Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: در حال حاضر هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار تعامل مثبتی را با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دارد.

حسن فروزان‌فرد در گفت‌وگو با میزان، در خصوص نحو فعالیت کمیته ماده ۷۶، گفت: این کمیته بر موضوع مقررات زدایی، ساماندهی مجوز‌ها و ... تمرکز داشت که در ادامه مسیر به هیئت مقررات زدایی در سطح ملی تبدیل شد و زیرمجموعه وزارت اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: طی دو سال پایانی دولت دوازدهم هیئت مقررات زدایی تلاش‌های فراوانی درزمینه بررسی مقررات‌های زایل و رسیدگی به شکایت‌ها را انجام می‌داد و در حال حاضر هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب‌وکار تعامل مثبتی را با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران گفت: هیئت مقررات زدایی در خصوص موضوع‌هایی که مطرح است تلاش و گفت‌وگو می‌کند و سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌ها و نظرات بخش خصوصی و تشکل‌ها بتواند اصلاحات را به وجود بیاورد.

وی بیان کرد: در حال حاضر هیئت مقررات زدایی از طریق زیرمجموعه شورای گفت‌وگو، موضوع مجوز‌ها را برای فعالیت‌های جمع آوری و سازماندهی پسماند و تنوع در مکانیزم‌ها بررسی کرده و به عنوان یکی از سرفصل‌ها بر روی این موضوع کار می‌کنند.

فروزان‌فرد بیان کرد: در حال حاضر هیئت مقررات زدایی به عنوان قانونی مطرح است، و تغییر و تحولاتی را که در قانون اصل ۴۴ اتفاق افتاده در تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار مجلس در حال رخ دادن است.

وی بیان کرد: مسئله‌ای که در قالب قانون برنامه توسعه در زمینه تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و شکل گیری مکانیزم ملی اشاره شده بود در حال حاضر در قالب قانونی برای تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار در مجلس مطرح است به قانون دائمی تبدیل شده که نقش هیئت مقررات زدایی نیز در آن بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: بازنگری اساسی در فرآیند‌های وزارت صمت/ تغییر رویکرد بنیادی برای تسهیل در صدور مجوز‌ها

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی مجوزهای کسب وکار

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی مجوزهای کسب وکار مجوز های کسب کسب وکار صدور مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۵۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • هوشمند شدن خدمات دولت برای کسب وکار واحد‌های صنفی در اردبیل
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • آسیا با ترویج گفت‌وگو توانمندتر می‌شود