Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که این کشور در حال شفاف سازی اطلاعات در مورد استفاده ارتش اوکراین از پهپادهای ترکیه در منطقه «دونباس شرقی» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در این زمینه به خبرنگاران گفت: «در مورد گزارش‌های مربوط به استفاده از پهپاد "بیرقدار" توسط نیروهای مسلح اوکراین در دونباس، ما اکنون در حال بررسی مجدد اطلاعات هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لاوروف گفت، علیرغم اینکه این حمله هیچ تلفات جانی به جای نگذاشته است، استفاده ادعایی از پهپادهای ترکیه موجب خوراک تبلیغاتی برخی در منطقه شده است. این موضوع قطعاً باید همه کسانی را که به خواسته‌های دمدمی مزاجانه اوکراین مبنی بر پذیرش در ناتو می پردازندو همچنین کسانی که در صدد  مسلح ساختن کی‌یف تحت کنترل نئونازی‌ها هستند را به تفکر وادارد.

پیش از این، ارتش اوکراین ویدئویی را به اشتراک گذاشت که اولین استفاده تاکتیکی از پهپادهای جنگی بیرقدار ساخت ترکیه را در دونباس ثبت کرد.

اوکراین از سال 2014 که دونتسک و لوگانسک استقلال خود را پس از کودتای خشونت آمیز در کی‌یف اعلام کردند، علیه مناطق شرقی جنگ به راه انداخته است.

ارتش اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد توانسته پرتاب موشک از پهپاد بیرقدار خریداری شده از ترکیه را با موفقیت انجام دهد و تجهیزات توپخانه‌ای دشمن را نابود کند. این آزمایش در منطقه تحت منازعه «دونباس» انجام شده که در آن استقلال‌طلبان تحت حمایت روسیه و نیروهای ارتش اوکراین درگیری‌های پراکنده‌ای دارند. اوکراینی‌ها اولین سفارش بیرق‌دار TB2 را سال ۲۰۱۹ تحویل گرفتند و از این تاریخ همچنان به سفارش این پهپادها ادامه داده‌اند.

این پهپادها اولین بار در سال جاری میلادی از سوی ارتش اوکراین در مناطق جنگی شرق این کشور برای عملیات شناسایی به‌کار گرفته شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین ترکیه روسیه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بیرقدار ارتش اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم

یک سرباز روسی برای نجات جان خود، یک گونی سیب زمینی به سمت یک پهپاد تهاجمی پرتاب کرد.

به گزارش فرارو، فیلم حیرت انگیز نشان می‌دهد که چگونه سرباز ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را دید که برای کشتن او به میدان جنگ آمده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

این سرباز نزدیک‌ترین چیزی را که به دستش می‌رسید پرتاب کرد - گونی سیب‌زمینی، بخشی از جیره‌بندی غذایی در خط مقدم - که باعث شد پهپاد در نزدیکی او منفجر شود. بر اثر این ضربه انفجار‌های آبشاری رخ داد، اما سرباز آسیبی ندید. جنگجوی یونیفرم پوش پس از انفجار در میان دود غلیظ سفید در حال فرار دیده می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد - که سرباز خماتوف نام دارد - دچار جراحات جزئی شده است. گفته شده او اهل ازبکستان است که برای مبارزه در صفوف ارتش روسیه با اوکراین ثبت نام کرده است. یک رسانه روسیه عدم ترس او را ستایش کرد، زیرا پهپاد مملو از مواد منفجر بود.

ویدئوی اقدام سریع سرباز خماتوف و سرنگونی پهپاد اوکراینی با گونی سیب زمینی یادآور اقدامات غیرمتعارف و اغلب ناامیدانه‌ای است که سربازان در گرماگرم نبرد به آن‌ها متوسل می‌شوند. 

دیگر خبرها

  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • روش ویژه سرباز روس برای فرار از پهپاد قاتلی که به سراغش آمد | فیلم