Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه از انتشار بیانیه نشست همسایگان تهران تا ساعتی دیگر خبر داد و گفت: این بیانیه همه کشورهای شرکت کننده در نشست است و دربردارنده طیفی از موضوعات است.

«حسین امیرعبداللهیان» عصر امروز در نشست خبری دومین نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان بعلاوه روسیه گفت: بیانیه نشست امروز ساعت پنج امروز منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
طبیعی است که این بیانیه همه کشورها است و همه آن، مواضع ایران نیست. بیانیه پایانی طیفی از موضوعاتی است که نسبتا مواضع ایران را هم بیان می‌کند. 
وی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین دستاورد دومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه اظهار داشت: نفس برگزاری این نشست در تهران با حضور چهار وزیر خارجه به شکل حضوری و دو وزیر به شکل مجازی، دارای پیام مهمی است. مهمترین موضوع این اجلاس تمرکز بر راه حل سیاسی برای حل بحران افغانستان است. امروز تاکید کردیم دولت فراگیر در افغانستان با حضور همه اقوام تشکیل شود.  رییس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه مشروعیت بین‌المللی بدون مقبولیت داخلی راه به جایی نمی‌برد، گفت: همه باید تلاش کنند و همه جریان‌ها را برای تشکیل دولت فراگیر تشویق کنند. البته همه نگرانی‌هایی درباره حقوق بشر و وضعیت زنان، تروریسم و گسترش داعش، مواد مخدر، موج آوارگان داشتند. امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: همه معتقدیم جامعه جهانی باید به ملت افغانستان و به هیات حاکمه کابل کمک کند که همه جریان‌ها را شامل شود و افغانستان از وضعیتی که در ۲۰ سال گذشته ایجاد شده، خارج شود.  وی درباره تضمین طالبان به حفظ امنیت مردم افغانستان و مرزها خاطرنشان کرد: ما با همه طرف‌های افغان در تماس هستیم. در سطح امنیتی با هیات حاکمه در ارتباط هستیم. سفیر ایران با وزیر خارجه هیات حاکمه ملاقات کرده و نگرانی‌های خود را در مسیر این تماس‌ها اعلام کردیم. این دیپلمات عالی‌رتبه افزود: تدابیر لازم را برای موج احتمالی آوارگان در فصل سرما و همچنین تشدید قاچاق مواد مخدر و همه مسائلی که مربوط به مرزها شود، اعلام کردیم. به آنها گفتیم اقدام تروریستی نباید موجب به خاطر افتادن امنیت مرزها و کشورهای همسایه شود. ادامه دارد...

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیرعبداللهیان افغانستان حقوق بشر دولت فراگیر هیات حاکمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران