Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-06@22:41:25 GMT

قدرشناسی رسانه ملی از معلم سینمای کشور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۲۶۵

قدرشناسی رسانه ملی از معلم سینمای کشور

حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی از احمدرضا معتمدی هنرمند فیلمساز و استاد دانشگاه عیادت کرد.

به گزارش قدس آنلاین، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما سه‌شنبه شب به نمایندگی از رئیس سامان رسانه ملی به عیادت دکتر احمدرضا معتمدی، کارگردان رفت.

حسین قرایی، مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما در این دیدار گفت: بسیاری از دوستان فکری و فرهنگی کشورمان منتظرند که دکتر احمدرضا معتمدی دوباره به دانشگاه بازگردد، تدریس کند و کار بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم دانشجویان و هم فضای سینمایی کشور برای شما آرزوی توفیق و بهبودی دارند و منتظر حضور شما در سینما و دانشگاه هستند.

دکتر احمدرضا معتمدی، دکترای فلسفه هنر دانشگاه علامه طباطبایی هم در این دیدار با آرزوی توفیق رسانه ملی در دوره ریاست دکتر جبلی گفت: خواهش می‌کنم در دوره جدید هفت فیلمی را که ساختم صداوسیما بدون جرح و تعدیل پخش کنید.

وی از «قاعده بازی» به عنوان فیلمی در گونه فلسفی- کمدی یاد کرد و گفت: با جرح و تعدیل‌ها، مردم شوخی‌های فیلم را متوجه نمی‌شوند. نکته مهم من در این فیلم آن است که پست‌مدرنیسم برای ما یک غنیمت است؛ لازم نیست کشورمان اقتصاد لیبرال را دوباره تجربه کند و دچار بحران‌های سرمایه‌داری شود.

وی در بخش دیگری از دیدار صمیمی از دغدغه‌های دیگرش هم گفت و خبر داد: کتاب آخرم با عنوان «فلسفه مارتین‌هایدگر» به خاطر نداشتن بودجه برای ترجمه، نیمه‌کاره مانده است.

دکتر معتمدی ادامه داد: این کتاب مهجور مانده است. این کتاب مجموعه‌ای از آراء فیلسوفان سینما در غرب، فیلسوفان هنر در ایران (از فیلسوفان ایران باستان تا فیلسوفان اسلامی و معاصر) است و هر کسی نمی‌تواند آن را ترجمه کند. ترجمه آن از زبان آلمانی چهار سال زمان برده است.

وی تأکید کرد: تأکید می‌کنم جریان ترجمه در ایران باید معکوس شود؛ کتاب «فلسفه مارتین‌هایدگر» جزو دروس دوره دکترای دانشجویان سینماست که می‌بایست ویرایش شود.

مدیر کل روابط عمومی صداوسیما درباره آخرین پروژه سینمایی دکتر احمدرضا معتمدی سؤال کرد و ایشان در پاسخ گفت: آخرین کار سینمایی‌ام که سه سال قبل به بنیاد سینمایی فارابی پیشنهاد دادم، اقتباس از یک رمان خارجی که رئالیسم جادویی به نام «کاملیا» است که زندگی دوگانه لیلا را به تصویر کشانده است. لیلا، زن فداکار ایرانی است که نمونه‌هایشان به عنوان مدافعان سلامت را این روزها در بیمارستان‌های کشورمان شاهدیم.

این کارگردان سینما ادامه داد: این کار تصویب شده است، اما، چون من در بستری بیماری هستم، این کار روی زمین مانده است و اگر مدیران جدید سینمایی بخواهند حاضرم با صندلی چرخدار این کار انجام دهم.

احمدرضا معتمدی، هنرمند فیلمساز که به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری است، این روزها زیر نظر دو پزشک متخصص قلب، عروق، مغز و اعصاب تحت درمان است. معتمدی که در کارنامه هنری‌اش ساخت فیلم‌هایی همچون «سوء تفاهم»، «راه رفتن روی سیم»، «آلزایمر»، «قاعده بازی»، «دیوانه‌ای از قفس پرید»، «زشت و زیبا» و «هبوط» را دارد، متولد سال ۱۳۴۰ و دانش‌آموخته رشته اقتصاد و دارای دکترای رشته فلسفه است که علاوه بر ساخت فیلم حول مباحث تئوریک هنر و فلسفه زیبایی شناسی هم صاحب اثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی احمدرضا معتمدی روابط عمومی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است

سرمربی موقت تراکتور گفت: فلسفه فوتبال ما مثل فولاد خوزستان، ارائه بازی تهاجمی و تماشاگر پسند است.

به گزارش ایسنا، حمید مطهری در نشست خبری قبل از بازی با فولاد خوزستان، اظهار کرد: ابتدا از اهالی رسانه استان خوزستان، بابت عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی به دلیل ساعت پرواز تیم، عذرخواهی می‌کنم. احترام زیادی برای رسانه‌ها قائل هستم.

او ادامه داد: بازی تراکتور و فولاد خوزستان برای تیم میزبان بسیار مهم و حیاتی است و قطعاً تیم حریف هجومی بازی می‌کند. ما هم باید هوشیار بوده و با انضباط بازی کنیم. البته مطمئن باشید تیم تراکتور هم بازی تدافعی انجام نخواهد داد و فلسفه ما ارائه بازی تهاجمی و هوادار پسند است. 

سرمربی موقت تراکتور افزود: فردا برای دفاع از اعتبار خود فوتبال بازی می‌کنیم و نیم نگاهی نیز به ارتقای جایگاه‌مان در جدول لیگ برتر داریم. دیدار فولاد خوزستان و تراکتور، بازی زیبایی می‌شود و تماشاگران از تماشای آن لذت خواهند برد.

مطهری درباره انتخاب بیژن حیدری به عنوان داور مسابقه با فولاد، تصریح کرد: دکتر بیژن حیدری از داوران باتجربه و کم اشتباه فوتبال کشورمان است و انشالله قضاوت خوبی را مثل همیشه از ایشان ببینیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  • تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • تشکیل شورا فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی