Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-01@13:40:03 GMT

تکمیل ۶۸ درصد مخازن سوخت نیروگاهی کشور

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۲۶۹۹

تکمیل ۶۸ درصد مخازن سوخت نیروگاهی کشور

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: تاکنون 68 درصد مخازن ذخیره‌سازی سوخت مایع نیروگاه‌ها پر شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌‍رسانی وزارت نیرو(پاون)، محسن طرزطلب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین جزئیات استفاده از سوخت جایگزین در نیروگاه‌های کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی کشور در تلاش هستیم که امسال را بدون خاموشی سپری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۸ درصد مخازن سوختی نیروگاه‌های کشور پر است و جای نگرانی نیست. خوشبختانه در فصل زمستان با توجه به اینکه پیک بار پایین است، از نظر ظرفیت نیروگاه‌ها مشکلی نداریم، ولی نگرانی عمده این بود که با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در فصل زمستان، در تأمین گاز نیروگاه‌ها به مشکل بخوریم.

طرزطلب با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای فصل زمستان اظهار کرد: خوشبختانه با هماهنگی وزارت نیرو و نفت مقرر شده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه حمل و نقل، از جمله ناوگان پالایش و پخش و راه‌آهن برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها استفاده شود.

وی در خصوص اورهال (تعمیر) نیروگاه‌ها گفت: به منظور افزایش ‌آمادگی این واحدها برای زمان اوج مصرف تابستان سال‌آینده اجرای ۱۰۴ هزار مگاوات برنامه تعمیرات نیروگاهی در قالب ۷۱۱ پروژه تعمیرات اساسی واحدهای بخاری و گازی،‌ مسیر داغ و اتاق احتراق وتعمیرات دوره‌ای اجرا خواهد شد.

برچسب هاایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی (TPPH) محسن طرزطلب وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو پاون شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی TPPH وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه ها وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۲۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته

ارسلان رحیمی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در نشست خبری گفت:سرقت از خطوط لوله مخابرات همیشه معضل اصلی بوده است ولی خوشبختانه اقدامات و فعالیت‌های تجهیزاتی در دستور کار است و اقداماتی که انجام شده نشان دهنده عملکرد موفق ما است به طوری که در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز داشتیم که ۳۵ مورد به برداشت رسیده بود در حالی که در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از ۴۷ مورد انشعاب غیر مجاز به ۴۱ مورد رسیده است که ۲۵ مورد انشعاباتی بوده که به برداشت نرسیده است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته گفت: در سال گذشته ۳میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

در حال تکمیل...

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد