Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@23:29:57 GMT

آغاز رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۰۲۲

آغاز رقابت دبیران علوم کشور به میزبانی شیراز

ایسنا/فارس سومین دوره مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی سراسر کشور به میزبانی شیراز با رقابت ۶۴ فرهنگی آغاز شد.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش چهارشنبه ۵ آبان در حاشیه برگزاری این مسابقات در شیراز، گفت: خرسندم از این که میزبانی این مسابقات به استان فارس واگذار و با نقاط قوت بالایی این دوره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرضیه مسگرزاده در ادامه داد: در این مسابقات ۴۲۸ تیم دو نفره از سراسر کشور در طی سال گذشته با هم به رقابت پرداخته و دبیران برجسته علوم تجربی وارد این عرصه شده‌اند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات از ۳ سال قبل آغاز به کار کرده، عنوان کرد: این مسابقات از همان آغاز دستاوردهای بسیاری داشته و در این دوره نیز شاهد رویکردهای جدیدی هستیم که در فرآیند اجرای جشنواره و مسابقات مربوط به دبیران دوره متوسطه اول بوده است. 

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این مسابقات در سال‌های گذشته در بستر دبیرخانه علوم تجربی مستقر در استان قم برگزار می‌شد اما با توجه به ظرفیت‌های فارس به ویژه در درس علوم تجربی به این استان منتقل شد و با میزبانی اداره کل آموزش وپرورش فارس و با مدیریت دبیرخانه کیفیت بخشی به آموزش درس علوم تجربی در حال برگزاری است.

مسگرزاده افزود: در این مسابقات ۴۲۸ تیم دو نفره از سراسر کشور در طی سال گذشته با هم به رقابت پرداخته و دبیران برجسته علوم تجربی وارد این عرصه شده‌اند.

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در فرآیند داوری‌ها از هر یک از استان‌ها یک تیم یعنی ۳۲ تیم شامل ۶۴ نفر از دبیران با هم به مرحله کشوری راه پیدا کرده‌اند و از روز گذشته پس از برگزاری آیین افتتاحیه وارد رقابت‌ها شده‌اند. 

مسگرزاده گفت: با توجه به استمرار شیوع کرونا ویروس و عدم امکان برگزاری به صورت حضوری این مسابقات در بستر فضای مجازی به گونه‌ای طراحی شده است که بدون ورود هرگونه خدشه و اختلالی فعالیت عملی و آزمایشگاهی دبیران به عرصه رقابت گذاشته شود.

او افزود: این رقابت‌ها در سه محور زیست شناسی، فیزیک و شیمی برگزار شده و توسط داوران مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌گیرند. 

مدیرکل آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضرورت آمیخته شدن تدریس علوم تجربی را با فعالیت‌های آزمایشگاهی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: آموزش درس علوم تجربی برای دانش آموزان باید با محوریت فعالیت‌های آزمایشگاهی تحقق یابد، چرا که فقدان این فعالیت‌ها می‌تواند بخش عمده‌ای از اهداف مورد نظر را دچار اختلال کند.

مسگرزاده خاطرنشان کرد: مهمترین هدف از برگزاری این رقابت‌ها تقویت شایستگی‌های معلمان در زمینه انجام آزمایش‌های مندرج در کتاب درسی دانش آموزان است تا بتوانند با فرصت سازی و ایجاد موقعیت‌های آموزشی به شکل عملی برای دانش آموزان تحقق اهداف کتاب درسی را فراهم کنند و انگیزه دانش آموزان را در زمینه فعالیت‌های آموزشی بالا برند.

او با بیان اینکه شرایط کرونا آموزش را در تمام جهان تحت تاثیر قرار داده است، گفت: این مسئله خود در انجام فعالیت‌های آزمایشگاهی، ملی و کارگاهی به شدت بارز است و یکی از مهمترین ویژگی‌های فعالیت های عملی و آزمایشگاهی برگزاری حضوری این آموزش‌هاست.

مسگرزاده شرایط کرونا را فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی دانست و بیان کرد: در این مسابقات سعی کردیم با برگزاری در فضای مجازی این مسابقات دچار اختلال نشود و با برنامه ریزی مدرسه و پشتیبانی به لحاظ فضاسازی برای آزمایشگاه و کارگاه این فعالیت‌ها ادامه یابد و کاستی‌ها جبران و در دوران پساکرونا نیز از این بسترفضای مجازی استفاده شود.

او خطاب به دبیران حوزه علوم تجربی تاکید کرد: از آنجا که سه حوزه تربیت و یادگیری علوم تجربی کار و فن آوری ، فرهنگ و هنر آمیخته با فعالیت‌های عملی است اگر معلمی که در این رشته فعالیت می‌کند، نتواند تلفیق آموزش نظری و عملی را داشته باشد قطعا در تحقق اهداف مورد نظر موفق نخواهد بود و لذا از دبیران خواستارم در این حوزه تربیتی یادگیری ورود کنند. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دوران پساکرونا فارس وزارت آموزش وپرورش شیراز دانش آموزان علوم تجربی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، با دعوت مسئولان باشگاه شهداب یزد، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران به همراه مرادی و مهدی اسلامی نایب رئیس و خزنه‌دار فدراسیون والیبال صبح امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) با استقبال رسمی مدیران ورزش استان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی (ره) وارد شهر یزد شد.

در این سفر یک روزه مسئولان فدراسیون والیبال از شرایط و امکانات این استان برای میزبانی از بیست و چهارمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا بازدید کردند و سپس سید میلاد تقوی در جلسه‌ای با دکتر فاطمی استاندار یزد به بررسی شرایط و موراد مربوط به میزبانی این رقابت‌ها پرداخت.

در این جلسه علاوه بر مرادی و اسلامی، امیر شرافت مدیرعامل باشگاه شهداب با استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان یزد نیز حضور داشتند و در نهایت مقرر شد با توجه به توافقات نهایی فدراسیون والیبال، شهر یزد و باشگاه شهداب به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا به کنفدراسیون والیبال آسیا و والیبال ورلد معرفی شود.

مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا از پنجم شهریور ماه به میزبانی شهر یزد برگزار خواهد شد که بر اساس توافق‌های صورت گرفته تیم فولاد سیرجان ایرانیان به عنوان قهرمان ایران در این مسابقات شرکت می‌کند و شهداب یزد نیز به عنوان میزبان مسابقات، دیگر نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهد بود.

کد خبر 6093338

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان شیراز آغاز شد
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • امتحانات نوبت دوم پایه نهم از ۳۰ اردیبهشت ماه آغاز می شود
  • برگزاری جشن بزرگ دبیران جوان در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به مناسبت روز معلم
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • شناگر نابغه سندروم داون مهابادی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارد