Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری‌های ایران و ازبکستان در حوزه‌های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید کرد.

به گزارش برنا، از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار حسین امیرعبداللهیان با عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان دو طرف در خصوص آخرین تحولات افغانستان، همکاری‌های اقتصادی دو کشور در حوزه ترانزیت و انرژی و همچنین تعاملات کشورمان با سازمان همکاری شانگهای، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه ازبکستان با اشاره به اهمیت برقراری صلح و ثبات در افغانستان، بر ضرورت تبادل نظر تاشکند- تهران در این خصوص تاکید کرد.

وی آمادگی کشورش را جهت توسعه همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف از جمله انرژی اعلام کرده و خواستار تسریع در برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی فیمابین شد.

کامل اف همچنین با اشاره به تمایل کشورش جهت استفاده از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار، خواستار برگزاری نشست سه جانبه ایران، هند و ازبکستان، به منظور تقویت همکاری های ترانزیتی سه کشور شد.

تقویت همکاری های جمهوری اسلامی ایران با سازمان همکاری شانگهای و برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در سال آینده میلادی در ازبکستان، به عنوان رییس دوره ای این سازمان از دیگر موضوعات مورد گفت وگوی دو طرف بود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به ازبکستان بابت انتخاب به عنوان رییس دوره ای سازمان شانگهای و همچنین تبریک انتخاب مجدد شوکت میرضیایف به عنوان رییس جمهوری این کشور، ابراز امیدواری کرد روند اجرایی عضویت کامل کشورمان در سازمان شانگهای در دوره ریاست ازبکستان بر این سازمان تکمیل شود.

امیرعبداللهیان بر اهمیت تقویت و پیشبرد همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور تاکید و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را جهت گسترش همکاری ها با ازبکستان در زمینه خدمات فنی و مهندسی، فناوری های نوین، مبادلات انرژی، کشاورزی، شیلات و گردشگری اعلام کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر امور خارجه انرژی امور خارجه استفاده از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران سازمان همکاری شانگهای رییس جمهوری جمهوری اسلامی فناوری گردشگری وزیر امور خارجه وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری

وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات سوری که در جریان حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران زخمی شده بود، عیادت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

امیرعبداللهیان در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسئول درمان وی انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای وی از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسئلت نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسراییل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرده بود.

افتتاح ساختمان جدید بخش کنسولی ایران در دمشقامیرعبداللهیان: آمریکا در حمله به بخش کنسولی سفارت مسئول است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان عازم گامبیا شد
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد بانجول ترک کرد
  • سفر وزیر خارجه ایران به گامبیا برای شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان