Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری « ای ان آی » ،پس از خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان و پایان جنگ ۲۰ ساله در این کشور، اکنون مردم افغانستان از قوانین افراطی دولت موقت طالبان در کنار ظهور دوباره داعش  در این کشور رنج می برند. 

در ادامه این مطلب آمده است ،پس از خروج آمریکا از افغانستان و گسترش فعالیت داعش در این کشور باعث شد که نگرانی مردم نسبت به آینده افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آوریل ۲۰۱۷ در ایالت « ننگرهار » در شرق افغانستان به دستور « دونالد ترامپ » رئیس جمهوری وقت آمریکا بمبی به نام « مادر تمامی بمب ها » برای از بین بردن گروه داعش و وابستگان این گروه انداخته شد. این اولین ماموریت با نام انفجار بزرگ هوایی مهمات GBU-۴۳/B بود که با هدف ریشه کن کردن داعش و گروه های وابسته به ان انجام شد. 

در آن زمان وزارت دفاع آمریکا در بیانیه ای  اعلام کرد نیروهای آمریکایی بسیار احتیاط می کنند تا تلفات و خسارات جانی به  غیر  نظامیان وارد  نشود و به این حمله ها تا نابودی داعش ادامه می یابد.

بازماندگان این حملات گفتند  تعدادی از افرادی که خود را داعش می نامیدند در جریان این عملیات کشته شدند.بازماندگان اما از تاثیرات این حملات بر روی خود نیز شکایت هایی داشتند. با این وجود در آن حملات عده زیادی کشته شدند و خانه های بسیاری خراب شد و اگر افرادی جان سالم به در بردند با مشکلات جسمی و روحی رو به رو شدند. 

« محمد حنیف » مدیر بخش کشاورزی ننگرهار گفته بود مردمی که زنده ماندند  در ابتدا بر اثر انفجار مشکلات شنوایی پیدا کردند و پس از آن با مشکلات روحی بسیاری مواجه شدند. 

پس از آن افراد تروریست گروه داعش به زندان « جلال آباد » در ننگرهار منتقل شدند و پس از خروج آمریکا از افغانستان  با فرار تروریست ها از زندان دوباره هستته های تروریستی فعال  شد.

«کریستین ابی زید » مدیر مرکز عملیات ضد تروریستی ملی گفته بود هنوز تعداد افراد فعال در گروه داعش در کشور مشخص نیست. کارشناسان امنیتی تخمین می زنند تعداد بیش  از ۲ هزار نفر باشد.

با این حال گروه طالبان همچنان داعش  را مشکل بزرگی برای خود نمی بیند و با وجود حملات اخیر تروریستی از سوی این گروه در خاک افغانستان از جمله حمله به فرودگاه  بین المللی کابل در ماه اوت که منجر به کشته شدن بیش از ۱۶۰ شهروند افغان و ۱۳ سرباز آمریکایی شد هنوز مردد است تا واقعیت خطر داعش را بپذیرند.

گمانه زنی درباره ارتباط میان گروه داعش  و طالبان با آزاد کردن زندانیان گروه داعش از جلال آباد توسط طالبان قوت گرفت. 

اما از سوی دیگر افرادی در گروه طالبان از جمله رئیس اطلاعات بخش شرقی افغانستان داعش را افرادی می داند که در اروپا و آمریکا آموزش دیده اند و به نام اسلام با مسلمانان می جنگند.

دولت موقت طالبان به جامعه جهانی تعهد داده است تا از شکل گیری گروه های تروریستی و تبدیل حاک این کشور به کانون این گروه ها جلوگیری کند. 

برچسب‌ها افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان تحولات افغانستان پروندهٔ خبری تحولات افغانستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان افغانستان گروه تروریستی داعش طالبان تحولات افغانستان گروه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حزب التحریر به طالبان

دفتر مطبوعاتی «حزب التحریر» در افغانستان در بیانیه‌ای ضمن تأیید بازداشت اعضای این گروه در ولایت‌های مختلف توسط طالبان نوشت: چنین فشارهایی حزب التحریر و اعضای آن را از ادامه دعوت و تلاش برای اقامه خلافت منصرف نمی‌کند.

این گروه در ادامه نیز از طالبان انتقاد کرد که اعضایش شامل عفو و آزادسازی زندانیان به‌مناسبت عید فطر قرار نگرفتند.

اواخر فروردین گذشته نیز حزب التحریر در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگو و شماری از اعضای این گروه طی دو ماه گذشته به‌جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی خبر داده بود.

اداره اطلاعات طالبان دو سال قبل نیز فعالیت حزب ‌التحریر، جمعیت اصلاح و نهاد النجم را در افغانستان ممنوع اعلام کرده بود.

حزب ‎التحریر سازمانی است که تشکیل خلافت در سراسر جهان اسلام را هدف خود و هر یک از کشورهای اسلامی را ولایتی از این خلافت با مرکزیت سرزمین‌های عربی می‌داند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • هشدار حزب التحریر به طالبان
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا