Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان افزایش استحکام ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش کیفی زندگی مردم دارد. از طرف دیگر ارتقا کیفیت ساخت‌وساز با محصولات بتنی رابطه مستقیم دارد و افزایش کیفی این محصولات موضوع مهمی است که مدت‌هاست زیر ذره‌بین اداره استاندارد قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر ۱۷ واحد فعال استانی در حوزه تولید بتن دارای پروانه نشان استاندارد هستند و در سال جاری برای نخستین بار واحد تولیدی "عمران بتن اکباتان" موفق به کسب واحد نمونه کیفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل در حاشیه بازدید از این واحد نمونه پای صحبت‌های مدیر عامل این شرکت که از تولیدکنندگان موفق استان است نشستیم تا از فراز و نشیب مسیر کاری‌اش بشنویم. 

تولید در ایران مظلوم است 
سعید درویشی درباره مشکلات این حوزه بیان کرد: تولید در ایران مظلوم است چرا که حمایت‌های خیلی کمی از تولید در کشور می‌شود که معمولا به خاطر موازی کاری قانون‌گذار و دستگاه‌ها است و یکی از بزرگترین دغدغه‌های بخش تولید محسوب می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه سرمایه‌گذار به سرمایه‌گذاری خود دلگرم نیست، افزود: سرمایه‌گذار نمی‌داند آیا بعد چند سال سرمایه اولیه‌اش برمی‌گردد یا خیر؟ از طرف دیگر قانون‌های که وضع می‌شود بدون در نظر گرفتن این است که شاید این قانون به نفع عده‌ای و به ضرر تعداد بیشتری از افراد باشد و این تنش‌ها همیشه در دستگاه‌ها وجود دارد.  

صدور مجوزها در بروکراسی‌های اداری فرسایشی است

وی ادامه داد: صدور مجوزها در بعضی از بروکراسی‌های اداری فرسایشی می‌شود و اخذ یک مجوز ۶ سال طول می‌کشد، علاوه بر این مگر یک سرمایه‌گذار چند سال عمر می‌کند تا تلاش‌هایش به بازدهی برسد، به عنوان مثال در واحد تولیدی "عمران بتن اکباتان" هشت سال یک تیم زحمت می‌کشند تا امروز به این درجه رسیده است اما نمی‌دانیم با تصویب قانون‌های جدید می‌توانیم سال آینده فعال باشیم یا خیر؟

درویشی با بیان اینکه در مراحل فرسایشی اداری فکر می‌کنند نفعی باید به دولت برسد، اضافه کرد: به عنوان مثال در بحث مالیاتی از روز اول ثبت، باید مالیات را دریافت کنند و اصلا بحث اینکه چه خدماتی باید به واحد تولیدی بدهند مطرح نیست و این یک معضل برای واحدهای نوپا محسوب می‌شود.  

کیفیت، هدف عمران بتن است

مدیر عامل شرکت "عمران بتن اکباتان"  با تاکید بر اینکه کیفیت، هدف عمران بتن است، درباره پیشینه این واحد تولیدی گفت: شرکت عمران بتن از سال ۹۲ احداث شد و در ابتدا برای پروژه‌های شرکت پیمانکاری همین واحد فعالیت می‌کرد، از سال ۹۳ نیز در زمینه بتن خود متراکم استان، به صورت دانش بنیان فعال شدیم. 

وی افزود: در سال ۹۳ بنیانگذار استفاده از مصالح سنگدانه‌های کوهی در استان همدان بودیم، سال ۹۴ و ۹۵ بتن ضد اشعه ۳۰۴۰ را داخل استان تولید کردیم و بعد از گذشت چندین سال همچنان به دنبال تولید محصولات جدید هستیم. 

ورود سیمان به بازار بورس از بزرگترین معضلات واحدهای بتن آماده است

درویشی با اشاره به اینکه در بیشتر پروژه‌های مطرح شهر همدان مانند تقاطع بعضی از پل‌ها، پارکینگ‌ها، بتن ضد اشعه مرکز سرطان همدان و پیاده‌راه‌ها مشارکت داشته‌ایم، افزود: یکی از بزرگترین معضلات واحدهای بتن آماده ورود سیمان به بازار بورس است مثلا نوسان قیمت اولیه در بورس برای مدیر یک مجموعه بزرگترین دغدغه است و نمی‌داند چقدر سرمایه در گردش باید داشته باشد و چه قراردادهایی می‌تواند ببندد. 

وی در ادامه مطرح کرد: در حال حاضر عرضه این محصول بیشتر از تقاضاست و این موضوع یکی از بزرگترین دغدغه‌های واحد بتن آماده کشور و مخصوصا استان است، همچنین همدان به دلیل نزدیکی به تهران و به دلیل اختلاف قیمت‌های دو بازار، تابع بازار تهران است که مشکلات را بیشتر کرده است. 

درویشی با اشاره به اینکه واحد تولیدی "عمران بتن اکباتان" در مساحت ۱۸ هزار متر فعالیت می‌کند، افزود: این واحد برای ۴۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است و به طور غیر مستقیم نیز با بخش معادن، حمل و نقل معادن، اکیپ‌های اجرایی و ساختمان سازها، انبوه سازان و پیمانکاران در ارتباط است.

انجمن صنفی بتن آماده با هدف ایجاد زنجیره‌ای برای ارتقا کیفیت تشکیل شد

وی با بیان اینکه انجمن صنفی بتن آماده و فرآورده‌های بتنی استان با هدف ایجاد زنجیره ای برای ارتقا کیفیت ایجاد شده است، اظهار کرد: از آنجا که فرآورده‌های بتنی به صورت غالب در سازه‌های استان استفاده می‌شود تلاش می‌کنیم تمام محصولات این حوزه را نظام‌مند کنیم و واحدهایی که جنس با کیفیت تولید می‌کنند از طریق انجمن و با همکاری رسانه‌ها معرفی شوند.

مدیر کل استاندارد استان همدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه بالاترین بخش سرمایه در گردش مربوط به بخش مسکن است، گفت: بسیار خرسندیم که واحدهای تولیدی استان در این حوزه، کیفیت محوری را مبنای کار خود قرار داده‌اند. 

محمد مددی ادامه داد: اداره استاندارد از واحدهای موفق و کیفیت محور حمایت می‌کند تا بتوانند منافع مصرف کننده و کالای باکیفیت که همواره دغدغه بخش مسکن کشور است را سرلوحه کار خود قرار دهند و تعداد آنها نیز ارتقا یابد. 

وی با اشاره به اینکه با وجود مشکلات، افق روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم، مطرح کرد: در بحث بتن آماده استان کارهای خوبی انجام شده و امیدواریم در آینده نزدیک وضعیت بهتری داشته باشیم. 

مددی اعلام کرد: از زمانی که تصمیم گرفته شد واحدهای استاندارد بتن آماده به رسانه‌ها معرفی شوند تعداد واحدهای تعلیقی کمتر و واحدهای ابطالی بیشتر شده است، همچنین طی هفته‌های آینده واحدهای ابطالی را توسط رسانه‌ها معرفی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، به تازگی تفاهم نامه‎ای بین اداره استاندارد همدان با انجمن صنفی بتن آماده و فرآورده‌های بتنی در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و با هدف هماهنگی و هم‌افزایی در خصوص ساماندهی، استاندارد سازی تولید، عرضه، توزیع و مصرف فرآورده بتن آماده در سطح استان منعقد شده است که امید می‌رود راه‌گشای مسیر واحدهای تولیدی باشد. 
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان استاندارد بتن سرمایه گذار واحد تولیدی بتن آماده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • البرز آماده بزرگداشت هفته معلم است/ تقدیر از معلمان نمونه
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی