Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از 339 هزار نفر به ویروس کرونا در سراسر جهان، شمار مبتلایان به 245 میلیون و 287 هزار نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز 245 میلیون و 287 هزار و 597 نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید19) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 4 میلیون و 978 هزار و 828 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون 222 میلیون و 385 هزار و 694 نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.
کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 69 هزار و 634 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 46 میلیون و 497 هزار و 719 مبتلا رسیده است؛ تاکنون 759 هزار و 932 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.
کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش 13 هزار و 508 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 34 میلیون و 215 هزار و 653 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 455 هزار و 684 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.
کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش 13 هزار و 424 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 21 میلیون و 748 هزار و 984 مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون 606 هزار و 293 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.
کشورهای انگلیس، روسیه، ترکیه، فرانسه و ایران نیز به‌ترتیب با 8 میلیون و 853 هزار و 227، 8 میلیون و 316 هزار و 19، 7 میلیون و 909 هزار و 111، 7 میلیون و 133 هزار و 766 و 5 میلیون و 877 هزار و 456 نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.
همچنین کشورهای آرژانتین با 5 میلیون و 283 هزار مبتلا و اسپانیا نیز با 5 میلیون و 4 هزار و 143 نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

عدم ثبت تولد بسیاری از کودکان در جهان در پی شیوع کرونا
استادیار دانشگاه خوارزمی، با اشاره به پاندمی کووید 19 و ایجاد اختلال اجتماعی برای خانواده ها و کودکان در سطح جهان، گفت: خیلی از تولدهایی که در ابتدای پاندمی کووید 19 در جهان رخ داد، به دلیل مشغولیت‌ متولیان مربوطه ثبت نشد و بسیاری از کشورها اعلام کردند که در آن بازه زمانی نتوانستند تولدها را ثبت کنند و یا خانواده‌ها برای ثبت تولد فرزندان خود مراجعه نکردند.
 مریم غنی زاده در نهمین کنگره ملی آسیب‌شناسی شناسی خانواده و پنجمین جشنواره ملی خانواده پژوهی با اشاره به اثرات اجتماعی کرونا بر خانواده‌ها و کودکان در سطح جهان، اظهار کرد: به دلیل برچسب‌هایی که به مبتلایان کووید 19 در ابتدای پاندمی کرونا زده می‌شد، بسیاری از خانواده‌ها آگاهانه و به دلیل ترس از برچسب خوردن، فرزندان خود را برای درمان به مراکز درمانی نبردند و همین امر باعث شد بسیاری از کودکان از دست بروند.

این استادیار گروه آموزشی حقوق خصوصی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه خوارزمی، ادامه داد: بسیاری از بیمارستان‌ها به گروه‌های نژادی نظیر آسیایی‌ تبارها خدمت رسانی نمی‌کردند. از سوی دیگر برخی کودکان نیز به دلیل 
قرنطینه‌های طولانی و ایجاد مشکلات اقتصادی برای خانواده‌ها به کودکان کار پیوستند. 
این حقوقدان درباره وضعیت کودکان زندانی در ایام پاندمی کووید 19 نیز، تصریح کرد: حدود 16 هزار تا 250 هزار کودک زندانی در سراسر جهان وجود دارد. زندان به خودی خود نوعی قرنطینه است و در پاندمی کووید 19 که نیاز به حضور در فضای باز بیشتر احساس می‌شد، زمینه خطر برای این کودکان بالا بود و به دلیل کم شدن پرسنل زندان‌ها نیز مدیریت این کودکان سخت شد. از سوی دیگر کودکان با ویژگی‌های خاص و بیماری‌های زمینه ای و یا معلولیت در وضعیت عادی به خودی خود مشکل دارند و در شرایط کرونا تمام توجه دولت ها به سمت افراد عادی جمع شد و این بچه ها باز هم به محاق رفتند و مورد توجه نبودند.

کمک 6.3 میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO برای مقابله با کرونا
دفتر نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد: دولت ژاپن تفاهم‌نامه کمک مالی به ارزش 6.3 میلیون دلار را برای انجام پروژه‌ای مشترک امضا کرد.
 سند اعطای این کمک مالی امروز  طی مراسمی توسط سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و آقای هیروتاکا ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در جمهوری اسلامی ایران، در حضور جلال نائلی، معاون اداره روابط بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد. در قالب این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI به منظور گسترش ظرفیت مقابله کشور با کرونا خریداری خواهد شد. این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های دولتی در استان‌های تهران (2 دستگاه)، خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب و راه اندازی خواهد شد که نمایندگی سازمان جهانی بهداشت مسئولیت تمامی مراحل تهیه و تحویل و آموزش آن‌ها را بر عهده خواهد داشت

آثار منفی کرونا بر اشتغال در جهان
بر اساس برآورد‌های سازمان بین‌المللی کار ، پیامد‌های منفی همه‌گیری کووید 19 بر مشاغل و کسب و کار‌ها در جهان به مراتب شدیدتر از حد انتظار بوده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بررسی‌های جدید مرکز نظارت بر همه گیری کووید 19 در سازمان بین‌المللی کار حاکی از آن است که حذف مشاغل و از دست رفتن ساعات کار در سال 2021 به دلیل همه گیری کووید 19 به طور قابل توجهی بیشتر از آن چیزی است که پیش از این تخمین زده شده بود.
گای رایدر مدیر کل سازمان بین المللی کار اعلام کرد از سرگیری آرام و کند اشتغال، ظهور خطراتی که می‌تواند وخامت اوضاع بازار اشتغال را به دنبال داشته باشد و بروز شکاف‌های بزرگ بین اقتصاد‌های توسعه یافته و در حال توسعه بارزترین علایم و نشانه‌های مسیری است که بازار جهانی کار در حال حاضر در ان قرار گرفته است.
رایدر ادامه داد دسترسی نابرابر کشور‌های جهان به واکسن‌های کووید 19 و ظرفیت‌های مختلف کشور‌ها برای احیای بودجه و بهبود شرایط مالی، به خطرات موجود در بازار کار دامن می‌زند، اما این وضعیت باید هر چه زودتر اصلاح شود.
سازمان بین المللی کار پیش بینی می‌کند که ساعات کلی کار در سال کنونی 4.3 درصد کمتر از سطح قبل از همه گیری کرونا (سه ماهه چهارم 2019) خواهد بود. این یک تجدید نظر قابل توجه در پیش بینی‌هایی است که کارشناسان سازمان بین المللی کار پیش از این در ماه ژوئن در این باره منتشر کرده و اعلام کرده بودند ساعات کلی کار امسال در سطح جهانی 3.5 درصد کمتر از دوره قبل از همه گیری خواهد بود.
گزارش سازمان بین المللی کار نشان می‌دهد که ساعات کار در کشور‌های با درآمد بالا و با درآمد متوسط بالا در سال 2021 بهبود یافته است در حالی که کشور‌های با درآمد متوسط پایین و کم درآمد همچنان تحت فشار‌های شدید قرار دارند و زیان‌های زیادی را متحمل می‌شوند.
در میان مناطق مختلف جهان، اروپا و آسیای مرکزی کمترین تلفات ساعات کار را در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری کرونا تجربه کرده اند (-2.5 درصد) و پس از این دو منطقه آسیا و اقیانوس آرام (-4.6 درصد) قرار دارند. آفریقا، آمریکا و کشور‌های عربی نیز به ترتیب با 5.6 درصد، 5.4 درصد و 6.5 درصد تلفات ساعات کار در مقایسه با دوره ماقبل کرونا در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
تازه‌ترین برآورد‌های صورت گرفته توسط سازمان بین المللی نشان دهنده تاثیر نابرابر بحران کووید 19 بر اشتغال در جهان است. بررسی‌های این سازمان نشان می‌دهد که جوانان به ویژه زنان جوان بیشترین لطمه را در زمینه اشتغال از پیامد‌های بحران کرونا دیده اند و در حال حاضر نیز با کمبود مشاغل بیشتری مواجه هستند.

کره جنوبی امروز 1.1 میلیون دوز واکسن آسترازنکا تحویل ایران می‌دهد
به گفته رسانه‌های کره جنوبی، دولت این کشور قرار است  1.1 میلیون دوز واکسن کووید-19 از نوع آسترازنکا تحویل ایران دهد.
وزارت خارجه و آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری های کره روز دوشنبه اعلام کردند که دولت این کشور محموله واکسن آسترازنکا را که در ماه جاری میلادی تولید شده است، امروز تحویل ایران خواهد داد.
این واکسن‌ها به مناسبت 60 سال روابط دیپلماتیک کره و ایران ارسال خواهند شد. دولت کره گفت که در حال مذاکره در مورد ارائه واکسن ها به ایران با هدف بشردوستانه برای کمک به جامعه بین المللی و افزایش نرخ واکسیناسیون است.
بر اساس این گزارش، کره جنوبی پس از رسیدن به هدف خود برای واکسیناسیون و عادی شدن شرایط در این کشور، در به اشتراک گذاشتن واکسن کرونای خود به سایر کشورها پیش قدم بوده است.
 تعداد افراد کاملاً واکسینه شده در کره به 35.9 میلیون یا 70.1 درصد رسید. بیش از 40.7 میلیون نفر اولین دوز واکسن کووید-19 خود را دریافت کرده اند.
در همین حال، طی هفته‌های اخیر، کره قراردادهایی برای ارسال 1.1 میلیون دوز واکسن کووید-19 به ویتنام و 470 هزار دوز به تایلند امضا کرده است.

نگرانی مقامات روسیه از ادامه روند تلفات کرونا
در شرایطی که رکورد جدید شمار قربانیان کرونا در روسیه ثبت شده و تعداد کل تلفات به حدود 234 هزار نفر رسیده، مسکو دست مقامات محلی برای اعمال محدودیت‌های لازم به منظور مقابله موثر با شیوع اپیدمی را باز گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "آنا پاپووا" رئیس سازمان فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه در نشست شورای هماهنگی دولت در زمینه اقدامات برای مقابله با اپیدمی کرونا اعلام کرد که روند ابتلا به عفونت کووید-19 همچنان وخیم بوده و در 32 منطقه کشور افزایش قابل توجه یافته است.
این مقام روس با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط افزایش آهنگ واکسیناسیون برای مقابله با گسترش این بیماری کاملاً ضروری است، یادآور شد که در تمامی مناطق روسیه انجام واکسیناسیون علیه کرونا برای برخی گروه‌های شغلی که بیشترین تماس را با مردم دارند، اجباری شده است.
 "میخائیل موراشکو" وزیر بهداشت روسیه نیز در این نشست یادآور شد که با توجه به اقدامات انجام گرفته، میزان افزایش ابتلا به بیماری کووید-19 در برخی مناطق کشور کاهش یافته است.
به گفته وی، در برخی مناطق اگر هفته گذشته روند شیوع تا 16 درصد افزایش داشت، این هفته این افزایش به حدود 10 درصد رسیده است. موراشکو افزود: «البته بسیار اهمیت دارد که اقدامات محدود کننده در مناطقی که شاهد رشد بیماری هستند، شدیدتر اجرا شده و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برای مبتلایان افزایش یابد.»
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که رهبران مناطق روسیه می‌توانند بطور مستقل در خصوص تمدید محدودیت‌های مربوط به مبارزه با کووید-19 تصمیم گیری کنند.
سخنگوی کرملین گفت: «مناطق فدرال اختیارات لازم برای اجرای محدودیت‌های مشخص را داشته و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین از فرمانداران مناطق خواسته تا از اختیارات خود برای هر نوع اقدام ضروری در این رابطه استفاده کنند.»  
پسکوف یادآور شد که در مسکو فعلاً تعطیلی کامل شهر ضروری نبوده و برنامه نشده است.
در همین رابطه، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت روسیه نیز در نشست هماهنگی برای مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه وضعیت اپیدمی در مسکو همچنان رو به وخامت است، توضیح داد: «طی یک هفته گذشته تعداد موارد ابتلا به کووید-19 تا 14 درصد افزایش یافته و موارد بستری بیماران نیز تا 10 درصد افزایش یافته است. بدین ترتیب واضح است که رشد شیوع کرونا در پایتخت جدی است.»
به گفته وی، در حال حاضر بیش از 12 هزار تخت بیمارستانی توسط مبتلایان به کرونا اشغال شده است. ضمن اینکه انتظار می‌رود تا پایان این هفته شاهد  اوج شیوع بیماری در شهر مسکو باشیم و لازم است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.  
طبق آخرین اطلاعات، تاکنون بیش از یک میلیون و 786 هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو شناسایی شده که حدود یک میلیون و 570 هزار نفر درمان شده و 30 میلیون و 963 نفر هم جان خود را از دست داده است.

تنها طی شبانه روز گذشته یک هزار و 123 نفر در روسیه جان باختند
ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، اعلام کرد که تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این کشور طی یک روز گذشته یک هزار و 123 مورد افزایش یافت که باز هم رکورد جدیدی در تعداد تعداد فوت مبتلایان در کل دوره شیوع کرونا در روسیه بشمار می‌رود. بدین ترتیب تاکنون 233 هزار و 898 نفر در اثر این عفونت جان خود را از دست داده‌اند.
بیشترین موارد مرگ ناشی از کرونا در شهر مسکو- 91 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ - 74 مورد، در منطقه کراسنودارسک- 42 مورد و در منطقه مسکو نیز 41 مورد گزارش شده است.
طبق گزارش این ستاد، تعداد موارد تأیید شده از آلودگی ویروس کرونا در سراسر روسیه طی یک روز گذشته 36 هزار و 582 مورد افزایش یافت. ضمن اینکه اکنون دو هفته است که تعداد موارد ابتلای جدید به بیش از 30 هزار نفر در روز رسیده است. در مجموع تعداد مبتلایان به این عفونت به 8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر رسیده است.
بیشترین موارد آلودگی روزانه، 5 هزار و 789 مورد آلودگی در شهر مسکو، 2 هزار و 913 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و دو هزار و 670 مورد در منطقه مسکو شناسایی شده است.
در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 875 هزار و 968 نفر افزایش یافته است.
علاوه بر این، تعداد بیماران معالجه شده از عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 29 هزار و 151 نفر افزایش یافته تا تعداد شهروندان روس درمان شده به 7 میلیون و 242 هزار و 735 نفر برسد.

قرنطینه یک شهر 4 میلیونی در چین به دلیل کرونا
یک شهر بزرگ با میلیون‌ها نفر جمعیت به دلیل شیوع دوباره کرونا قرنطینه شد.
به گزارش آسوشیتدپرس، چین شهر لانژو با چهار میلیون نفر جمعیت را به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا قرنطینه کرد.
مقامات چین  تصمیم گرفتند که این شهر که واقع در شمال غرب این کشور است را به دلیل شیوع تعداد مبتلایان به کرونا با منشا داخلی را قرنطینه کنند.
دولت به همین منظور به ساکنان این شهر دستور داده که به جز موارد اضطراری از منازل خود خارج نشوند.
در روز گذشته نیز اجین، شهرستانی در منطقه مغولستان چین  از 35700 ساکن خود خواست تا از خانه‌های خود خارج نشوند و در عین حال هشدار داد که درصورت سرپیچی از این دستور مجازات در انتظار خاطیان است.

آغاز رسمی سفر به خارج از مرزهای استرالیا 
مقام‌های استرالیا رسما به شهروندان واکسینه‌شده این کشور اجازه دادند به خارج از مرزهای کشور سفر کنند.
به گزارش سی ان ان، مقام‌های استرالیا همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش آمار واکسیناسیون اعلام کردند از یکم نوامبر تمام شهروندان و ساکنان دائمی واکسینه‌شده استرالیا می‌توانند کشور را بدون ارائه دلایل موجه ترک کنند.
استرالیایی‌ها بیش از 18 ماه از سفر کردن به خارج از مرزهای این کشور بدون مجوز دولت منع شده بودند. همچنین هزاران نفر از شهروندان واکسینه‌شده استرالیا که در خارج از کشور زندگی‌ می‌کنند به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا امکان بازگشت به استرالیا را نداشتند.
زمانی که سیدنی و ملبورن به مقررات قرنطینه‌ای مسافران واکسینه‌شده از یکم نوامبر پایان دهند، انتظار می‌رود بسیاری از این شهروندان دوباره بتوانند به استرالیا بازگردند.
خبر لغو ممنوعیت سفری در استرالیا از هفته آینده درحالی اعلام شد که سنگاپور روز گذشته از امکان پذیرش بدون قرنطینه مسافران واکسینه‌شده از استرالیا خبر داد

توصیه به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا به افراد دارای نقص ایمنی
مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده اعلام کرد: تزریق دُز چهارم واکسن کروناویروس به افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف ضروری خواهد بود.
 مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده در دستورالعمل جدید خود اعلام کرده است: به افرادی با سیستم ایمنی ضعیف توصیه می شود که دُز چهارم واکسن کووید-19 را تزریق کنند.
بنابر اعلام این مرکز، افرادی که بالای 18 سال سن دارند و دارای نقص سیستم ایمنی متوسط یا شدید هستند، ممکن است شش ماه پس از دریافت سومین دُز واکسن مدرنا یا فایزر به تزریق دُز دیگر نیاز داشته باشند.
طبق اعلام این مرکز، دُز چهارم را می توان از هر یک از واکسن های موجود انتخاب کرد. افرادی دارای نقص ایمنی متوسط تا شدید، افراد مبتلا به بیماریهایی مانند سرطان، دریافت‌کنندگان عضو پیوندی یا افراد آلوده به ویروس HIV را شامل می شوند.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده نشان می دهد: حدود 9 میلیون نفر از مردم این کشور در این گروه قرار دارند.

شناسایی اولین مورد ابتلا به "دلتا پلاس" در تایلند
مقامات تایلند از شناسایی اولین مورد ابتلای بومی به سویه "دلتا پلاس" در این کشور خبر دادند.
 وزارت بهداشت عمومی تایلند از شناسایی اولین مورد از سویه کروناویروس موسوم به دلتا پلاس در این کشور خبر داد.
بنابر اعلام مقامات تایلند، بیمار آلوده به سویه AY.4.2 مردی 49 ساله است که سابقه سفر به مناطق پرخطر یا خارج از کشور را نداشته است.
به گزارش استریت تایمز، مقامات تایلند با بیان اینکه این بیمار تنها مورد بومی شناسایی شده از ابتلا به سویه دلتا پلاس بوده، اظهار داشتند: بیمار به طور کامل بهبود پیدا کرده و موارد جدیدی از ابتلا به این سویه از ویروس تاکنون گزارش نشده است.

هجوم هزاران نیکاراگوئه‌ای به مرز هندوراس برای تزریق واکسن
با کاهش ذخایر واکسن های کووید19 در نیکاراگوئه، مقامات بهداشتی هندوراس روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که تقریباً 8000 نیکاراگوئه ای در روزهای اخیر این واکسن را در دو گذرگاه مرزی گمرکی با این کشور که در همسایگی نیکاراگوئه واقع شده، دریافت کردند.
 به گفته خوان اورلاندو ارناندز، رییس جمهوری هندوراس، روزانه بیش از 500 دز واکسن کووید19 برای تزریق به نیکاراگوئه ای ها تخصیص داده شده است.
به گفته یکی از مقامات بهداشتی هندوراس، عدم دسترسی نیکاراگوئه ای ها به واکسن های کووید 19 در کشور خودشان و رفت آمد آنها در مرزها نیز می تواند عامل خطرناکی برای شیوع مجدد کووید19 در هندوراس باشد.
همچنین مقامات نیکاراگوئه نیز تاکنون به درخواست برای اظهارنظر درباره این مشکل پاسخ نداده اند.
به گزارش یو اس نیوز، تا کنون کشور هندوراس بیش از 370 هزار مورد ابتلا به کووید19 و نزدیک به 10 هزار و 200 مورد مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.


 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا واکسن اروپا چین کنترل و پیشگیری از بیماری جان خود را از دست داده سازمان بین المللی کار شناسایی اولین مورد تعداد مبتلایان ویروس کرونا پاندمی کووید 19 نیکاراگوئه ای واکسن کووید 19 افزایش یافته اعلام کردند واکسینه شده شهر مسکو حال حاضر خانواده ها مورد ابتلا قرار دارند کووید 19 دوز واکسن ساعات کار 5 میلیون دلتا پلاس د ز چهارم هزار نفر داده اند همه گیری واکسن ها 1 میلیون 7 میلیون ز واکسن کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است