Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرسپولیس و نساجی در دومین هفته رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 2 بر 1 پرسپولیس به پایان رسید.
به گزارش آریا، در این بازی مثل همیشه حامد لک درون دروازه پرسپولیس ایستاده بود، سیدجلال حسینی به همراه فرشاد فرجی در قلب دفاع سرخ ها بودند، مهدی شیری دفاع راست و وحید امیری مدافع چپ پرسپولیس بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد سرلک به همراه رضا اسدی هافبک دفاعی های پرسپولیس بودند، مهدی ترابی وینگر چپ و امید عالیشاه وینگر راست پرسپولیس بودند و در نهایت هم عیسی آل کثیر به همراه مهدی عبدی در نوک حمله حضور داشتند. پرسپولیس در نیمه اول این بازی نسبت به نیمه اول بازی با فولاد خوزستان بهتر کار کرد. سرخ ها موقعیت هایی برای گلزنی داشتند که در نهایت در دقیقه 43 مهدی عبدی موفق شد قفل دروازه نساجی را بکشند و گل نخست را به ثمر برساند.
نکته جالب این گل، نقش پررنگ وحید امیری بود. وحید امیری که در بازی هفته گذشته برابر فولاد خوزستان یک پاس در عمق عالی برای عیسی آل کثیر فرستاد و او را در موقعیت گلزنی قرار داد، در این بازی نیز به همان شکل یک پاس عالی برای مهدی عبدی ارسال کرد که مهدی عبدی با یک ضربه بتواند دروازه نساجی را باز کند. وحید امیری یک بار دیگر نشان داد که چقدر می تواند در خطوط جلوتر برای پرسپولیس موثرتر باشد و حضورش در دفاع راست، تنها باعث می شود که پرسپولیس نتواند از قدرت هجومی او به خوبی استفاده کند.
در نیمه دوم بازی نساجی به سرعت گلزنی کرد و به سرخ ها شوک وارد شد. نساجی از سمت چپ دفاع پرسپولیس حمله کرد، جایی که وحید امیری باید پوشش می داد و نبود و سیدجلال حسینی که باید جلوی دروازه توپ ارسالی را دفع می کرد به ناچار در سمت چپ بود. همین ها باعث شد تا یحیی گل محمدی دو تعویض خوب داشته باشد. سیامک نعمتی به جای مهدی شیری به بازی آمد تا با سانترها و سرعت خوبش سمت راست پرسپولیس را در حمله راه بیاندازد و همچنین سعید آقایی در پست دفاع چپ قرار گرفت تا هم در دفاع موثر باشد و هم سانترهای خوب خود را از سمت چپ ارسال کند و وحید امیری نیز به جای امید عالیشاه به سمت راست پرسپولیس رفت تا از قدرت هجومی او و تفکر خلاقش استفاده کند و پرسپولیس را راه بیاندازد.
این تعویض روی گل دوم پرسپولیس به خوبی خود را نشان داد. پاس عالی سیدجلال حسینی با فضاسازی عالی امیری برای نعمتی همراه شد، سرعت بالای نعمتی و در نهایت پاس او که با حرکت دیدنی مهدی عبدی به گل دوم پرسپولیس تبدیل شد. در مجموع پرسپولیس نسبت به بازی با فولاد، هماهنگی بیشتری داشت خصوصا در خطوط جلوتر. رضا اسدی هنوز به نظر می رسد سردرگم است و نتوانسته است وظایف خود را درک کند. شاید در بازی های آینده کمال کامیابی نیا بتواند در کنار سرلک جان بیشتری به خط هافبک پرسپولیس بدهد. مهدی عبدی که در هفته نخست موفق به گلزنی نشده بود، در این هفته دو گل زد و فشارها را از روی خود برداشت. حالا دومین هفته لیگ است و هر سه مهاجم پرسپولیس گلزنی کرده اند. 
چیزی که در فصل گذشته شاهد آن نبودیم. بی شک حالا پرسپولیس با فشار کمتر و روحیه بهتری می تواند گلزنی کند. اما مثبت ترین اتفاق این بازی شاد تعویض هایی یحیی بود. جایی که سرمربی پرسپولیس فهمید وحید امیری هرچه به دروازه نزدیک باشد می تواند بهتر عمل کند، سعید آقایی می تواند در دفاع چپ گزینه بهتری نسبت به امیری باشد و سیامک نعمتی نیز چقدر می تواند سمت راست را نسبت به شیری فعال تر کند.
شکست سنگین برابر الهلال هواداران پرسپولیس را از این بابت نگران کرد که انگار هر گاه مهدی ترابی در اوج نباشد قرار نیست شاهد نمایش خوبی از این تیم باشیم. به هر حال مهره های زیادی در این یک سال از پرسپولیس جدا شده اند، اما تیم یحیی در این دو هفته ثابت کرده در مقطعی که مهدی ترابی در اوج نیست نیز می تواند به دو پیروزی مهم دست یافته و از همین ابتدای فصل به بالای جدول بند کند.
مهدی عبدی در دو سال اخیر شیب رو به رشد بسیار خوبی را طی کرده و حالا ویژگی عذاب آور موقعیت سوزی را نیز از سبک بازی خود حذف کرده است. ستاره جوان پرسپولیس حالا فقط گلزن دیدارهای حساس و بزرگ نیست و در مسابقه ای مانند این بازی نیز شم گلزنی مهدی عبدی را باید مهم ترین علت سه امتیاز دوم قرمزپوشان در این فصل لیگ برتر دانست. کسب شش امتیاز از فولاد در اهواز و البته نساجی در ابتدای فصل دستاورد بسیار مهمی است. اما دو هفته دشوار دیگر پیش روی یحیی و تیمش خواهد بود. آلومینیوم امروز نشان داد پیروز شدن برای هر حریفی را دشوار می سازد و گل گهر نیز علیرغم غیبت ژنرال روی نیمکت در قامت یک مدعی ظاهر شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپولیس نساجی یحیی وحید امیری مهدی عبدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته بیست و ششم لیگ برتر| اورونوف قاتل نساجی، منجی پرسپولیس/ فرار ۳ امتیازی شاگردان اسومار از جهنم وطنی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ برتر از ساعت ۱۸:۱۵ در ورزشگاه وطنی قائمشهر به مصاف هم رفتند و در خاتمه این دیدار پرسپولیس ۲ بر یک برنده شد.

