Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@04:58:45 GMT

استقرار ۲۵۶ راهدار در ۲۲ پایگاه زمستانی اردبیل

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۶۲۹۷

استقرار ۲۵۶ راهدار در ۲۲ پایگاه زمستانی اردبیل

کلیم‌اله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل با اشاره به اقدامات زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار کرد: از آنجایی‌که اردبیل استانی سردسیر از نظر شدت سرما و زمستان طولانی است، به تعداد بیشتری پایگاه راهداری زمستانی نسبت به دیگر استان‌ها نیاز دارد.

وی با یادآوری اینکه مهر ماه اولین بارش برف زمستانی کشور در محور گردنه الماس را تجربه کردیم، افزود: چهارم آبان نیز با تشدید سرما شاهد نشست برف در برخی از گردنه‌ها بودیم؛ بنابراین در مرحله اول تعدادی از راهداران در گردنه‌ها مستقر شده‌اند، اما استقرار اصلی و کامل نیروها از اواخر آبان در پایگاه‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین به استقرار ۲۵۶ راهدار استان در زمستان امسال اشاره کرد و درباره تجهیزات در اختیار بیان کرد: امسال ۱۸۲ دستگاه ماشین‌آلات زمستانی در پایگاه‌ها به‌کار گرفته‌ شده که البته تعداد آنها به‌مرور با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۲۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

وثوقی از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت یک خبر داد و تاکید کرد: بقیه ماشین‌آلات نیز در طول ماه جاری در محل‌های ویژه خود مستقر خواهند شد.

وی وجود گردنه‌های استان از چالش‌های زمستانی راهداری دانست و گفت: در استان اردبیل چالش درباره حجم بارندگی‌ها نداریم بلکه مشکل اصلی ما بیشتر در بحث کولاک و نداشتن دید رانندگان در گردنه‌ها و نقاط کولاک‌گیر است؛ به‌گونه‌ای که گاهی راهداران تا یک هفته به‌صورت شبانه‌روز برای بازسازی مسیر تلاش می‌کنند.

متوسط عمر ماشین‌آلات سنگین راهداری اردبیل ۲۵ سال است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل همچنین درباره عمر ناوگان استان نیز تصریح کرد: مجموع عمر ناوگان سنگین و نیمه‌سنگین اداره کل راهداری اردبیل زیاد است؛ به‌گونه‌ای که میانگین عمر ناوگان سنگین شامل بولدوزر، لودر و گریدل ۲۵ و ناوگان نیمه‌سنگین همچون کامیون‌ها ۲۳ سال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ماشین‌آلات از ابزارهای مهم و اساسی در بحث نگهداری زمستانی به‌شمار می‌روند، تاکید کرد:‌ تا زمانی که ماشین‌آلات و تجهیزات راهداری خوبی نداشته باشیم، نمی‌توانیم خدمات قابل قبولی به‌ویژه در راهداری زمستانی ارائه بدهیم؛ بنابراین حساسیت خاصی در بحث نوسازی ماشین‌آلات داریم.

وثوقی در تکمیل توضیح خود اضافه کرد:‌ در بحث نوسازی ماشین‌آلات امسال ما پنج دستگاه ماشین سنگین جدید با رقم حدودی ۱۶ میلیارد تومان خریداری و به ناوگان خود اضافه کردیم؛ در کنار آن اورهال و تعمیر و بازسازی ماشین‌آلات را انجام می‌دهیم.

تامین ۳۰ هزار تن شن،‌ ماسه و نمک برای زمستان پیش‌رو

وثوقی درباره مواد مصرفی مورد نیاز برای راهداری زمستانی نیز تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار تن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی فراهم کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه اداره کل راهداری استان در راهداری زمستانی، نیاز بیشتری به داشتن اطلاعات از وضعیت محورها دارد، ادامه داد: در کنار استفاده از اطلاعات پیش‌بینی هواشناسی، سایت‌ها، تلفن گویای ۱۴۱ و داشتن ارتباط نزدیک با مرکز مدیریت راه‌ها، اداره کل هواشناسی همیشه تغییرات جوی را برای اداره کل راهداری ارسال می‌کند.

وی وجود سیستم‌های هوشمند و نرم‌افزارهای هواشناسی جاده‌ای را از نیازهای راهداری دانست و گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل از سیستم هوشمند مستقیم برخوردار نیست و فقط از اطلاعات دو سیستم موجود سازمان هواشناسی در گردنه‌ها استفاده می‌کند.

تجهیز جاده‌‌های استان به ۴۲ دوربین نظارت تصویری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اردبیل بیان کرد: اداره کل راهداری استان مجهز به ۴۲ دوربین‌ نظارت تصویری در سطح استان برای مدیریت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دستگاه‌های ترددشمار و ثبت تخلفات و سرعت، تابلوهای سیار اطلاع‌رسانی وضعیت محورها است.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماشین آلات زمستان بازسازی راهداری اردبیل راهداری و حمل ونقل جاده ای کل راهداری و حمل اداره کل راهداری راهداری زمستانی ماشین آلات گردنه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود

استاندار یزد با اشاره به اینکه نساجی و پوشاک از اولویت‌های اصلی توسعه استان یزد در سند یزد نوین است، گفت: یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، مهران فاطمی در آیین افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و محصولات صنعت نساجی و پوشاک در استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای که استان یزد در حوزه نساجی دارد اظهار داشت: لازم است که نسبت به معرفی و استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت‌ها تلاش بالاتری انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعاتی که در استان یزد به دنبال آن هستیم، پیاده سازی صنعت به معنای واقعی است خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری توسعه صنعت نساجی و پوشاک استان یزد به همراه تبدیل این استان به قطب تولید ماشین آلات صنعت نساجی است تا به این طریق بتوانیم در حوزه نساجی به بالاترین جایگاه ممکن برسیم.

فاطمی با تاکید بر اینکه این اقدام در حوزه صنعت کاشی و سرامیک رخ داده تصریح کرد: در حال حاضر تمامی خط تولید کاشی و سرامیک در استان یزد تولید می‌شود و باید این اقدام را در حوزه صنعت نساجی هم به صورت کامل اجرایی و عملیاتی کنیم.

استاندار یزد توسعه استان یزد را بر اساس سند تحولی یزد نوین دانست و افزود: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی استان یزد در سند یزد نوین، صنعت نساجی و پوشاک است و در تلاشیم که بتوانیم این موضوع مهم را محقق کنیم.

وی به سابقه تاریخی یزد در حوزه هنر صنعت نساجی اشاره کرد و گفت: حوزه نساجی و پوشاک؛ یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه صنعتی یزد و سند یزدنوین بوده و مسائل مربوط به آن‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

فاطمی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال 1403 به نام «جهش تولید؛ با مشارکت مردم»، خاطرنشان کرد: بخش نساجی و پوشاک از بهترین بخش‌هایی است که با جلب مشارکت مردم، می‌توان در آن جهش ایجاد کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مجموعه مدیریتی استان به حوزه نساجی و پوشاک، تصریح کرد: در راستای رونق فعالیت‌های این حوزه، ضمن ارائه تسهیلات مورد نیاز، پیگیری‌های لازم برای حل مسائل موجود به ویژه در حوزه صادرات انجام می‌شود.

استاندار یزد در ادامه یکی از رویکردهای مورد پیگیری در استان را حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان دانست و افزود: یکی از هدف‌گذاری‌های استان در کنار توسعه صنعت نساجی و پوشاک، «تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی» است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در همین راستا خاطرنشان کرد: در راستای تحقق هدف‌گذاری مذکور، حمایت‌های لازم از شرکت‌های فعال در این حوزه انجام خواهد شد.

استاندار یزد در پایان عنوان کرد: امید است در پرتو اقدامات مورد پیگیری، استان یزد در حوزه صنعت نساجی، به روزهای اوج خود بازگردد و روز به روز گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • اجرای ۱۸ طرح ابنیه فنی و پل در محور‌های مواصلاتی
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی
  • ثبت بیش از ۹۴ هزار تخلف سبقت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی اردبیل
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت