Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داده است. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

بیشتربخوانید

از معرفی برگزیدگان جایزه کتاب سال جوانان ایران تا آغاز رقابت مرحله منطقه‌ای جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون

دو کتاب رهبر انقلاب تجدید چاپ شدند

انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)اقدام به چاپ مجدد دو عنوان کتاب از آثار مقام معظم رهبری، «دو امام مجاهد» و شرح نظریّه‌ی «انسان ۲۵۰ ساله» و روانه بازار نشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «دو امام مجاهد» اثر آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که حاصل گردآوری و تدوین شش سخنرانی از ایشان در سال‌های ۵۱ و ۵۲ شمسی‌ست،به چاپ دهم رسد. این شش گفتار، تحلیل مبارزات حسنین (علیهماالسّلام) را شامل می‌شود.

انتشار فراخوان جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب»

فراخوان هشتمین دوره جشنواره «روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب» با محوریت حمایت از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی منتشر شد.بر اساس فراخوان اعلام‌شده، هشتمین دوره این جشنواره به‌منظور پشتیبانی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها، اقدامات انجام‌شده و طرح‌های ابتکاری حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در راستای تقویت هویت ایرانی ـ اسلامی، امیدبخشی، توسعه کسب‌وکار‌های فرهنگی و هنری محلی و بومی و محرومیت‌زدایی با محوریت فرهنگ اجرا می‌شود.

۱۵ آبان ماه؛ آخرین فرصت ارسال اثر به جایزه ادبی جلال آل احمد

غلامرضا طریقی مدیر دفتر شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایزه ادبی جلال آل احمد بیان کرد: در دفتر شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران آثار مرتبط با جایزه ادبی جلال آل احمد را بر مبنای لیست کتاب‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۹ تجمیع کردیم. پس از تجمیع، آثار در دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد مستقر شده اند. تقریباً از مرداد ماه تا اوایل شهریور ماه آثار را جمع آوری و پالایش کردیم.

وی ادامه داد: فراخوان جایزه ادبی جلال آل احمد جنبه تکمیلی دارد. علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه ادبی تا ۱۵ آبان فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ادبی ارسال کنند. ارسال آثار با پروسه داوری اولیه جایزه ادبی جلال آل احمد همزمان می‌شود و ممانعتی برای ارسال آثار به این رویداد ادبی وجود ندارد. هر روز کتاب‌های جدیدی را برای شرکت در این جایزه ادبی در دبیرخانه دریافت می‌کنیم. طبق تجربه مان در سال‌های گذشته تقریباً ۹۰ درصد آثار مرتبط با جایزه ادبی جلال آل احمد طبق لیست موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تهیه می‌شود. در نهایت ممکن است ده درصد به آثار جمع آوری شده افزوده شود.

آمادگی دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی برای دریافت پیشنهاد‌های تشکل‌های نشر

محمد الله‌یاری مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ارسال نامه‌ای به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی، انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران (آشنا) دعوت کرد تا پیشنهاد‌های خود را نسبت به اصلاح روند‌ها و فرایند‌های این دفتر اعلام کنند.این پیشنهاد‌ها می‌تواند ناظر بر شرح وظایف و اختیارات این دفتر باشد تا از آن‌ها برای انجام گفت‌گو با هیئت مدیره انجمن‌ها و تشکل‌های نشر استفاده شود.

این اقدام در راستای تعامل بیشتر با ناشران و تشکل‌های حوزه نشر جهت هم‌افزایی و استفاده از تجربیات آن‌ها انجام شده است که یکی از وظایفی است که در حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن اشاره شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته وزارت ارشاد جایزه ادبی جلال آل احمد کتاب و کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد

امتداد - مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تا تاریخ 31‏/02‏/1403 برای پژوهشگران، محققان و علاقه مندان حوزه فناوری های نوین و بانکداری الکترونیک تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ با توجه به آثار فناوری های جدید بر متغیرهای کلالن اقتصادی و حکمرانی پولی، فصلنامه روند بانک مرکزی در نظر دارد ویژه نامه ای با موضوع « پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» و با محورهای زیر منتشر کند:


۱    بررسی آثار کلان اقتصادی و دلالت های سیاستی انتشار انواع پول های دیجیتال بانک مرکزی (کاربری سطح خرد یا کلان و مبتنی بر حساب یا میتنی بر توکن بودن انتشار)

۲    تبیین و بررسی نقش و جایگاه سایر نهادهای پولی ( مانند بانک های تجاری) پس از انتشار پول دیجیتال بانک مرکزی

۳    اثرات انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی بر نحوه ارائه خدمات و محصولات بانک های تجاری 

۴    انقلاب پول های دیجیتال و تحولات حکمرانی دیجیتال

۵    روش های شبیه سازی انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و بررسی مدل های پیاده سازی شده در سایر کشورها در بررسی آثار انتشار آن بر متغیرهای اقتصادی

۶    فرصت ها و چالش های تبادلات فرامرزی پول های دیجیتال بانک مرکزی (مزایا، معایب، محدودیت ها و فرصت ها)

۷    تاثیر متقابل رمزارزهای خصوصی و پول دیجیتال بانک مرکزی

۸    ارزیابی نظام دولایه انتشار پول های دیجیتال بانک مرکزی و مقایسه آن با روش های در دسترس

۹    کیفیت و الزامات قراردادهای هوشمند مبتنی بر پول دیجیتال بانک مرکزی از منظر حقوقی، فنی و کسب و کاری

علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل ravand@cbi.ir  ارسال کنند.   

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • انتشار دومین فراخوان حمایت از تولید فیلم ۱۰۰
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»