Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان با عبدالعزیز کامل اف، وزیر امور خارجه ازبکستان دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند- تهران در این خصوص تاکید کرد. 

وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی فیمابین شد. 

وزیر خارجه ازبکستان همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت‌های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری‌های ترانزیتی سه کشور شد. 

تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رئیس دوره ای این سازمان، از دیگر موضوعات مورد گفتگوی دو طرف بود. 

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به ازبکستان بابت انتخاب به عنوان رئیس دوره ای سازمان شانگهای و همچنین تبریک انتخاب مجدد آقای شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهوری این کشور، ابراز امیدواری کرد روند اجرایی عضویت کامل کشورمان در سازمان شانگهای در دوره ریاست ازبکستان بر این سازمان تکمیل شود.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید، و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش همکاری‌ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری‌های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در «بانجول» پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسایل و چالش های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد.

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای ۱۳ و ۱۴ و نشست سران نیز طی روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است.

این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه ۱۹۶۵ به استقلال رسید.

گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای