Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر کرامتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۰ هزار هکتار از باغ‌های استان زیر کشت سیب درختی است و از این میزان ۶۱ هزار هکتار بارور است.

وی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیب تولیدی در سال جاری، حدود ۹۰۰ هزار تن به صورت صادراتی و تازه خوری روانه بازار شده و مابقی سیب صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه روند خرید سیب صنعتی توسط کارخانجات استان کند است،گفت: ظرفیت و میزان جذب روزانه صنایع تبدیلی در زمینه سیب صنعتی با توجه به فرصت محدود برداشت محصول، باید افزایش یابد.

کرامتی گفت: با تسریع در جذب سیب صنعتی توسط کارخانجات محلی سیب مازاد بر ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی منطقه را می توان  در اسرع وقت قبل از فساد به کارخانه‌های خارج استان ارسال کرد.

وی  از سیب به عنوان مزیت نسبی بخش کشاورزی آذربایجان غربی نام برد و بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد سیب های تولیدی استان ارزش تازه خوری و صادرات دارد و هشت درصد سیب های تولیدی صنعتی است.

وی وضعیت هوا و وزش های باد گرم را از مهمترین دلایل ریزش سیب درختی در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال این شرایط موجب شده ۵۰ هزار تن میزان سیب صنعتی استان افزایش یابد و در زمینه بازار فروش آن با مشکل مواجه شویم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه استان رتبه دوم صنایع تبدیلی کشور را داراست، افزود: تاکنون ۲۹ هزار تن از سیب های صنعتی استان توسط آستان قدس رضوی و استانهای یزد و سمنان خریداری شده و مابقی نیازمند مشارکت بیشتر کارخانجات صنایع تبدیلی و سایر دستگاه های ذیربط برای جذب مازاد محصول است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که حدود ۵۰ درصد ان باغ سیب است. این استان رتبه اول کشور در تولید و صادرات سیب درختی را داراست.

میزان تولید سیب در آذربایجان غربی به حدود ۱.۲ تن می رسد.

برچسب‌ها صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی صادرات سیب وزارت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ارومیه خرید تضمینی آذربایجان غربی صنایع تبدیلی سیب صنعتی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در این استان مازندران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسین ایزدی، عصر امروز_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران ا اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران یکی از تدابیر مهم دولت سیزدهم در شناسایی و تقویت توانمندی‌های استان‌ها با توجه به زنجیره ارزش در استان‌های مختلف عنوان و اظهار کرد: در این تدبیر، استان مازندران به عنوان قطب کشاورزی و گردشگری تعریف شده و ماهیت استان هم در همین قالب برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تلاش اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد دریا محور است که اقداماتی در این راستا انجام شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ عنوان موافقت اصولی برای فعالیت گردشگری در بستر دریا صادر شده است، گفت: همچنین ۲۰۰ موافقت اصولی برای تفریحات دریایی در مازندران صادر شده است که با موافقت‌ها و مجوزهای صادر شده مازندران بسترسازیهای لازم را برای فعالیت براساس اقتصاد دریاپایه است.

ایزدی ادامه داد: در راستای توسعه زنجیره ارزش مورد توجه این استان، برنامه‌ریزی برای صادرات صنایع دستی به منظور حمایت از هنرمندان تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های اصلی و بومی مازندران احیا شده و بسته‌بندی صنایع‌دستی و برندسازی این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفته است، در خصوص احیای بناهای تاریخی و میراثی مازندران عنوان کرد: در این زمینه به منظور جذب گردشگر برنامه‌هایی در نظر گرفته شد که سال گذشته ۸۰ هزار گردشگر خارجی وارد مازندران شدند؛ پیش‌بینی می‌شود با توسعه گردشگری دریایی در مازندران، این میزان در سال‌های آتی افزایش یابد.

کد خبر 749476

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • هدف دولت سیزدهم تقویت گردشگری در استان‌های غربی است
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود