Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: وضعیت امسال مخازن سوخت دوم نیروگاه‌های برق استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نسبت به پارسال بهتر شده است.

به گزارش قدس آنلاین، هاشم مرتضوی  افزود: امسال وضعیت سرویس دهی شرکت پخش فرآورده های نفتی برای توزیع سوخت دوم (گازوئیل) بین نیروگاه های برق استان های خراسان بهتر از سال گذشته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هم‌اینک اکثر نیروگاه های برق سه استان خراسان گاز مصرف می کنند اما از ۲ روز پیش قطعی سالانه گاز نیروگاه ها آغاز شده است و تداوم این وضعیت بستگی به وضعیت سرمای هوا و افزایش مصرف گاز توسط مشترکان دارد.

مدیرعامل شرکت تولید برق خراسان گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز، نیروگاه ها و واحدهای صنعتی در برنامه قطعی گاز قرار می گیرند و به آنها اعلام می شود که استفاده از سوخت دوم را در دستور کار قرار دهند.

وی افزود: هم اینک بیش از ۸۰ درصد مخازن نیروگاه های سه استان خراسان از سوخت دوم تکمیل شده است و به جز نیروگاه توس، در حوالی مشهد، هیچ یک از نیروگاه های استانهای خراسان قابلیت مازوت سوزی ندارند.

مرتضوی ادامه داد: هم‌اینک ۹ نیروگاه در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی در مدار فعالیت قرار دارند و تعمیرات پیشگیرانه برخی نیروگاه های سنتی و خروج آنها از مدار نیز عموما در نیمه دوم سال انجام می گیرد.

شرکت تولید برق خراسان نماینده شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی است و بازده نیروگاه های منصوبه در این سه استان ۳۸.۲۷ درصد است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مخازن سوخت سوخت دوم سه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در مراسمی که به همین مناسبت در ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در فروشگاه هایپراستار مارلیک برگزار شد، علاوه بر مدیران این شرکت و مدعوین از بخش خصوصی و رسانه‌های عمومی و محیط زیستی، رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران و میثم سعیدی، سرپرست دفتر روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند.

این نیروگاه که در وسعت دو هزار متر مربع و در طی ۴ ماه ساخته شده، در اولین سال فعالیت خود ۳۶۲ هزار کیلووات ساعت برق تولید خواهد کرد و به این واسطه در حال حاضر بزرگ‌ترین واحد تولیدی برق خورشیدی انشعابی در استان تهران است.

مدیرعامل هایپراستار در این مراسم با اشاره به تاریخچه‌ی حضور هایپراستار در ایران به عنوان اولین خرده‌فروشی زنجیره‌ای مدرن در ایران به اهداف مسئولیت اجتماعی این شرکت اشاره کرد و در مورد این پروژه گفت: برنامه‌های توسعه پایدار و مسئولیت اجتماعی از روز اول تأسیس این شرکت در ایران، خط مشی سازمان بوده و امروز خوشحالیم با رونمایی از اولین نیروگاه خورشیدی در بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت خرده‌فروشی ایران، قدم مهمی در اجرای مسئولیت‌هایمان برداشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: این نیروگاه به شبکه توزیع برق استان تهران متصل شده که برق مصرفی سالیانه‌ی معادل ۷۵ خانه‌ی مسکونی را تأمین خواهد کرد.

رجبعلی طالبیان معاونت برنامه ریزی و بودجه شرکت توزیع برق استان تهران نیز در این مراسم با تبریک روز ١٠ اردیبهشت به عنوان روز ملی صنعت برق با ذکر تقارن این روز و افتتاح این نیروگاه، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در این زمینه بتواند بخشی از ناترازی برق در کشور و استان تهران را جبران کند. وی در این زمینه افزود: هدف ما بهینه‌سازی برای استفاده‌ی بهتر از سرمایه‌های ملی است و نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در این راهبرد دارد. ما ٢٠٠ مگاوات نیروهای پراکنده در کشور داریم و نیروگاه تجدیدپذیر ما ٣٠ مگاوات ظرفیت تولید دارند و هدف ما این است که ۲۰ درصد مصرف برق بخش دولتی هم از منابع تجدیدپذیر باشد.

همچنین در این مراسم البرز بازغی، مدیر کل توسعه و سرمایه‌گذاری و نسترن بنی‌جمالی، مدیر توسعه پایدار و مسئولیت‌های اجتماعی هایپراستار نیز از فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دیگر این شرکت در ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و محیط زیستی این شرکت همچون استخدام توان‌یابان، بازیابی زباله‌های الکترونیک، توزیع ساک‌های حافظ محیط زیست با نام اکوبگ به جای کیسه‌های پلاستیکی، اهدای ۱۳ تن غذا و مواد خوراکی به خیریه‌ها و توزیع و اهدای کامپیوتر به مراکز آموزشی گزارشی ارائه دادند.

نسترن بنی‌جمالی در مورد اثرات محیط زیستی این نیروگاه خورشیدی مارلیک هایپراستار گفت: «نیروگاه مارلیک هایپراستار، بزرگترین نیروهای خورشیدی انشعابی تهران با توان ٣۶٢ هزار کیلووات ساعت از انتشار بیش از ٣میلیون و ۴٠٠ هزار تن گاز دی‌اکسید کربن در طی عمر ۲۰ ساله‌ی خود جلوگیری می‌کند که ارزش این اقدام برای کاهش گازهای گلخانه‌ای، معادل کاشت جنگلی به وسعت ١٣۴ هزار درخت در کشور است.

این مراسم با بازدید مهمانان و مقامات مسئول دولتی از این نیروگاه و توضیحات فنی مرتبط با آن خاتمه یافت.

کد خبر 6094264

دیگر خبرها

  • انتقال ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور در سال گذشته
  • بزرگترین نیروگاه خورشیدی انشعابی استان تهران در مارلیک افتتاح شد
  • نیروگاه برق خورشیدی برای مصارف سیمان دشتستان ایجاد شود
  • تعطیلی آخرین نیروگاه زغال‌سنگ بریتانیا برای پیشبرد هدف کربن‌صفر
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • توافق گروه ۷ برای تعطیلی نیروگاه‌های زغال سوز تا ۲۰۳۵
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد