Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می‎دهد که سیاه‌ پوستان حدود ۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می‌شوند.

خبرگزاری میزان - نظام کیفری آمریکا بین محکومان به زندان ایالتی، تفاوت‌های نژادی «حیرت انگیزی» قائل می‌شود.

طبق یک گزارش جدید، به طور خاص سیاه پوستان با نرخ‌های بالاتری نسبت به سفیدپوستان زندانی می‌شوند.

به گزارش «هیل»، گزارشی از پروژه احکام صادر شده نشن می‎دهد که سیاه‌ پوستان حدود ۵ برابر بیشتر از سفیدپوستان زندانی می‌شوند و یک نفر از هر ۸۱ سیاه‌ پوست بزرگسال زمانی از زندگی خود را در زندان گذرانده و یا می‎گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش از داده‌ها و پیش بینی‌های سرشماری آمریکا، اداره آمار دادگستری این کشور و اطلاعات ارائه شده از برخی ایالت‌ها استفاده شده است.

«اشلی نلیس»، تحلیلگر ارشد پروژه احکام صادر شده، می‎گوید «اصلاحات واقعاً معنادار در سیستم عدالت کیفری آمریکا بدون اذعان به زیربنای نژادپرستانه آن قابل انجام نیست؛ توجه فوری و متمرکز به علل و پیامد‌های نابرابری‌های نژادی برای از بین بردن آن‌ها ضروری است.»

این گزارش تفاوت‌های نژادی را بین رنگین‌ پوستان، مانند سیاه‌ پوستان، لاتین‌ تبار‌ها و سفیدپوستانی که زندانی می‌شوند، نشان می‌دهد.

بیش از نیمی از جمعیت زندانیان در ۱۲ ایالت آمریکا را سیاه‌ پوستان تشکیل می‌دهند و جامعه لاتین‌ تبار‌ها در مقایسه با سفیدپوستان با نرخ زندانی شدن ۱.۳ برابر مواجه است.

بر اساس این گزارش، ایالت ویسکانسین دارای بالاترین نرخ زندانیان سیاه پوست است، به طوری که از هر ۳۶ سیاه پوست در ویسکانسین، یک نفر در زندان به سر می‌برد.

با این حال، طبق آمار اداره سرشماری آمریکا، این ایالت جمعیتی کمتر از ۶ میلیون نفر دارد، که ۸۷ درصد آن سفیدپوست هستند؛ این در حالی است که طبق آمارها، سیاه‌ پوستان کمتر از ۷ درصد جمعیت این ایالت را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: وضعیت آشفته و مرگبار در زندان بدنام نیویورک نابرابری نژادی بی پایان در سیستم قضایی و زندان‌های آمریکا

همچنین بر اساس تحلیلی از «پریزون پالیسی اینیتیتیو» که از سوی «سی ان ان»، گزارش شده، ازدحام بیش از حد در مراکز زندانی بزرگسالان در ویسکانسین در طول همه‌گیری به یک مشکل رایج تبدیل شده است.

این زندان‌ها با حدود ۱۱۳ درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

همانطور که در گزارش‌ها آمده، برخی از افسران زندان‌ها در مورد تزریق واکسن کووید-۱۹ مردد هستند یا از واکسینه شدن خودداری می‌کنند.

داده‌ها نشان می‌دهند که تنها ۴۰ درصد از کارکنان زندان‌های ویسکانسین واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‎اند.

«سی ان ان»، همچنین بر اساس نتایج یک مطالعه، گزارش داد که نیمی از مردان جوان سیاه پوست اهل شهر میلواکی در ایالت ویسکانسین در زندان ایالتی زندانی بوده‎اند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه گفته می‌شود هاوایی ایالتی با کمترین اختلاف در میان سیاه‌ پوستان و سفیدپوستان است، سیاه‌ پوستان بیش از ۲ برابر سفیدپوستان زندانی شده‌اند.

هاوایی حدود ۱.۴ میلیون نفر جمعیت دارد.

طبق سرشماری آمریکا، حدود ۲۶ درصد جمعیت این ایالت سفیدپوست هستند و این ایالت دارای ۲.۲ درصد جمعیت سیاه پوست است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن زندانی می شوند سیاه پوست زندان ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به همین گزارش‌ها تمرکز اصلی دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی بر روی اتهام «گرسنگی دادن عمدی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» قرار دارد. 

در گزارش روزنامه هاآرتص آمده است که پیش‌فرض اصلی مقام‌های دولت اسرائیل این است که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی طی هفته جاری ممکن است حکم جلب بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی لوی را صادر کند. 

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های عالی‌رتبه کشورش را «کاملا ریاکارانه» خواند. وی افزود: «اگر لازم باشد از کشورمان به خارج سفر نمی‌کنیم.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • فیلم/ حمایت سیاه‌پوستان آمریکا از اعتراضات ضدصهیونیستی
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • حمایت سیاه پوستان آمریکا از اعتراضات ضد صهیونیستی