Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: متاسفانه باوجود تذکرات کتبی به دولت قبل برای برطرف کردن اشکالات زیرساختی و پدافندی در زمینه امنیت سایبری، اقدامات لازم را انجام نداده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در حاشیه افتتاح سامانه مانیتورینک مخاطرات حوزه جنگل‌ها و مراتع کشور، افزود: امنیت سایبری موضوعی است که در همه کشور‌های مدعی سایبری، مطرح است و همه این کشور همواره حوادثی را از این قبیل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از آنجایی که بخشی از زیرساخت‌ها در امنیت سایبری وصل به اینترنت جهانی و بر پایه آن شکل می‌گیرد همیشه آسیب پذیری‌هایی وجود داشته است.
سردار جلالی افزود: در تقسیم کاری که صورت گرفته، ما سامانه سوخت را در سالجاری و هم سال گذشته ارزیابی کردیم و اشکالاتی که وجود داشت را به صورت کتبی ابلاغ و پیگیری کردیم، اما دولت گذشته یک سهل انگاری جدی در حوزه امنیت سایبری داشت و یک ناهماهنگی اجرایی در زمینه‌های مختلف و نکاتی که در این زمینه تذکر داده می‌شد را اجرا نکردند.
فرمانده پدافند غیر عامل کشور گفت: متاسفانه در حادثه دیروز از محلی آسیب خوردیم که قبلا آن را اعلام کرده بودیم و نامه‌ای کتبا ارسال شده بود که این اشکالات وجود دارد.
وی افزود: بعد از بررسی، نتایج گزارش نهایی خدمت مراجع قضایی برای کسانی که ترک فعل کرده اند و یا اقدامات لازم را انجام نداده اند ارسال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بعد از حادثه دیروز، تیم‌های فنی ما با کمک سایر سازمان‌ها به ستاد سوخت مراجعه کردند و تلاش اولیه بر این بود تداوم کارکرد به سیستم برگردانده شود ضمن اینکه ایزوله کردن محل آلودگی و رسیدگی به آن در نوبت دوم قرار گرفت.
سردار جلالی گفت: در کمتر از 12 ساعت، بخشی از کار راه افتاد و در ادامه آن تداوم کارکرد را در سامانه داشتیم به طوری که تبلیغات دشمن خنثی شد.
وی افزود: منشاء یابی این موضوع نیازمند کار دقیق و فنی است که از دیروز شروع شده و نتایج آن اعلام خواهد شد.
فرمانده پدافند غیر عامل کشور در خصوص حمله سایبری از خارج از کشور هم گفت: بین مخاطرات اختلالات و حمله، تفاوت‌هایی وجود دارد و نتیجه قطعی را بعد از بررسی قفل‌های امنیتی سامانه اعلام خواهیم کرد حمله و منشاء بیرونی جزو احتمالات قوی است که در حال بررسی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امنیت سایبری امنیت سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس بیانیه اداره کل امنیت عمومی پادشاهی عربستان، مقررات جدید حج «افرادی را که مایل به ورود به مکه هستند ملزم می‌کند از مقامات مربوطه مجوز بگیرند».

این اداره افزود افزود: اجرای آیین نامه جدید از روز ۴ مه ۲۰۲۴ لازم الاجرا است.

در این بیانیه تاکید شده است که پرسنل امنیتی عربستان سعودی در ایست‌های بازرسی امنیتی منتهی به مکه از ورود افراد بدون مجوز‌های لازم جلوگیری خواهند کرد.

اقدامات جدید به عنوان بخشی از تلاش‌های پادشاهی برای کنترل جریان ورود زائران به اماکن مقدس برای کنترل تعداد آنها و حفظ امنیت آنها، به ویژه در فصل حج انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • تدابیر جدید عربستان برای جلوگیری از ورود بدون مجوز به مکه در موسم حج
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولت برای آتش‌سوزی شفت
  • نصف کم‌بارشی‌های کشور با بارش های امسال جبران شد
  • تشکیل پرونده قضایی برای حادثه دیروز در امامزاده ابراهیم
  • دولت بدون مماشات با سوداگران امنیت اقتصادی کشور مبارزه کند
  • خسارت ۹.۵ تریلیون دلاری حملات سایبری در سال ۲۰۲۴
  • معرفی یک گلر جدید از تیم اخباری(عکس)