داور: موعود بنیادی‌فر

اخطار: سروش رفیعی (پرسپولیس) ؛ امیرحسین سام دلیری، فرزاد زامهران، صابر حردانی، وحید محمدزاده و امیر محمد هوشمند (نساجی)

اخراج: سروش رفیعی (پرسپولیس)

گل‌ها: اوستون اورونوف (۶ و ۶۹) (پرسپولیس) ؛ امیر محمد هوشمند (۶۰) (نساجی)

ترکیب نساجی: لوآن پولی، وحید محمدزاده، امیرمهدی جان‌ملکی، امیر محمد هوشمند، سعید غلامعلی بیگی، فرزاد زامهران (۸۸- سید محسن کریمی)، منصور باقری (۴۶- مهرداد عبدی)، محمد عباس‌زاده (۴۶- محمدرضا آزادی)، امیرحسین سام دلیری (۴۶- صابر حردانی)،  سیدمحمدرضا حسینی (۷۵- اسماعیل بابایی) و محمدرضا عباسی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون اورونوف (۱+۹۰- سعید صادقی)، مهدی ترابی (۶۴- سینا اسدبیگی)، وحید امیری (۱+۹۰- محمد خدابنده‌لو) و عیسی آل کثیر (۸۶- فرشاد فرجی).  

پرسپولیس در نیمه اول بازی حاکم مطلق توپ و میدان بود با تک گل اورونوف برنده شد در حالی که فرصت‌های خوبی را به هدر داد. در دقایق ابتدایی نیمه دوم اخراج سروش رفیعی باعث شد تا نساجی با جسارت بیشتری برای جبران گل خورده پیش بیاید و در نهایت هوشمند بازی را به تساوی کشاند. در حالی که نساجی در اندیشه رسیدن به گل برتری بود، اورونوف در ضد حمله‌ای سریع پرسپولیس ۱۰ نفره را بار دیگر پیش انداخت.این پنجمین گل اورونوف  به نساجی در این فصل بود. او یک بار با نوبهار در ازبکستان، دو بار با همین تیم در تهران، و دو بار با پرسپولیس در قائمشهر دروازه نساجی را باز کرد تا شاگردان اوسمار با همین گل به صدر جدول رفته و دوباره مثل هفته گذشته منتظر لغزش استقلال بمانند.

نساجی هم با این شکست با ۲۲ امتیاز همچنان خطر سقوط به لیگ دسته اول را حس می کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وحید امیری وارث پست و بازوبند امید؛ کاپیتان پرسپولیس با اخلاق، اما بی‌سیاست!
  • اوسمار: پرسپولیس همیشه هجومی بوده، حتی زمان یحیی
  • هفته بیست و ششم لیگ برتر| اورونوف قاتل نساجی، منجی پرسپولیس/ فرار ۳ امتیازی شاگردان اسومار از جهنم وطنی
  • تغییرات احتمالی پرسپولیس در صورت غیبت اورونوف
  • (عکس) رونمایی از لباس متفاوت پرسپولیس مقابل نساجی
  • عکس‌| رونمایی از لباس متفاوت پرسپولیس مقابل نساجی
  • نوبت به تست مهدی ترابی در پست جدید رسید
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال| پرسپولیس مقابل تیم شهر خسته، استقلال میزبان حریف پرنوسان