Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@18:58:48 GMT

وزرای دفاع ترکیه و آمریکا تلفنی گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۷۹۰

وزرای دفاع ترکیه و آمریکا تلفنی گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به‌صورت تلفنی گفتگو کردند.

وزارت دفاع ترکیه در این‌باره اعلام کرد که آکار و آستین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای دفاعی و امنیتی را بررسی کردند.

این گفت‌وگو همچنین بر گام‌هایی در جهت ایجاد یک دستور کار مثبت قبل از دیدار برنامه‌ریزی شده بین «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه و «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تمرکز و تاکید داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه روز چهارشنبه ابراز امیدواری کرد که هفته آینده در حاشیه اجلاس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل در گلاسگو با جو بایدن، همتای آمریکایی خود دیدار کند.

سخنان رئیس‌جمهوری ترکیه در حالی بیان می‌شود که آنکارا تا چند روز پیش در نظر داشت سفرای ۱۰ کشور از جمله آمریکا را به دلیل امضای بیانیه‌ای در حمایت از عثمان کاوالا، تاجر زندانی در ترکیه اخراج کند. رجب طیب اردوغان روز دوشنبه گفت که سفرای این ۱۰ کشور از موضع خود «عقب نشینی» کرده‌اند و او نیز از اخراج آنها صرف نظر کرده است.

روابط آنکارا با واشنگتن بر سر موضوعات مختلف از جمله نزدیک شدن ترکیه با روسیه با وجود عضویت در ناتو پرتنش است.

اجلاس سران گروه ۲۰ قرار است روز شنبه در رم، پایتخت ایتالیا آغاز شود. نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد نیز از روز یکشنبه در گلاسگو برگزار خواهد شد.

رجب طیب اردوغان پیش از این در حاشیه اجلاس سالانه ناتو در ماه ژوئن با جو بایدن دیدار کرده بود.

رئیس‌جمهوری ایالات متحده ماه گذشته در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر به دیدار با رجب طیب اردوغان نشده بود.

کد خبر 5337819

منبع: مهر

کلیدواژه: جو بایدن رجب طیب اردوغان ترکیه ایالات متحده امریکا لوید آستین خلوصی آکار ایالات متحده امریکا عراق افغانستان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان فلسطین ترکیه سوریه عربستان سعودی انتخابات عراق سودان طالبان ایران رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به‌منظور شرکت در اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد آستانه پایتخت قزاقستان ترک کرد.

سخنرانی و گفت‌وگو با وزرای دفاع حاضر در این اجلاس از برنامه‌های امیر سرتیپ آشتیانی در این سفر خواهد بود.

سازمان همکاری‌های شانگهای(SCO) سازمانی اوراسیایی میان‌دولتی است که برای همکاری‌های چندجانبه امنیتی، اقتصادی و سیاسی تشکیل شده‌است، استفاده از ظرفیت‌های سازمان شانگهای به منظور تحکیم و اعتماد سازی بیشتر به منظور توسعه وگسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی با کشورهای عضو، فرصت‌های جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در حوزه دفاعی و نظامی قرار داده است.

کد خبر 6088546 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • وزیر دفاع به قزاقستان سفر کرد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است