Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، "اسفندیار حسنی مقدم" روز پنجشنبه به خبرنگاران اعلام کرد: اجرای ۴۲ طرح آبیاری نوین به مساحت ۴۶۷ هکتار در استان با اعتبار ۱۴۹ میلیارد ریال به تصویب رسید.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸۸ طرح آبیاری نوین در سطح بیش از یکهزار و ۹۹۴ هکتار با اعتبار ۳۲۴ میلیارد ریال به تصویب رسیده که جهت ادامه مراحل اجرایی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به گپفته وی از ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی لرستان ۵۸ هزار هکتار معادل ۳۱ درصد به سامانه نوین آبیاری مجهز است در حالیکه این رقم در کشور ۲۹ درصد می باشد.

اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان امسال یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و دولت به ازای هر هکتار ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کند.

اجرای ۴۲ طرح آبیاری نوین به مساحت ۴۶۷ هکتار در استان تصویب شد.

 از ۱۹۳ هزار هکتار اراضی آبی لرستان ۵۸ هزار هکتار معادل ۳۱ درصد به سامانه نوین آبیاری مجهز است در حالیکه این رقم در کشور ۲۹ درصد می باشد.

اجرای سامانه نوین آبیاری در سطح ۶ هزار هکتار از اراضی آبی استان امسال یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی است و دولت به ازای هر هکتار ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان وزارت جهاد کشاورزی آبیاری لرستان سامانه نوین آبیاری جهاد کشاورزی آبیاری نوین هزار هکتار اراضی آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: با هدف اشتغالزایی و حمایت جامعه عشایری استان، ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی سال گذشته برای خرید دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

هوشنگ نور محمدی با اشاره به اینکه حمایت لازم جهت توسعه زنجیره تولید گوشت قرمز در سطح استان انجام شده است، افزود:متقاضیان به بانک های عامل معرفی شده اند و فرصت تکمیل پرونده ها تا پایان خردادماه تمدید شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان گفت:هر فقره تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز حدود یک میلیارد ریال است که افراد دارای شرایط به بانک های عامل معرفی می شوند و می توانند از این فرصت بهره مند شوند.

نورمحمدی افزود:عشایر لرستان جامعه پرتلاشی هستند که ۲۵ درصد پروتئین مورد نیاز استان را تأمین می کنند و نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارند.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان علاوه بر دامداری به کشاورزی، باغداری و پرورش زنبور عسل نیز اشتغال دارند گفت:این قشر سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۹ هزار تن مواد لبنی، هزار تن شیر، ۱۵۰ تن عسل، و ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می کنند و یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری