Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خالقی شامگاه چهارشنبه در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان اظهار کرد: پاسخگویی به نیاز مالی واحدهای فناور از جمله اولویت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی افزود: هم اکنون ۳۷ شرکت دانش بنیان در استان کردستان فعالیت دارند و ما بر خود لازم دانستیم که در یک سفر سه روزه کاری اقدام به برگزاری جلسات تخصصی با این شرکت‌ها و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای پرداخت تسهیلات کم بهره به آنها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور ذینفعان و مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی از تصویب ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای کردستان در این سفر خبر داد و گفت: این مبلغ به صورت جعاله و خط اعتباری است تا شرکت‌های نوپا نیاز مالی خود را تأمین کنند.

خالقی افزود: از طریق صندوق پژوهش و فناوری تسهیلات کم بهره تا سقف پنج میلیارد ریال در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌گیرد.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان اولویت حوزه اقتصادی استان کردستان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های دانش بنیان که بیشترین بهره وری را از منابع محقق می‌سازند باید در شرایط اقتصادی کنونی کشور در اولویت باشد.

خالد جعفری افزود: در استان کردستان نیز شرکت‌های دانش بنیان اولویت حمایت‌های اقتصادی و تولیدی هستند و خرسندیم که مجموعه‌ای همچون پارک علم و فناوری در استان فعال است.

وی اذعان کرد: کردستان پایین‌ترین میزان ریسک پذیری بانکی را در کشور دارد لذا مردم این استان می‌توانند شرکای خوبی برای صندوق نوآوری و شکوفایی باشند.

فعالیت ۱۴۰ واحد فناور و دانش بنیان در کردستان

رئیس پارک علم و فناوری هم کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون ۱۴۰ واحد فناور و دانش بنیان در کردستان فعالیت دارند که ۶۷ درصد آنها در حوزه آی تی فعال هستند.

خالد سعیدی به تشکیل کمپین تخصصی مشاوره پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: ۱۷ شرکت دانش بنیان و ۲۰ واحد فناور در حوزه‌های توسعه کسب و کار، تأمین مالی، بازرایابی و فروش، صادرات و بازرگانی ۱۰۱ نفر ساعت مشاوره دریافت کردند.

صندوق پژوهش و فناوری کردستان از برترین‌های کشور است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کردستان هم اظهار داشت: این صندوق با وجود اینکه فعالیت خود را با سرمایه مختصری آغاز کرده است اما در بین ۶۰ صندوق کشور از صندوق‌های فعال و برتر است.

ناصر شکری افزود: از محل این صندوق طی دو سال اخیر بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور استان پرداخت شده است.

وی گفت: اولین صندوق در پرداخت تسهیلات ویژه کرونا و دومین صندوق از نظر مشارکت در سرمایه گذاری با قبول ضرر و زیان هستیم.

شکری ابراز امیدواری کرد که این صندوق زمینه ساز تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از جوانان نخبه و توانگر کردستانی باشد.

کد خبر 5337805

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صندوق نوآوری و شکوفایی ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا هفته وحدت کرمانشاه پمپ بنزین واکسن کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام خراسان رضوی شیوع کرونا شرکت های دانش بنیان دانش بنیان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها

هیئتی ۴۰ نفره از کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (آی هیت) از نزدیک با توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، محمد جواد همت‌پناه، رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری‌های توسعه‌ای وزارت امور خارجه که در راس این هیئت از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در آی هیت، بازدید و اظهار کرد: ما امروز در آی‌هیت مجموعه ارزشمندی از دستاوردهای جوانان اندیشمند این مرزوبوم را از نزدیک لمس کردیم و دریافتیم در دل آی‌هیت محصولاتی با سطح تکنولوژی بسیار بالا نهادینه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: همکاران من در این بازدید آگاهی‌های گرانبهایی را درخصوص توانمندی‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بدست آورده‌اند و از این اطلاعات در ماموریت‌های خارج از کشورشان استفاده خواهند کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه اتفاقات خوبی را برای ایران رقم زند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • آشنایی کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه با توانمندی‌های صادراتی دانش‌بنیان‌ها
  • دست‌یابی به مرجعیت علمی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در فضای دانشگاهی کشور
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند