Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزای ایسکانیوز، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده ایران فوراً و با حسن نیت به مذاکرات وین درباره برجام برگردد.

«ند پرایس» در پاسخ به سوال رسانه‌ها در خصوص اظهارات مقام‌های ایران درباره آغاز مذاکرات وین در ماه نوامبر گفت: «ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم ولی هیچ جزئیات بیشتری درباره احتمال بازگشت به گفت‌وگوهای وین در ماه نوامبر نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «همان‌طور که بارها گفته‌ایم ما آماده بازگشت به وین هستیم و معتقدیم که بازگشت فوری به برجام و اجرای تفاهم‌نامه‌ای برای بازگشت به پایبندی دوجانبه به برجام از طریق به اتمام رساندن مسائل اندک باقیمانده بعد از دور ششم گفت‌وگوها در ژوئن امکان‌پذیر است.»

ند پرایس تصریح کرد: «علاوه بر این، ما به صراحت گفته‌ایم این پنجره، در حالی که ایران به برداشتن گام‌های تحریک‌آمیز ادامه می‌دهد تا ابد باز باقی نخواهد ماند بنابراین ما امیدواریم که آنها فوراً و با حسن نیت برای مذاکره به وین بازگردند.»

ساعاتی قبل‌تر، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به منظور گفت‌وگو با انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل حضور دارد، عصر امروز (چهارشنبه) در توئیتی درباره مذاکرات امروزش با انریکه مورا نوشت: گفت‌وگوی جدی و سازنده‌ای با انریکه مورا درباره عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.

وی افزود: توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را آغاز کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.

طبق گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تاکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و نهایتا خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد: آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم‌ها و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته های ایران در این‌خصوص‌را برآورده سازد.

باقری ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف‌های مقابل را خواسته غیرقابل چشم پوشی ایران خواند.

در این ملاقات دو طرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر شروع کنند.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز امروز (چهارشنبه) در نشستی خبری در تهران درباره مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای را از دو هفته پیش در تهران کلید زدیم و گفت‌وگو بین آقای باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و آقای انریکه مورا شروع شد و امروز آقای باقری در بروکسل است برای تکمیل آن گفت‌وگوها. ما با آقای انریکه مورا و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا درباره این گفت‌وگو می‌کنیم که زمانی وارد مذاکره جدید با ۱+۴ خواهیم شد، چگونه مذاکره و چگونه در مسائل تمرکز کنیم که اولا همه طرف‌ها بدون فوت وقت و در اولین زمان ممکن به تعهدات کامل خودشان در برجام برگردند و ثانیا برگشتن آنها به برجام، آورده خیلی مهمی برای ما در جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وزیر خارجه بیان کرد: چگونه همه طرف‌هایی که به تعهداتشان در برجام برمی‌گردند نشان خواهند داد که تحریم‌های ذیل برجام درباره ایران به صورت کامل برداشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما نمی‌خواهیم از نقطه بن بست مذاکرات وین وارد مذاکرات وین شویم، ولی فرمتی که در مذاکرات وین شکل گرفته را قبول داریم و به زودی پس از ارزیابی از گفت‌وگوهای امروز آقای باقری با آقای مورا و مسئولان اتحادیه اروپا درباره این‌که در چه تاریخی وارد گفت‌وگو و مذاکره با ۱+۴ شویم، تصمیم می‌گیریم. ولی دیر نخواهد بود و بزودی این اتفاق خواهد افتاد و با ۱+۴ گفت‌وگوها را از سر می‌گیریم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1116525 برچسب‌ها ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ایران انریکه مورا اتحادیه اروپا مذاکرات وین معاون سیاسی ماه نوامبر امور خارجه گفت وگو طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه

نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس، روز پنجشنبه و با دستور کار بررسی تحولات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «علی باقری» معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این نشست حضور پیدا کرده است.

روسیه که ریاست دوره‌ای گروه بریکس را در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) برعهده دارد، میزبان این اجلاس است.

این نشست با سخنان «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور کشورهای منطقه و معاون وزیر امور خارجه این کشور آغاز به کار کرده است.

در ادامه این نشست،‌ نماینده سازمان ملل متحد به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت غزه و بحران انسانی در فلسطین و نیز حملات به کارکنان سازمان ملل پرداخت.

رایزنی باقری و بوگدانوف

بر اساس آنچه که سفارت ایران در روسیه اعلام کرده است، قرار است باقری نیز در این نشست، مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره تحولات خاورمیانه در شرایط تداوم کشتار مردم بیگناه فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس و تجاوزهای اخیر این رژیم به کشورهای منطقه از جمله به کنسولگری سفارت ایران در دمشق مطرح کند.

باقری قبل از حضور در این نشست با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه درباره مسائل مورد نظر گفت‌وگو کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه، معاون وزیر امور خارجه را در این نشست همراهی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف جنایات اسرائیل است
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم