با اشاره به نگارش پایان‌نامه‌هایی که مشکلی برطرف نمی‌کنند، تصریح کرد: تضعیف کردن توانایی‌ها جنایت است، در مملکت مشکلاتی وجود دارد اما رسالت ما این است که عیب‌ها را بشناسیم و برطرف کنیم نه اینکه به خاطر آن عیوب نظام را تضعیف کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز ضمن توصیه جوانان به ازدواج به موقع و صحیح برای رسیدن به آرامش، افزود: سقوط جوانان از غفلت و شهوت است که می‌توان با نماز و ازدواج از این مسئله به‌سلامتی گذر کرد.

کد خبر 5337485

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد محسن قرائتی ستاد اقامه نماز کشور پایان نامه ویروس کرونا بوشهر بنزین جایگاه سوخت هفته وحدت اردبیل آمار کرونا گرگان واکسن کرونا کرمانشاه پمپ بنزین لیگ برتر فوتبال ایران ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!

 
به گزارش تابناک به نقل از اطلاعات آنلاین، علی رغبتی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره نظارت بر ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: در قانون اهداف وزارت ورزش، این وزارتخانه ناظر بر کلیه فعالیت فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها است. ما یک قانونی داریم قانون تاسیس باشگاه‌ها و ورزشگاه توسط مردم با نظارت دولت و صدور پروانه باشگاه‌ها و مقررارت آن را در اختیار وزارت ورزش قرار داده است. حتی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم باید هر ۳ سال یک بار باید تمدید پروانه کنند. ما در این جا یک نظارت قانونی داریم. در وهله دوم درباره مقررات فیرپلی مالی و ما سپردیم به فدراسیون‌ها و ما حضور کارشناسی داریم. پرسپولیس و استقلال به تنهایی ارزش ندارند و در جمع لیگ ارزش دارند.

 وی افزود: انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیران عامل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دخالتی نداریم. انتخاب این افراد با خودشان است. درباره انتخاب اعضای هیات مدیره حتما قوانینی بر آن حاکم است، چه از حیث قوانینی که از سمت قانون تجارت و سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم از مدیران تا پایان فصل حمایت کنند تا باشگاه‌ها به سرانجام برسند. می‌توانند هر تصمیمی بخواهند بگیرند، وزارت ورزش و جوانان آمادگی مشورت را دارد و اگر کمکی بخواهند کمک می‌کند، اما قطعا در انتخاب مدیران هر دو باشگاه هیچ دخالتی نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • نیو انگلند 1-4 اینتر میامی؛ هیچ‌وقت مسی را عصبانی نکنید!
  • برای خواب خوب مقررات بگذارید
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • بیانیه تند باشگاه تراکتور؛ «مطالبه‌گری» را دستاویز پوشش ضعف‌هایتان نکنید!
  • حمله عجیب روزنامه جوان به مدافعان تعطیلی شنبه: پیـام پنهان دارد | از بعد نمادین روزها غفلت نکنید!
  • شاید باور نکنید اما نوشیدن جوش شیرین این خواص را دارد!
  • وزارت ورزش: فعلا این دو مدیر را برکنار نکنید!
  • (ویدئو) اینجا لندن است؛ اشتباه نکنید پاکستان نیست!
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!