Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ماجرای هک سامانه هوشمند سوخت، تلویزیون ایران اینترنشنال مدعی دست‌یابی به تصاویر دوربین‌های مدار بسته از خیابان‌های ایران شد.

اما برخلاف این ادعای رسانه لندنی، تعدادی سایت‌ اینترنتی وجود دارد که تصاویر زنده دوربین‌های مدار بسته از خیابان‌های ایران را(به دلیل عدم تغییر پسورد پیش‌فرض، ساده بودن کلمه عبور و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..) به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینترنشنال نیز تصاویر را از این سایت‌ها برداشته و به اسم خود در تلویزیون خود پخش کرده است.

بیشتربخوانید

تو دهنی بزرگ مردم و دولت ایران به بی‌بی‌سی و صدای آمریکا / پشت پرده خرابکاری بنزینی آبان ۱۴۰۰ چه بود؟

شگرد اینترنشنال در بحران‌ها

همچنین علیرضا پورجعفری، کارشناس رسانه درباره مواجهه رسانه‌های معاند در بحران‌های ایران عنوان کرد: یکی از شگردهایی که معمولا رسانه ها در مواجهه با اخبار بحران دنبال می‌کنند، بمباران گسترده اطلاعات است. این اقدام تا آنجایی انجام می شود که مخاطب دیگر نتواند از خود کنشی نشان دهد و به ناچار در مقابل سیل اطلاعاتی که دریافت کرده، عملاً خلع سلاح می شود.

وی ادامه داد: این خلع سلاح یعنی مخاطب قدرت این را ندارد که اطلاعات درست را از غلط تشخیص داده و حتی در مورد آن ها سوال بپرسد. در اینجاست که رسانه به خوبی اثرگذاری خود را انجام داده و عملا ذهن و رفتار مخاطب را در اختیار گرفته است.

این کارشناس سواد رسانه همچنین بیان کرد: در ماجرای  حمله سایبری به سیستم نرم افزاری سوخت کشور، دقیقا همین تکنیک توسط تلویزیون ایران اینترنشنال پیاده شد. به طور مثال این رسانه سعودی با فردی گفت‌و‌گو می‌کند که آن را کارشناس ارشد اطلاعات معرفی کرده است. 
این در حالیست که در حجم انبوه تحلیل ها و مصاحبه ها و اخبار این تلویزیون سعودی، کسی نمی‌پرسد که کارشناس ارشد اطلاعات یعنی چی، چراکه در این حالت ذهن و وجود مخاطب تشنه اطلاعات است.

پورجعفری افزود: مثلا در همین نمونه کارشناس برنامه تحلیل خود را از ماجرای هک سیستم سوخت رسانی آغاز کرد و در نهایت به ماجرای کرونا و ممنوعیت ورود واکسن فایزر به داخل کشور رسید

وی در آخر خاطرنشان کرد: اینترنشنال نشان داده که در بمباران اطلاعاتی همیشه یک نفر را هدف میگیرد و چارچوب بندی مطلب را حول آن ساماندهی می‌کند و آن کسی نیست جز رهبر معظم انقلاب!

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رسانه های معاند اخلال جایگاه سوخت غائله بنزین اینترنشنال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با دانشجو گفت: بعد از خروج ترامپ از برجام، اقتصاد ایران تحت تاثیر اخبار مثبت و منفی سیاسی قرار گرفت، این موضوع تا همین اواخر هم ادامه داشت. عملیات نظامی کشورمان علیه مواضع رژیم صهیونیستی، نقطه پایانی بر تاثیرگذاری اخبار منفی سیاسی و امنیتی بر اقتصاد کشورمان بود. عملا بعد از این اتفاق، معادلات ژئوپلتیک تغییر کرد و قدرت نظامی ایران هم نمایان شد. منبع: دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • تلاش مزدوران اینترنشنال برای توجیه اقدامات وحشیانه پلیس آمریکا + فیلم
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • اشک‌های سردار رادان در اجتماع قمی‌ها در حمایت از فراجا (فیلم)
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها
  • واکنش هیئت فوتبال تهران به ماجرای مرگ یک فوتبالیست پیشکسوت
  • ادعای جنجالی ایران‌اینترنشنال؛ سردار علیرضا عسگری کیست و کجا زندگی می‌کند؟