Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-05@23:53:00 GMT

بحرین و عربستان سفیر لبنان را احضار کردند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۴۹۸

بحرین و عربستان سفیر لبنان را احضار کردند

آفتاب‌‌نیوز :

وزارت خارجه بحرین روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای ابلاغ اعتراض رسمی خود به اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه «ائتلاف عربی علیه یمن» و مواضع قرداحی در حمایت از یمنی‌ها، سفیر لبنان در منامه را فراخواند.

به گزارش اسکای نیوز، وزارت خارجه عربستان هم با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درباره ریاض و کشورهای هم‌پیمان علیه یمن ابراز تأسف کرده و اعلام کرد: «این نشان‌دهنده تعصب او نسبت به حوثی‌ها (انصارالله) است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ساده‌ترین قواعد سیاست در تضاد است و هیچ‌گونه سنخیتی با روابط تاریخی دو کشور ندارد.‌

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان دوشنبه هفته جاری با شرکت در برنامه «پارلمان ملت» شبکه تلویزیونی الجزیره، حمله ائتلاف سعودی به یمن را محکوم کرد که این موضوع واکنش اعضای شورای همکاری خلیج فارس از جمله ریاض را به همراه داشت.

وزارت خارجه عربستان سفیر لبنان در ریاض را فراخواند و مراتب اعتراض خود به اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در محکومیت تجاوزات سعودی علیه یمن را تسلیم او کرد.

وزارت خارجه عربستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اعتراض به اظهارات جنجالی «جورج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان علیه ریاض، سفیر لبنان در بیروت را احضار کرده‌ و یادداشت اعتراضی رسمی خود به مواضع قرداحی در حمایت از یمنی‌ها را تحویل سفیر لبنانی داد.

وزارت خارجه عربستان تأکید کرد که چنین اظهاراتی با ساده‌ترین قواعد سیاست در تضاد است و هیچ گونه سنخیتی با روابط تاریخی دو کشور ندارد.‌

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: لبنان عربستان بحرین وزیر اطلاع رسانی لبنان وزارت خارجه عربستان سفیر لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • رایزنی طالبان با ترکیه در کابل
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه