Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@09:50:49 GMT

آزمایش موفق موشک اتمی در هند/ برد موشک، تا اروپا

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۴۱۱۰

آزمایش موفق موشک اتمی در هند/ برد موشک، تا اروپا

منابع خبری غروب چهارشنبه به وقت تهران از آزمایش موفق موشک بالستیک سطح به سطح مجهز به کلاهک اتمی هند با برد پنج هزار کیلومتر خبر دادند.

 به گزارش  فارس، به نوشته وبگاه «ریپابلیک» هند با موفقت موشک بالستیک با قابلیست حمل کلاهک اتمی را  که از آن به عنوان تغییر دهنده بازی یاد می‌شود، آزمایش کرد. این موشک «آگنی-5 » نام دارد  و حدود ساعت 8 شب به وقت محلی از جزیره ‌ای در منطقه «اودیشا» شلیک شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک بالستیک سه مرحله‌ای با سوخت جامد  قادر به حمله به اهدافی در فاصله  بیش از 5 هزار کیلومتر با دقت اصابت بسیار دقیق است.

هند اعلام کرده که آزمایش موفقیت‌آمیز موشک آگنی-5 مطابق با سیاست اعلام‌ شده  و  برای داشتن  توان بازدارندگی و تعهد به عدم استفاده اولیه است.

این موشک که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند (DRDO) توسعه یافته است، یک موشک بالستیک قاره پیما با قابلیت حمل اتمی است که می‌تواند کل چین و همچنین اروپا را هدف قرار دهد. این موشک یکی از دور بردترین موشک‌های هند است.

در ماه اوت، هند موشک کروز فناوری بومی را در سواحل اودیشا با موفقیت آزمایش کرد. این یک سامانه دفاع موشکی سطح به هوا است که در اودیشا پرتاب شده است. گفته می‌شود که اهدافی را در فاصله 60 کیلومتری هدف قرار می دهد.

منبع: الف

کلیدواژه: موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عملیات پهپادی موفق حزب الله علیه مقر‌های فرماندهی صهیونیست‌ها
  • ادعای عجیب تن‌هاخ: ما جذاب‌‌ترین تیم لیگ هستیم!‏
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • دوراهی سخت دولت سیزدهم در بازار ارز
  • برندگان جوایز عکاسی جهانی سونی ۲۰۲۴ /از عقیم‌سازی اجباری تا متروکه‌های آلوده به تشعشعات اتمی