Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@01:16:10 GMT

صدور ویزای توریستی ایران از سرگرفته شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۳۹۲

صدور ویزای توریستی ایران از سرگرفته شد

به گزارش حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۹ با همه‌گیری کرونا و بسته شدن مرزها، با دستور ستاد ملی مدیریت کرونا صدور ویزای توریستی را متوقف کرده بود. عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مهرماه ۱۴۰۰ از موافقت رئیس‌جمهور با ازسرگیری صدور ویزای توریستی ایران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مدت، تنها ویزای درمان، تجاری و تحصیل برای اتباع خارجی صادر می‌شد و گردشگران اجازه سفر به ایران را نداشتند.

ستاد ملی کرونا در هشتاد و ششمین جسله تصویب کرد که ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم (گروهی ـ انفرادی) اتباع ایرانی و خارجی از/ به مرز‌های زمینی همانند مرز‌های هوایی با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان‌ماه سال جاری بدون مانع است.

با این وجود، سامانه صدور روادید از روز چهارشنبه، پنجم آبان‌ماه ۱۴۰۰ با پنج روز تاخیر از زمان اجرای مصوبه، برای گردشگران و آژانس‌های مسافرتی باز شد.

ایران به تازگی دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا را ابلاغ کرده است که بر این اساس، گردشگرانی که دو دُز واکسن کرونا زده و گواهی منفی PCR داشته باشند می‌توانند ویزای گردشگری دریافت کرده و به ایران سفر کنند. آزمایش PCR منفی برای گروه‌های سنی بالای ۱۲ سال باید دارای اعتبار ۹۶ ساعت باشد.

ستاد ملی مدیریت کرونا در مصوبه هشتاد و ششمین جسله تردد کلیه وسایل نقیه عمومی و شخصی از مرز‌های زمینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بدون مانع اعلام کرده است.

صدور ویزای ایران به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه https://evisa.mfa.ir امکان‌پذیر است. مطابق اطلاعات این سامانه، اتباع کشور‌های آذربایجان، بولیوی، ترکیه، سوریه، لبنان، گرجستان، ارمنستان، ونزوئلا، مصر، مالزی و چین شامل قوانین لغو روادید هستند. ایران و عراق نیز به تازگی مقررات لغو روداید سفر‌های هوایی را به اجرا گذاشته‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویزای گردشگری ویزای توریستی صدور ویزای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور است و امیدواریم صادرات صنایع‌دستی که امروزه ۴۰۰ میلیون دلار است با یک جهش ۸۰۰ درصدی مواجه شود. - اخبار استانها -

مریم جلالی معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هر استانی زنجیره ارزش ابلاغی خود را دارد ولی به‌خاطر اینکه "صنایع‌دستی" اقتصاد هویت بنیان است می‌تواند در کنار زنجیره‌های ارزش اقتصادی، ارزش خود را در حوزه مردمی داشته باشد.

وی، صنایع‌دستی را مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید در کشور توصیف کرد و افزود: چون کودک و پیر و جوان و افراد دارای معلولیت و زندانیان می‌توانند نیروی کار صنایع‌دستی باشند. اقبال عمومی ما، همراهی تمامی استانداران در راستای تحقق زنجیره ارزش صنایع‌دستی است چرا که استان‌ها به خاطر حفظ هویت بومی خودشان باید صنایع دستی را در رأس امور خود قرار دهند.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به موضوع تلاش برای صادرات صنایع‌دستی اشاره و ادامه داد: امیدواریم صادرات صنایع‌دستی در کشور افزایش یابد و میزان ارزآوری که امروزه 400 میلیون دلار است با یک جهش 800 درصدی مواجه شود.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم
  • این جاده‌های ایران در بهار هم برفی هستند
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • صدور دستور اصلاح قبوض گازبهای تأسیسات گردشگری به یک‌چهارم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت