Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب مسیحی «نیروهای لبنانی» (القوات اللبنانیه) برای پاسخ درباره نقش او در خشونت‌های هفته گذشته در بیروت، در جلسه امروز دستگاه اطلاعات نظامی لبنان شرکت نکرد و همزمان هوادارانش را به خیابان فرستاد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه «روسیه الیوم»، دادگاه نظامی لبنان برای بررسی خشونت‌های هفته گذشته در منطقه «الطیونه» بیروت و شنیدن دفاعیات «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه امروز (چهارشنبه) در ساختمان اطلاعات نظامی لبنان تشکیل جلسه داد اما جعجع از حضور در این جلسه خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

دستگاه اطلاعات نظامی لبنان روز دوشنبه با ارسال احضاریه کتبی برای «سمیر جعجع» رهبر حزب قوات اللبنانیه، وی را برای دفاع از خود درباره خشونت‌های هفته گذشته (الطیونه) فراخواند و وی باید امروز (چهارشنبه) با حضور در این جلسه شهادت خود را در مورد این خشونت‌ها ارائه می‌کرد.  

در این پیوند برخی رسانه‌ها گزارش دادند که طرفداران حزب «القوات اللبنانیه» امروز راه‌های منتهی به محل اقامت «سمیر جعجع» رهبر این حزب را بستند.  

به گزارش روسیه الیوم در برخی از مناطق لبنان نیز برگزاری تجمع‌هایی در همبستگی با «سمیر جعجع» گزارش شده است.  

 قاضی «فادی عقیقی» نماینده ویژه دولت در دادگاه نظامی لبنان روز دوشنبه هفته جاری ۶۸ نفر از جمله ۱۸ فرد بازداشت شده در جریان این درگیری‌ها را به قتل، تلاش برای قتل و تحریک درگیری‌های طایفه‌ای و فتنه متهم کرد.    

بر اساس رای قاضی «عقیقی»، این افراد همچنین به تحریک [برای راه اندازی درگیری]، در اختیار داشتن سلاح‌های نظامی بدون مجوز و تخریب اموال عمومی و خصوصی متهم شدند.  

پیشتر نیز در ۲۷ مهر امسال   «می الخنساء» وکیل لبنانی علیه «سمیر جعجع»  رئیس حزب «القوات اللبنانیه» (نیروهای لبنان) و «طارق البیطار» قاضی پرونده انفجار بندر بیروت به جرم  حمایت از اعمال تروریستی و راه اندازی فتنه داخلی در دستگاه قضایی لبنان اقامه دعوی کرده بود.  

 مردم لبنان روز ۱۴ اکتبر در اعتراض به دستور قاضی تحقیقات پرونده انفجار تابستان ۱۳۹۹ بندر بیروت مبنی بر بازداشت تعدادی از وزیران و نمایندگان این کشور راهپیمایی و تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند اما به یکباره در منطقه «الطیونه» با تیراندازی افراد ناشناس از بالای پشت بام‌ها مواجه شدند؛ اقدامی که موجب کشته شدن هفت نفر از هواداران حزب الله و جنبش امل و مجروح شدن ۶۰ نفر دیگر شد.  

جنبش‌های حزب‌الله و امل به دنبال این جنایت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که عوامل حمله به مردم، گروهی وابسته به حزب «القوات اللبنانیه» به سرکردگی «سمیر جعجع» بوده‌اند.  

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان روز شنبه در آخرین اظهار نظر خود درباره این اتفاق گفت:  آخرین تلاش‌های فتنه‌انگیز همان اتفاقی است که در «الطیونه» به دست «القوات اللبنانیه» (حزب نیروهای لبنانی) انجام شد و بسوی راهپیمایانی که بصورت مسالمت‌آمیز به بازپرس قضایی اعتراض داشتند، تیراندازی کردند و ما نیز در این رویارویی موفق شدیم زیرا با صبر و درایت، فتنه را در نطفه خفه کردیم.

وی افزود: ما تحقیقات و نتایج آن را پیگیری خواهیم کرد و عاملان آن را طبق نظام مورد تایید لبنان مجازات خواهیم کرد تا به کسانی که به زندگی مردم دست اندازی می‌کنند پایان دهیم.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان شکایت لبنان حزب الله لبنان سمیر جعجع شیخ نعیم قاسم بندر بیروت القوات اللبنانیه نظامی لبنان لبنان روز سمیر جعجع خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت

مقاومت اسلامی لبنان - حزب‌الله - اعلام کرد که رزمندگان آن ساعت ۲۳:۱۰ پنجشنبه شب در نزدیکی پایگاه «رویسات العلم» در تپه‌های کفرشوبا در لبنان، کمین پیچیده‌ای را تدارک دیدند که از طریق آن یک کاروان مکانیزه اسرائیلی را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی در بیانیه کوتاهی که بامداد روز جمعه منتشر شد، مسؤولیت این عملیات را بر عهده گرفت و توضیح داد که مبارزان آن کاروان اسرائیلی را با موشک‌های هدایت شونده، توپخانه و سلاح‌های راکتی هدف قرار دادند.

در جزئیات بیشتر، مقاومت لبنان فاش کرد که زمانی که کاروان به نقطه کمین رسید، «با سلاح‌های هدایت شونده، توپخانه و موشک هدف قرار گرفت که منجر به انهدام ۲ خودروی آنها شد».

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد که دشمن اسرائیلی برای ایجاد پرده دود جهت بیرون کشیدن تلفات از محل و پاکسازی آنجا تلاش کرد.

قبل از آن مقاومت اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان آن، نیروهای ارتش اشغالگر را در پایگاه نظامی در المالکیه اشغالی هدف قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده بود که پس از مشاهده نیروهای اسرائیلی در مرز و در حالی که نیروهای نظامی آنها وارد مقر المالکیه اشغالی شدند، توپخانه آنها را هدف قرار داد و حملات مستقیماً به آن اصابت کرد.

منابع المیادین نیز فاش کردند که یک کامیون نظامی متعلق به گردان ۱۲ در تیپ گولانی رژیم صهیونیستی در میان نیروهای مکانیزه اسرائیل بود که در نزدیکی مقر رویسات العلم در کمین مقاومت قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که کامیون‌های نظامی اشغالگران «در اثر اصابت مستقیم موشک هدایت‌شونده در مجاورت پایگاه رویسات العلم به طور کامل منهدم شدند».

این منابع افزودند که گلوله‌های شلیک شده توسط مقاومت «در داخل مقر اسرائیلی فرود آمد و تجمع سربازان اشغالگر را دچار جراحات قطعی کرد».

خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که در زمان وقوع این رویداد، آتش مستقیم به سمت مقر رویسات العلم رژیم صهیونیستی در تپه‌های لبنانی اشغالی کفر شوبا شلیک شد.

این خبرنگار در آن زمان تاکید کرد که آتش همچنان به سمت مقر اسرائیلی‌ها در پی هدف گیری از جانب رزمندگان مقاومت شلیک می‌شد.

خبرنگار المیادین در جنوب افزود: نیروی مکانیزه اسرائیل تا رسیدن به نقطه کمین تحت نظر بودند و در معرض انواع آتش‌ها قرار گرفتند.

وی اعلام کرد که ارتش اشغالگر با هدف از بین بردن آثار تلفات و خروج آنها از منطقه برای پاکسازی اطراف منطقه اقدام کرد، این همزمان بود با اینکه نیروهای پیاده نظام آن در معرض یک کمین در مجاورت مقر نظامی در المالکیه اشغالی قرار گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی
  • حمله‌ ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • شهادت عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • کشته شدن ۲ نفر از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله اسرائیل
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا
  • حزب‌الله لبنان کاروان نظامی اشغالگران را در کمین پیچیده‌ای به دام انداخت