Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان معاون وزیر دادگستری با اشاره به اینکه کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند و باید مسئولان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند، گفت: کرونا فضایی ایجاد کرد که کودکان از حداقل حقوق بنیادین خود از جمله رفتن به مدرسه و ... محروم هستند و در یک فضای ایزوله قرار گرفته و از سوی دیگر با فضای مجازی افسار گسیخته ای که هیچ ایمنی برای فرزندان ما ایجاد نمی کند، تنها مانده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"محمود عباسی" صبح امروز ششم آبان ماه در مراسم افتتاح کلینیک حقوق شهروندی در کانون وکلای دادگستری استان کرمان اظهار کرد: کانون وکلای دادگستری از قدیمی ترین و اصیل ترین نهادهای مدنی است که همیشه تاکید داشتیم باید جایگاهش همیشه برای پاسداشت حریم حقوق مردم حفظ شود و لازمه این امر استقلال است و همچنان باید در قالب یک نهاد مدنی فعالیت کند.

وی افزود: اگر معتقدیم قضاوت و عدالت دو بال فرشته هستند، با شکستن یک بال این فرشته به سرمنزل مقصود نمی رسد و اگر معتقدیم وکالت همسنگ قضاوت است باید این جایگاه سترگ همواره محفوظ بماند و بنده معتقدم وکالت مانند قضاوت منصب است و شغل نیست و برای اینکه حقوق، سلامت و امنیت مردم تامین شود، دولت وظیفه دارد این مناصب را به رسمیت شناخته و زمینه تحقق آن را در جامعه فراهم کند.

عباسی در ادامه بیان کرد: بنای کانون وکلا در همه جامعه، احیاء حقوق شهروندی و حمایت از کرامت ذاتی انسان هاست و به همین دلیل برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی انعقاد تفاهمنامه با کانون وکلا را داشتیم تا این عرصه را در بستر اجتماع پیش ببریم.

وی تصریح کرد: کلینیک های حقوق شهروندی و حقوق کودک به عنوان ابزار مهم تحقق حقوق شهروندی در بستر اجتماع می توانند بسیار نقش آفرین باشند و مدیریت آسیب های اجتماعی را در بهترین شکل در قالب کلینیک ها می توانیم ببینیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: در عرصه حقوق کودک و حقوق شهروندی که همه موضوعات را در بر می گیرد، کار اساسی، آموزش و اطلاع رسانی، مشاوره و معاضدت حقوقی از کارهای بسیار مهم است که مددکاران اجتماعی، جامعه شناسان، کارشناسان و ... می توانند همکاری مستمر با کلینیک ها داشته باشند.

وی ادامه داد: رسالت اصلی و اساسی کلینیک های حقوقی آموزش و ارتقاء حقوق شهروندی و آگاه کردن مردم است تا درعرصه های مختلف مطالبه گر و نقش آفرین باشند؛ لازمه تحقق حقوق شهروندی در اجتماع براین اساس استوار است که باید حقوق شهروندی را آموزش داد.

عباسی با اشاره به اینکه فصل سوم قانون اساسی در جامعه ما تقریبا بر زمین مانده و باید بیش از پیش موردتوجه واقع شود و این مختص دستگاه خاصی نیست، تصریح کرد: یکی از رسالت های بزرگ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آموزش و ترویج حقوق شهروندی و حمایت همه حانبه از حقوق شهروندان است و همه دستگاه ها باید با هم هم افزایی و برای تحقق آن گام بردارند.

وی بیان کرد: یکی از عرصه های مهم، حقوق کودک است که مجموعه ای از ارزش ها و موازین حقوقی است که بر پایه آموزه های دینی و اسناد بین المللی در نظام حقوقی در جامعه شکل اساسی خود را پیدا می کند و دولت وظیفه دارد ضمانت اجرای لازم برای تحقق آن را تدارک ببیند.

معاون وزیر دادگستری گفت: امروز برخی زمزمه ها در بین افراد شنیده می شود با تصویب سند ملی حقوق کودک، بناست از کنوانسیون حقوق کودک خارج شویم که این تفکر غلط به شدت محکوم است و چنین اراده ای در بین دولتمردان وجود ندارد. ما باید بیش از پیش در مجامع بین المللی برای احیای حقوق کودکان حضور داشته و این عرصه ها را تقویت کنیم ضمن اینکه هیچ تفاوتی بین کودکان ایران، عراق، امریکا و ... نیست و همه کودکان نیازمند مراقبت هستند.

وی با اشاره به اینه یکی از عرصه های حقوق کودکان در زمینه کودکان کار است که دستگاه ها به تکالیف قانونی خود عمل نمی کنند، افزود: ما حقوق بنیادین کودکان را در آموزه های دینی خود می بینیم و از ۱۴۰۰ سال قبل در قرآن کریم و معارف اهل بیت این معارف آمده اما افسوس که ما غفلت کرده ایم و در این عرصه ها که باید مدعیِ غرب باشیم، باید نشخوارکننده اندیشه هایی باشیم که دیگران در این زمینه ها بروز می دهند.

عباسی با اشاره به اینکه کودکان حق دارند از زندگی شایسته و فضای امن و سالم مجازی بهره مند باشند، تصریح کرد: امروز کسی ایجاد محدودیت برای فضای مجازی را برنمی تابد اما کودکان به فضای امن مجازی نیازمند هستند و باید مسئولان به این موضوع بیش از پیش توجه کنند.

معاون وزیر دادگستری اظهار کرد: کرونا فضایی ایجاد کرد که کودکان از حداقل حقوق بنیادین خود از جمله رفتن به مدرسه و ... محروم هستند و در یک فضای ایزوله قرار گرفته و از سوی دیگر با فضای مجازی افسار گسیخته ای که هیچ ایمنی برای فرزندان ما ایجاد نمی کند، تنها مانده اند.

وی با بیان اینکه از ماه ها قبل قانون صیانت از کودکان در فضای مجازی مصوب و ابلاغ شد که برای اجرایی کردن آن باید تدابیر خاصی صورت بگیرد، افزود: پس از دهه ها قوانین پراکنده حوزه کودکان، یک لایحه جامع که حقوق کودک را شامل می شود ارائه شده و باید برای اجرایی کردن آن قدم برداریم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: ساختارهای مناسبی در کشور ایجاد شده و حمایت اجتماعی از کودکان با محوریت بهزیستی باید انجام، حمایت قضائی به عهده دستگاه قضا و حمایت حقوقی و بین دستگاهی به عهده وزارت دادگستری است که این رسالت سنگین بر دوش مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است که تفاهم بین دستگاهی ایجاد کند.

وی در پایان بیان کرد: امروز نیازمند وکلای متخصص در حوزه حقوق کودکان هستیم و در حوزه های مختلف جامعه نیاز به تخصص داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی حقوق شهروندی حقوق كودك فضای مجازی وکیل كرمان کنوانسیون حقوق کودک حقوق شهروندی بیش از پیش کلینیک ها عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی شنیده‌ها حاکی از آن است که فصل جدید «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم با حضور بخشی از تیم بازیگران فصول قبلی به همراه بازیگرانی از مازندران، تا تابستان کلید خواهد خورد که سارا و نیکا فرقانی اصل بازیگران دوقلوی این سریال در فصل جدید حضور ندارند.

عدم حضور سارا و نیکا در فصل جدید پایتخت از این جهت قابل توجه است که گویا انتشار تصاویری از سبک زندگی این دو خواهر دوقلوی ساکن سوئد به مذاق برخی مدیران صداوسیما خوش نیامده و تصمیم به حذف آن‌ها از فصل جدید پایتخت گرفته‌اند.

برخی ادعا‌ها در فضای مجازی از این حکایت دارد که شرط تولید فصل جدید پایتخت حذف سارا و نیکا فرقانی اصل بوده است. شایعه‌ای که تا این لحظه واکنشی از سوی عوامل این سریال و یا حتی مدیران صداوسیما نسبت به آن نشان داده نشده است.

این شایعه زمانی به واقعیت نزدیکتر شد که پیام احمدی‌نیا بازیگر، با انتشار فراخوان بازیگری برای سریال «پایتخت» در استوری صفحه شخصی اینستاگرام خود متذکر شده‌است که این سریال به دنبال، یک پیرمرد ۶۵ سال به بالا مازندرانی، پسر بچه ۷ ساله مازندرانی، دوقلو‌های همسان خانم ۱۸ تا ۲۵ سال و یک خانم جوان ۲۵ تا ۳۵ سال می‌گردد.

احمدی نیا در رابطه با این استوری گفت: «به دلیل اینکه عضو صنف بودم از من خواسته شد تا این فراخوان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارم و من این کار را انجام دادم و از جزییات خبری ندارم!»

اگرچه مراحل اولیه تولید این پروژه پیشتر آغاز شده، اما به دلیل مسائلی که بین مدیران سیما فیلم و تهیه کننده این سریال بود، حتی رایزنی ساخت فیلم سینمایی فصل هفتم «پایتخت» و اکران نوروزی آن صورت نگرفت و اکنون شاهد فراخوان ساخت فصل هفتم سریال آن هستیم.

پیشتر نیز سارا فرقانی در اینستاگرام خود نوشته بود: «به فضای مجازی توجه نکنید و بدانید که خودم اخبار درست را به شما می‌دهم، در حال حاضر با خبر شدم که ممکن است قصه پایتخت ده سال جلوتر رود و من و نیکا به اقتضای قصه ممکن است بزرگتر شده باشیم، اما هنوز هیچی صد در صد نیست.»

نکته جالب توجه این که برخی رسانه‌ها از نمایش داده نشدن بازپخش فصل ششم این سریال نوشتند. در این خبر آمده بود شبکه «آی فیلم» که از سال گذشته پخش سریال «پایتخت» را شروع کرده بود و فصول مختلف این سریال را به نوبت روی آنتن می‌فرستاد، با پایان فصل پنجم ادامه پخش آن را متوقف خواهد کرد و به جای فصل ششم، سریال «پژمان» را روانه آنتن می‌کند.

باید دید کش و قوس ساخته شدن و نشدن «پایتخت» به کجا می‌انجامد؟!

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم