Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، علیرضا کاظمی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران اظهار کرد: امسال مهر متفاوت و ماندگاری در تاریخ آموزش و پرورش را پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت با متغیرهایی مواجه شد که دیگر در تاریخ آموزش و پرورش تکرار نمی‌شود. نخست اینکه دولت ناچار شد وزارتخانه را با سرپرست اداره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم آنکه با گذار دولت مواجه بودیم. توانستیم با ارتباطات خوب و نزدیک و تقسیم کار خوب در ستاد و استان ها امور را پیش ببریم و ۱۷ پروژه طراحی شده برای مهرماه اجرا شد.

کاظمی با بیان اینکه مورد مهم دیگر قرارگرفتن در دوران کرونا و بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونایی بود عنوان کرد: اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش رقم خورد که باید آقای حاجی میرزایی را بابت این ریسک تحسین کرد که آن هم یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش بود که بدون منابع و انعقاد قرارداد آن را به انجام رساند. ضمن آنکه با چالش های متعددی در این زمینه روبه رو بودیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دیگر آنکه آموزش و پرورش به طور عموم همواره با دو چالش جدی مواجه بوده است، نیروی انسانی و کفایت در منابع کمی و کیفی مالی؛ منابعی ارزشمند هستند که منابع مالی کیفی باشد و صرف فرایند یادگیری و یاددهی نظام تعلیم و تربیت شود. هرکسی وزیر آموزش و پرورش باشد باید همواره با این دو موضوع دست و پنجه نرم کند.

وی با طرح این پرسش که چه طور می توانیم از معلمی انتظار تحول داشته باشیم که در معیشتش با مشکل مواجه باشد؟ عنوان کرد: امید است در این دوره آموزش و پرورش برصدر بنشیند و معلمی که پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی است به جایگاهی برسد که بتواند به رسالت خود عمل کند.

کاظمی به ابهامات بازگشایی مدارس پاسخ داد و گفت: بیان موضوعات مختلف، علی رغم داشتن سخنگو، در دست ما نیست، اما روند به خوبی پیش می رود. الگوی بازگشایی مشخص است. از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارش را با الگوی مدیر آغاز کند و مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۸۵ درصد معلمان و بسیاری اولیاء واکسن زده‌اند. همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم آموزش و پرورش ویروس کرونا مدارس ابتدایی کلاس حضوری ستاد مقابله با کرونا ربیع الاول حمله سایبری طرح صیانت از حقوق کاربران طرح جهش تولید مسکن عابدین خرم آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • ستاد بحران: مدارس زرند فردا تعطیل است
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت