Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا ، بورل ادعا کرد که اتحادیه اروپا از ملت و دولت فلسطین حمایت می‌کند. این درحالیست که او پنج ماه پیش از محکوم کردن حملات و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند دریغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که اتحادیه اروپا به تعهد خود در زمینه رسیدن به راه حل مذاکره محور و جامع برای مناقشه اسرائیل و فلسطین و ضرورت از سرگیری مذاکرات معنادار برای احیای فوری روند سازش ادامه می‌دهد. بورل عنوان کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا در این زمینه از طریق گروه چهارجانبه موسوم به صلح خاورمیانه با طرف‌های فلسطینی و تمام شرکای بین‌المللی همکاری کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست وزیر فلسطین همچنین درباره توسعه شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، تخریب ساختمان‌ها، تخلیه مردم و اوضاع وخیم انسانی در این منطقه گفت‌وگو کردند.

این درحالیست که رژیم اشغالگر قدس در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است. احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

اتحادیه اروپا پیشتر با صدور بیانیه‌ای بدون محکوم کردن این اقدامات در بیانیه‌ای اعلام کرد که رفتار صهیونیست‌ها طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است. بیانیه ای که موضوع تازه ای نیست و به‌رغم تکرار آن در گذشته، عملا سودی برای ملت مظلوم فلسطین بدنبال نداشته است.

بر اساس این گزارش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عنوان کرد که این اتحادیه از تلاش‌ سازمان‌های مدنی در راستای برقراری صلح، تقویت و توسعه قوانین بین‌المللی و بشردوستانه در فلسطین حمایت می‌کند.  

برچسب‌ها تشکیلات خودگردان فلسطین جوسپ بورل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیلات خودگردان فلسطین جوسپ بورل ایالات متحده آمریکا تشکیلات خودگردان فلسطین جوسپ بورل ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین اتحادیه اروپا شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

کابینه رژیم اسرائیل امروز یکشنبه در جلسه خود با بسته شدن دفاتر شبکه الجزیره قطر در اراضی اشغالی فلسطین موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اسرائیل امروز یکشنبه به نقل از دفتر نخست وزیر این رژیم گزارش داد که کابینه وزیران رژیم اسرائیل با بسته شدن شبکه الجزیره در فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

لحظاتی بعد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در پیام ویدیویی گفت که به ریاست او در جلسه وزیران، حکومیت متبوع او با اجماع به بسته شدن شبکه الجزیره در اراضی اشغالی فلسطین رای داده است.

شبکه الجزیره قطر به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که اعضای وزرای حزب ائتلاف دولت در این نشست و رأی گیری شرکت نکرده‌اند.

از زمان حمله رژیم اسرائیل به نوار غزه تا به امروز که ۲۱۲ روز می‌گذرد، شبکه الجزیره که گزارش اخوانی دارد، بر روی این جنگ و جنایت‌های رژیم اسرائیل در بخش عربی و انگلیسی تمرکز کرده و در برخی مواقع با انتشار تصاویر و ویدیوهایی از این این جنایت‌ها و موفقیت نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها را به شدت عصبانی کرده است.

طی این مدت شماری از خبرنگاران میدانی الجزیره در پوشش تحولات غزه به شهادت رسیده یا خانواده های آن‌ها مانند وائل الدحدوح به شهادت رسیده‌اند.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا عملیات در رفح را فاجعه بار خواند
  • اتحادیه اروپا عملیات زمینی در رفح را فاجعه بار توصیف کرد
  • چرا نتانیاهو نمی‌خواهد جنگ در غزه تمام شود؟
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • اسرائیل شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست