Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@21:52:27 GMT

دستور پخت بورک گوشت ترکیه‌ای

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۵۸۹۲

بورک از جمله غذا‌های که چند منظوره است و می‌توان آن را به صورت گیاهی و غذای گوشتی آماده کرد.

خبرگزاری میزان _ ایرنا نوشت: نزدیک‌ترین غذای ایرانی که به بورک شباهت زیادی دارد سمبوسه است. بورک یکی از آن غذا‌هایی است که چند منظوره است و می‌توان آن را به صورت گیاهی و غذای گوشتی درست کرد و به راحتی در طی روز هر زمانی آن را استفاده کرد و نگران مقدمه چینی و مکان مناسب برای غذا خوردن، نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورک گوشت یکی از غذا‌های معروف و به شدت پرطرفدار در کشور ترکیه است.

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت ترکیه:

گوشت چرخ کرده: ۲۵۰ گرم

پیاز: ۱ عدد

قارچ: ۱۰۰ گرم

تخم مرغ: ۱ عدد

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری

خمیر یوفکا: به مقدار کافی

آب لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

آویشن و کنجد: به مقدار کافی

روغن و زردچوبه: به مقدار کافی

طرز تهیه و دستور پخت بورک گوشت ترکیه:

۱. ابتدا قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای یا نگینی خرد کنیم. در ادامه قارچ‌ها را به همراه مقدار کمی روغن مایع در یک تابه مناسب کمی تفت می‌دهیم. حالا آب لیمو ترش را اضافه می‌کنیم تا قارچ‌ها سیاه نشوند.

۲. پس از اینکه آب قارچ‌ها بخار شد و به خوبی سرخ شدند آن‌ها را از تابه خارج می‌کنیم و کنار می‌گذاریم. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می‌کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن در تابه تفت می‌دهیم تا پیاز سبک و طلایی شود.

۳. پس از اینکه پیاز طلایی شد مقداری آویشن، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می‌کنیم و یک دقیقه دیگر پیاز‌ها را تفت می‌دهیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه می‌کنیم و چند دقیقه به همراه پیاز تفت می‌دهیم تا گوشت سرخ شده و تغییر رنگ بدهد.

۴. پس از تغییر رنگ گوشت، رب گوجه فرنگی را وسط تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا کاملا سرخ شود و طعم خامی‌اش گرفته شود. در آخر قارچ را اضافه می‌کنیم و یکی دو دقیقه دیگر مواد را تفت می‌دهیم تا با هم ترکیب شوند.

۵. حالا مایع داخل بورک آماده است و می‌رویم سراغ خمیر یوفکا، برای این منظور خمیر یوفکا را روی یک سینی بزرگ باز می‌کنیم و با یک قلموی تمیز آغشته به آب آنرا نم‌دار می‌کنیم. یک قاشق از مایه گوشت داخل خمیر می‌ریزیم.

۶. سپس مقداری پنیر پیتزا روی آن می‌ریزیم و خمیر را به صورت لوله‌ای می‌پیچیم. در آخر لبه‌های خمیر را با قلمو کمی خیس می‌کنیم تا خمیر باز نشود. به همین ترتیب تمام بورک‌ها را می‌پیچیدم، سپس کف سینی فر را با روغن چرب می‌کنیم و بورک‌ها را داخل سنی فر می‌چینیم.

۷. برای راحتی کار و کثیف نشدن سینی فر می‌توانید به جای چرب کردن سینی فر از کاغذ روغنی هم استفاده کنید. حالا در یک کاسه کوچک ۱ عدد تخم مرغ را به خوبی مخلوط می‌کنیم تا بافتش یکدست شود، سپس ۱ قاشق شیر به آن اضافه می‌کنیم و ترکیب می‌کنیم.

۸. حالا با قلموی روی بورک‌ها را با ترکیب تخم مرغ و شیر رومال می‌کنیم و مقداری کنجد هم روی بورک‌ها می‌پاشیم. فر را باید از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود، سپس سینی فر را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می‌دهیم ت بورک‌ها آماده شوند.

۹. پس از اینکه بورک‌ها آماده شدند دو دقیقه گریل را روشن می‌کنیم تا روی بورک‌ها طلایی شود. در صورتی که فر ندارید می‌توانید بورک‌ها را روی اجاق گاز درون روغن سرخ کنید که در این صورت نیازی به رومال هم ندارید.

بیشتر بخوانید: فوت و فن تهیه سیر ترشی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: غذا طرز تهیه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غذا طرز تهیه اضافه می کنیم مقدار کافی بورک ها بورک گوشت سینی فر قارچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی
  • مسائل ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک باید تا مردادماه نهایی شوند
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • ساخت مدارس شبانه روزی در دستور کار