Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-07@23:09:09 GMT

اتو را با این روش‌ها تمیز کنید

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۵۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، حتما با این صحنه روبه‌رو شده‌اید که یک لباس با رنگ تیره را اتو بکشید و لکه‌ های رسوبی که از اتو خارج می‌شود بر لباس شما رد بیاندازد یا این که اتو در یک سهل انگاری و اشتباه اتو کردن سیاه شده باشد و الیاف پارچه به آن بچسبد و نتوانید از آن به درستی استفاده کنید.

اتو به شدت وسیله‌ای ضروری و کاربردی است و می‌توانید با یادگیری چند روش آسان این مشکلات را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محلول نمک و سرکه

دو پیمانه سرکه‌ سفید و یک پیمانه نمک را ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید. این کار را تا زمانی ادامه بدهید که نمک کاملا حل شود اما سرکه به درجه‌ جوش نرسد. بعد از سرد شدن محلول یک دستمال را به آن آغشته کنید و از آن برای تمیزکردن سطح زیرین اتو استفاده کنید. سپس سطح زیرین اتو را کاملا با دستمالی دیگر تمیز کنید. پس از آن، اتو را روشن کنید و پارچه‌ای قدیمی ولی کثیف را اتو بزنید. این کار باعث می‌شود تمام باقی‌مانده‌های محلول بسوزد و از بین برود.

آب و جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری آب را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. غلظت این ترکیب باید به اندازه‌ای باشد که از روی سطح پایین نریزد. برای تهیه‌ی این ترکیب، استفاده از آب تصفیه‌شده پیشنهاد می‌شود. این ترکیب را روی سطح بکشید. سپس با یک دستمال خیس سطح زیرین اتو را کاملا تمیز کنید. بعد از آن از یک گوش پاک‌کن برای تمیزکردن سوراخ‌های خروج بخار استفاده کنید. اگر از قبل آبی در مخزن اتو باقی مانده با بازکردن دریچه‌ی آب و برعکس کردن اتو، آن را خارج کنید. سپس به میزان یک‌سوم کل مخزن، آب تصفیه‌شده در آن بریزید. همچنین می‌توانید به میزان سه‌چهارم لیوان آب و یک چهارم آن، سرکه‌ی سفید را باهم ترکیب کنید و بعد این محلول را داخل مخزن بریزید.

خمیردندان

زمانی که سطح زیرین اتو سرد است، مقداری خمیر دندان روی آن بمالید و مطمئن شوید که خمیر حتما به قسمت‌های کثیف هم بخورد. سپس با دستمال تمیزی سطح اتو را پاک کنید. در نهایت در حالت بخار اتو را روشن کنید و پارچه‌ای تمیز را اتو بکشید.

روزنامه

اگر ماده‌ای چسبناک به زیر اتو چسبیده آن را روی بالاترین درجه حرارت روشن و بخار را غیرفعال کنید. سپس یک تکه روزنامه را اتو بکشید تا زمانی‌که شی چسبناک از بین برود. درصورتی‌که این کار برای از بین‌رفتن ماده‌ی چسبناک کافی نبود، مقداری نمک روی روزنامه بریزید و این کار را تکرار کنید.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اتو نمک سرکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب جدید وایت فمیلی مشخص شد؛ آیا برادر بری جانشین او خواهد بود؟/ اخبار WWE

چه افرادی پشت QR کدها هستند؟! به نظر جواب را پیدا کردیم.

به گزارش PWInsider تمام QR کدهایی که در شوهای اخیر WWE نشان داده شدند بخشی از سناریوی بازگشت گروهی جدید با الهام گرفتن از بری وایت فقید هستند.

طرفداری | طبق شنیده‌ها تا به این لحظه حضور بو دلس ( برادر واقعی بری وایت)، نیکی کراس، دکستر لومیس، جو گیسی و اریک روئن در این گروه قطعی به نظر می‌رسد. هنوز جزئیاتی از نقش هر یک از این افراد منتشر نشده است.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • ترکیب پاری سن ژرمن و دورتموند مشخص شد
  • فواید فوق‌العاده این ویتامین‌ها را بدانید
  • اگر با صورت آرایش‌کرده ورزش کنیم چه خواهد شد؟
  • ترکیب جدید وایت فمیلی مشخص شد؛ آیا برادر بری جانشین او خواهد بود؟/ اخبار WWE
  • ترکیب استقلال مقابل ذوب آهن
  • اعلام ترکیب استقلال برای مصاف با ذوب آهن
  • ترکیب پرسپولیس مقابل نساجی
  • ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با ذوب آهن
  • چرا بعد از دستشویی، شستشو با آب بهتر از پاک کردن با دستمال است؟
  • توصیه های هواشناسی کشاورزی