Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تصمیم رژیم صهیونیستی به ساخت 1355 واحد مسکونی در شهر اشغالی قدس و کرانه باختری با واکنش‌های بین المللی مواجه شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العربی؛ دولت رژیم اشغالگر اسرائیل پس از اعلام مناقصه‌های ساخت بیش از یک هزار و 355 واحد مسکونی در شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری با واکنش‌ها و مخالفت‌های بین المللی مواجه شد به طوری که بسیاری از کشور‌ها شهرک سازی‌ها را غیرقانونی دانستند و تاکید کردند شهرک سازی‌ها در چارچوب قوانین بین المللی نمی‌گنجد و مشکلاتی را در مسیر برقراری صلح ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یارا العمله خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی در گزارشی گفت: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان بر تصمیم خود در ادامه شهرک سازی اصرار دارند که آخرین مورد آن نیز اعلام مناقصه‌های ساخت یک هزار و 355 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس است. سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا این طرح اسرائیلی را محکوم و تاکید کردند: همه شهرک سازی‌ها غیر قانونی است و در چارچوب قوانین بین المللی نیست و این شهرک سازی‌ها مانعی در برابر برقراری صلح می‌باشد.
از سوی دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید مسیر برقراری صلح با این شهرک سازی‌ها هنوز بسته است. از این رو تشکیلات خودگردان فلسطین فعالیت‌هایی را در محافل بین المللی خواهد داشت تا گفتار‌های جامعه بین الملل در محکومیت شهرک سازی‌ها به عمل تبدیل و مانع از این شهرک سازی شود.
احمد مجدلانی عضو کمیته قانون اساسی سازمان آزادیبخش فلسطین در گفتگو با خبرنگار العربی گفت: «محمود عباس رئیس (تشکیلات خودگردان) فلسطین در سازمان ملل متحد اقداماتی را انجام داده است تا خلا‌های سیاسی را پر کند اگر هیچ کس نخواهد از این اقدامات حمایت کند و با ما بر اساس قوانین بین المللی رفتار ننماید؛ ما گزینه‌های دیگری را روی میز خواهیم داشت؛ از جمله این گزینه‌ها بازگشت به قطعنامه 184 سازمان ملل متحد یا رفتن به سمت ایجاد یک کشور فلسطین است».
خبرنگار العربی افزود: کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی ها، اعلام کرد: اسرائیل تنها به مناقصه‌های جدید برای شهرک سازی بسنده نکرده است دولت این رژیم در صدد تصویب 3 هزار واحد مسکونی جدید است که به زودی به تصویب خواهد رساند. همچنین رژیم اسرائیل در تلاش است تا 9 هزار واحد مسکونی دیگر را در شهرک صهیونیست نشین عتروت شمال شهر اشغالی قدس به تصویب برساند.
عبدالله ابو رحمه مسئول فعالیت‌های مردمی کمیته مقاومت در برابر دیوار حایل و شهرک سازی ها، در گفتگو با خبرنگار العربی اظهار داشت: «توزیع واحد‌های مسکونی جدید بیشتر در منطقه قدس و جنوب آن و شمال بیت لحم یا در منطقه شرقی قدس شامل شهرک‌های صهیونیست نشین بسقات زائیف، نبی یعقوب و اطراف فرودگاه است».
خبرنگار شبکه تلویزیونی العربی در ادامه گزارش خود گفت: از آغاز سال جاری مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، ساخت و ایجاد 3 هزار و 467 واحد مسکونی جدید را در کرانه باختری و شهر اشغالی قدس تصویب کردند. تلاش‌های مقامات صهیونیست برای ساخت این شهرک‌ها در نهایت به از بین بردن «راه حل دو کشور» منجر می‌شود راه حلی که جامعه بین الملل مدعی است از آن حمایت می‌کند، اما هیچ راهکار عملی برای حمایت از این راه حل ارائه نداده است. اتحادیه اروپا می‌گوید شهرک سازی‌ها غیرقانونی است و قوانین بین المللی نیز این موضع اتحادیه اروپا را تایید می‌کند، اما آنچه در صحنه میدانی مشاهده می‌شود شهرک سازی‌ها در حال گسترش است بنابراین این مواضع تنها اظهاراتی بدون عمل است که نزد اسرائیل هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی شهر اشغالی قدس کرانه باختری شهرک سازی ها واحد مسکونی مسکونی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»
  • بمباران بخش‌های مسکونی نوار غزه ادامه دارد
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان