Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان مسئول ذخیره‌سازی بند ناف و سلول‌های بنیادی جهاد دانشگاهی استان همدان گفت: مادرانی که از دو هفته قبل و دو هفته بعد زایمان کرونا گرفته‌اند قرارداد آن‌ها فسخ می‌شود.

عباس وکیلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنوز به‌صورت قطعی مشخص نیست ویروس کرونا چه تأثیری بر سلول‌های بنیادی افراد می‌گذارد، اما همچنان تحقیقات بر روی این ویروس ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا، به گفته سازمان بهداشت جهانی برای تمامی مادرانی که کرونا گرفته بودند امکان ذخیره‌سازی بند ناف و سلول‌های بنیادی وجود نداشت.

وی اضافه کرد: اما با تحقیقات بیشتر بر روی این ویروس، تمامی مادران فقط در مدت ۲۸ روز یعنی دو هفته قبل و دو هفته بعد از زایمان، اگر درگیر کرونا شوند نمی‌توانند خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره کنند و تا قبل از آن زمان ۲۸ روزه، برای جمع‌آوری نمونه مشکلی وجود ندارد.

وکیلیان افزود: مادرانی که تمایل به ذخیره‌سازی بند ناف نوزادشان دارند، باید حداقل یک هفته قبل از زایمان واکسن تزریق نکرده باشند و در غیر این صورت برای کسانی که تا قبل از این موعد تزریق واکسن داشتند مشکلی برای ذخیره‌سازی  وجود ندارد.

وی با اشاره به تأثیر ویروس کرونا بر مادرانی که از ذخیره سلول‌های بنیادی نوزادشان محروم شدند خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا درصد کمی از افراد برای ذخیره‌سازی بند ناف با مشکل مواجه شدند، چراکه در زمان بارداری از مادران بسیار مراقبت می‌شود تا با ویروس کرونا برخورد نداشته باشد.

مسئول ذخیره‌سازی خون بند ناف استان تصریح کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا بیمارستان مسیح دانشوری با استفاده از سلول‌های بنیادی و پیوند ریه به ۲۵۰بیمار کرونایی که مستعد مرگ بودند توانستند سلامت آن افراد را برگردانند.

وی ادامه داد: اما هزینه بسیار بالای این پیوند،  پروژه را متوقف کرد و فقط زمانی انجام می‌شود که خود بیمار با درخواست و هزینه شخصی تمایل به انجام این پیوند داشته باشد.

وکیلیان گفت:اما این پیوند خود نیز دارای شرایط و زمینه‌های بسیاری است و فقط تأمین هزینه کافی نیست.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خون بند ناف سلول های بنیادین خون بند ناف استانی علمی و آموزشی ذخیره سازی بند ناف سلول های بنیادی ویروس کرونا دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سرور ابری و آشنایی با ویژگی های آن
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • ۳ عنوان نشریه دانشگاه قم به ISC ورود پیدا کرد
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت