Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آسوشیتدپرس، بلژیک امروز (چهارشنبه) به لهستان هشدار داد که با اتحادیه اروپا مانند یک دستگاه پول برخورد نکند و به اصول دموکراتیک و حاکمیت قانون این اتحادیه پایبند باشد.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک در افتتاحیه کالج بروژ خطاب به نخست وزیر لهستان گفت: «شما نمی‌توانید تمام پول را به جیب بزنید، اما ارزش‌های اتحادیه اروپا را زیر پا بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

چند روز پیش، نخست وزیر لهستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: «اگر اتحادیه اروپا جنگ جهانی سوم را آغاز کند، ما با هر سلاحی که در اختیار داریم از حقوق خود دفاع خواهیم کرد.»

نخست وزیر بلژیک ضمن انتقاد از اظهارات نخست وزیر لهستان و پایبند نبودن این کشور به قوانین اتحادیه اروپا، به همتای لهستانی‌اش هشدار داد که با آتش بازی نکند.

حزب حاکم در لهستان، از زمان در دست گرفتن قدرت در سال ۲۰۱۵ درباره تعدادی از مسائل از جمله مهاجرت و مسئله پناهجویان با بروکسل درگیر بوده است.

اوایل ماه جاری نیز دادگاه قانون اساسی لهستان طی حکمی اعلام کرد که قوانین اتحادیه اروپا با قانون اساسی این کشور سازگار نیست. این حکم عصبانیت سران اروپایی را برانگیخت و به تنش میان ورشو و بروکسل دامن زد. افزایش تنش ها، روابط لهستان و اتحادیه اروپا را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا کشورهای اروپایی مهاجرت به اروپا اتحادیه اروپا نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت

مدودف امروز (شنبه) اظهار داشت که در پاسخ به اقدامات ایالات متحده در مصادره اموال و دارایی‌های مسکو، لازم است امکان فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی خارجی‌ها در قانون پیش بینی شود.

به گزارش ایسنا، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه یادآور شد که قوانین روسیه شامل مفهوم محدودیت‌های متقابل (اقدامات تلافی جویانه) در پاسخ به محدودیت‌های حقوق شهروندان و اشخاص حقوقی روسیه است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی ادامه داد: «این قاعده نیاز به گسترش دارد چون مصادره اموال و دارایی‌های روسیه اساسا نه تنها شامل محدود کردن حقوق بلکه فسخ آنها نیز می‌شود. این امر مستلزم اصلاح قانون است.»

معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت: «روسیه می‌تواند به مصادره دارایی‌های خود با جبران‌هایی که در قوانین این کشور پیش‌بینی شده است پاسخ دهد. قانون ملی همچنین باید توانایی فسخ مالکیت و حقوق غیرمالکی اتباع خارجی را ایجاد کند. باید با اقدامات تلافی جویانه مقابله شود. ما می‌توانیم چنین چیزی را در قانون خود پیدا کنیم. اینها به اصطلاح اقدامات تلافی جویانه هستند.»

این مقام روسی توضیح داد که مسکو بدیهی است که نمی‌تواند «پاسخ کاملا متقارن» به قانون ایالات متحده در مورد مصادره دارایی‌های روسیه بدهد چون مقدار قابل توجهی از اموال دولتی ایالات متحده در روسیه وجود ندارد: پاسخ می‌تواند نامتقارن باشد.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت، ایالات متحده مکانیزمی را برای تصاحب غیرقانونی اموال قیمتی روسیه ایجاد کرده که برخلاف قوانین بین المللی و ملی روسیه است.

وی افزود: «این بدان معنی است که قوانین ما نه تنها باید حقوق افراد خارجی را محدود کند، بلکه باید فسخ آنها را نیز پیش بینی کند تا امکان بازپرداخت به نفع روسیه، اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی روسیه در دارایی‌های اشخاص خارجی از کشورهای غیردوست فراهم شود. این روند نیاز به تنظیمات خاصی در قوانین روسیه دارد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • اعتراض شدید نمایندگان تهران به وزیر کشور در خصوص هرگونه تعرض به یکپارچگی شهرستان ری
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • هشدار روسیه در مورد استقرار تاسیسات هسته‌ای ناتو در لهستان
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • صدور فرمان جنگ از ورشو!