Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:23:37 GMT

پشت پرده ایجاد میدان تره‌بار جدید در شیراز چیست

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۳۰۰

پشت پرده ایجاد میدان تره‌بار جدید در شیراز چیست

ایسنا/فارس رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: آیا شیراز تنها ظرفیت یک میدان تره بار دارد؟ چه پشت پرده‌ای وجود دارد که اجازه راه‌اندازی میدان در چهار طرف این کلانشهر داده نمی‌شود؟ در حالی که زنجیره کشاورزی با این کار کامل می‌شود.

محمد طاهری چهارشنبه ٥ آبان در یک نشست خبری با اشاره به شعار مردمی بودن شورای ششم شیراز، یکی از ارکان موثر تحقق این نگاه را رسانه دانست و با بیان اینکه صیانت از بیت‌المال جزو مهمترین برنامه‌های این دوره مدیریت شهری شیراز است، گفت: رسانه‌ها کمک کنند و اگر اسناد و تصویری مبنی بر اجحاف در حق بیت‌المال وجود داشته باشد، ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه از دیگر شعارهای جدی شورای ششم، نشاط شهروندان است، گفت: احداث و راه‌اندازی شهر بزرگ بازی در شیراز در کمیسیون گردشگری در حال بررسی است.این موضوع در شمار طرح‌هایی است که به درستی تعریف نشده و سال‌ها از طرح آن زمان می‌گذرد.

طاهری با بیان اینکه تبلیغات محیطی به عنوان یک دستگاه مجزا در ساختار سازمانی معاونت شهرداری وجود ندارد، در حالی که یک تکلیف قانونی است، به اهمیت طرح توسعه حرم سوم اشاره و تاکید کرد: شیراز باید به تراز سومین حرم اهل بیت(ع) برسد.

او شیراز سر سبز، شیراز آرام، ترافیک کم، بهبودی در حوزه تجاری و شیراز با نشاط را از مولفه‌های این تراز برشمرد و گفت: باید ظرفیت‌های همه جانبه این کلانشهر در کنار هم دیده شود، مثلا در محور دسترسی به منابع کشاورزی قرار داریم اما تقریبا از آن هیچ استفاده‌ای نشده است.

رئیس شورای شهر شیراز ادامه داد: شیراز یکی از قطب‌های بزرگ الکترونیک کشور بوده که به دلیل اهمال این ظرفیت از بین رفته و به دیگر استان‌ها واگذار شده است.

طاهری با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز باید به جد کار کنیم، شیراز را در زمینه گردشگری سلامت توانمند توصیف و خاطرنشان کرد: باید موانع دستیابی به توسعه گردشگری احصاء و رفع و نقاط قوت نیز تقویت شود.

این عضو شورای شهر شیراز، نسبت به تمرکز مطب پزشکان و مراکز تشخیصی و درمانی پزشکی در خیابان زند شیراز، آن را موجب بروز و تزاید ترافیک خودرو دانست و گفت: تمام عوامل ترافیک‌زا در خیابان زند وجود دارد اما مشکل اصلی ترافیک، تراکم مراکز پزشکی است.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه باید هندسه فضای برخی از خیایان‌های شیراز تغییر کند، بیان کرد: اگر بناست توریسم درمانی شکل بگیرد، جایش در خیابان زند نیست.

طاهری در پاسخ به سئوال ایسنا در خصوص رویکرد شورای ششم نسبت به باغ‌های شیراز، گفت: یکی از طرح‌هایی که اخیرا کلیات آن را تصویب کرده‌ایم، طرحی تحت عنوان بزرگترین باغ جنوب غرب آسیاست که پیشنهاد داده‌ایم برای اجرای آن باغ‌ها به صورت یک منطقه یکپارچه طراحی شده و تنها عبور افراد در آن مجاز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اعتقاد دارد که اگر مثلثی از سرمایه گذار، شهرداری و مالکین ایجاد شود، قطعا باغ‌ها حفظ و حراست خواهند شد.

طاهری ادامه داد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خانه‌هایی که نام میراثی دارند، دعوت کردیم و مقرر شد که هیئتی سه نفره میراثی بودن یا نبودن این خانه‌ها را بررسی کند که خانه‌های میراثی حفاظت می‌شوند و غیر میراثی‌ها تخریب، البته همه اینها باید در قالب یک طرح با حفظ شئونات تاریخی و میراثی قرار بگیرد.

او با تاکید بر اینکه باید این موضوعات در قالب یک طرح مهندسی جامع تدوین شود، عنوان کرد: اگر می‌گوییم گردشگر مذهبی بیاید باید گفت که ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم شود، در حالی‌که امروز وضعیت فعلی اطراف حرم در شان شیراز برای پذیرفتن گردشگر مذهبی نیست.

رئیس شورای شهر شیراز به اجرای طرح پارک حاشیه‌ای(سی‌پی) هم اشاره و آن را در شمار یکی از قراردادهای ضعیف قلمداد کرد و افزود: این طرح از نظر حقوقی غیرقابل قبول بوده و یک طرفه به نفع شرکت محترم مقابل است و جای بازنگری در کمیسیون حمل و نقل دارد.

طاهری با بیان اینکه طی دو سه دهه گذشته نسبت به موضوع تامین منابع پایدار برای شهرداری غفلت و در این باره تنها شعار داده شده است، گفت: محل کسب درآمد شهرداری کماکان عوارض ساختمانی است و این هم روزی تمام خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز، کاهش میزان صدور پروانه ساختمانی در این کلانشهر را محسوس دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری امسال چند نوبت تخفیف اعلام کرده تا بلکه رغبتی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.

طاهری با بیان اینکه متاسفانه در شیراز و استان فارس توجه به سرمایه گذاری توجه شعاری بوده است، گفت: این کلانشهر ظرفیت زیادی در گردشگری دارد. به عنوان مثال باید بازار هنر در تمام محلات باشد یا بازارهای قدیمی و حمام‌های قدیم باید احیاء شوند. اصرار ما بر حمایت از سرمایه گذار و رفع مسائل ملکی توسط شهرداری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر شیراز محمد طاهری خیابان زند فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس شورای شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران

معاون فنی و عمران شهرداری تهران از رایزنی با شورای تأمین تهران برای مسدود کردن مسیری برای اجرای پروژه یادگار امام خبر داد.

به گزارش ایسنا، هادی حق بین با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های عمرانی شهر تهران گفت: در مورد پروژه بزرگراه یادگار امام باید بگویم که این طرح اثر فوق العاده ای بر ترافیک مناطق جنوبی و جنوب غربی پایتخت خواهد داشت.

وی اظهار کرد: این طرح بسیار سخت و پیچیده و طاقت فرساست، بگونه ای که از ۱۰ سال پیش  متوقف مانده بود و انرژی فوق العاده ای برای رفع معارضین و اجرای پروژه به کار گرفته شده است.

وی در مورد رفع معارضین اجرای این پروژه گفت: اجرای این پروژه در بخش پادگان جی و اراضی مربوط به آموزش و پرورش رفع معارض شده و در اختیار ما قرار گرفته و توافقات نهایی با وزارت دفاع و ارتش انجام شده و ۷۰ درصد اراضی به لحاظ امنیت اجرا و در اختیار شهرداری قرار گرفته است و طرح های ترافیکی برای میدان جی پیش بینی شده، بگونه ای که قرار بر این است انسداد میدان جی در شورای تأمین مطرح شود و امیدواریم هفته آینده مجوز انسداد مسیر صادر شود؛ هرچند مشکلاتی برای تردد شهروندان ایجاد خواهد شد؛ اما سعی می کنیم که در سه شیفت، این بخش از پروژه را تکمیل کنیم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد از پروژه بزرگراه یادگار امام در میدان جی قرار گرفته و شاید ناچار شویم پس از تصویب در کمیسیون، برخی درختان را جابجا کنیم و پس از جابجایی این درختان و اجرای طرح، فضای سبز هفت هکتاری در میدان جی و میدان فتح ایجاد خواهد شد، تأکید کرد: این پروژه در میدان فتح سه سطحی است و یک تونل ۳۵۰ متری در پروژه پیش بینی شده است.

حق‌بین با اشاره به حمایت جدی از این پروژه برای تأمین منابع با بیان اینکه  ۲۱ هزار آرماتور،تعداد دو هزار و ۵۰۰ شمع در قالب ۷۵ کیلومتر شمع گذاری در طول اجرای پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: تکنیک ساخت در دو دهانه پیش تنیده است و به همین جهت زمان بیشتری برای اجرا نیاز دارد و پیش بینی ما این است که بخشی از این پروژه که ترافیک قابل توجهی از میدان فتح را برطرف می کند، در ۶ ماه آینده تکمیل کنیم و به تدریج مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اگر شورای تأمین به انسداد میدان جی کمک نکند، کار ابتر خواهد شد و امیدواریم با مجوز شورای تأمین و همکاری پلیس و اطلاع رسانی به شهروندان، پروژه اجرایی شود، گفت: در فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی عملیات اجرایی در حال انجام است؛ هرچند پیشرفت پروژه به دلیل وجود چند معارض کند است؛ اما اعتبار رفع معارض در اختیار منطقه قرار گرفته و پس از رفع معارضین، طرح پیش خواهد رفت و امید است تا  پایان امسال این مهم  به نتیجه  برسد؛ البته دقت کنید که یکی از پلاکها حدود ۲۷ ورثه دارد و جا دارد از حمایت جانانه فروزنده معاون مالی در اجرای پروژه ها تشکر کنم.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در پاسخ به جابجایی درختان با بیان اینکه  در مورد برخی پروژه ها در مورد جابجایی درختان ناگزیر هستیم و تمام فرآیند قانونی را طی کردند و سعی کردیم با حداقل جابجایی درخت کار را پیش ببریم، تصریح کرد: در جریان اجرای پروژه مثل رمپ و لوپ ها ما فضای سبز زیادی ایجاد می‌کنیم و در پروژه های در دست اقدام فضاهای سبز را گسترش می دهیم و در مورد درختان ما نیز حساس هستیم و دقت کافی خواهیم داشت.

حق بین با بیان اینکه پروژه پارکینگ مینابی به زودی افتتاح خواهد شد، گفت:  به زودی با نصب تلویزیون شهری و بنرها اقدامات اجرایی عمرانی را به سمع و نظر مردم می رسانیم و در میدان فتح این اقدام رخ خواهد داد تا مردم در جریان اقدامات باشند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • بررسی انسداد «میدان جی» در شورای تأمین تهران
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس