Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

امیر سرتیپ یوسف قربانی در مراسم رونمایی از هواپیمای فرندشیپ ۳۰۳۱-۵ تازه بازآمد ارتش گفت: روی این هواپیما ۳۰ هزار ساعت کار انجام شد، متاسفانه در ابتدا شرایط خوبی نداشت، ولی با تلاش و اقدام به جایگاه خوب کنونی رسید و یک کاری جهادی روی آن انجام شد، کار امروز امری بسیار ارزشمند و انقلابی است، امروزه در نیرو‌های مسلح به این فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند "ما می‌توانیم" لبیک گفته شده و همه به عنوان یک الگو به آن مهم توجه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر امروز اقتداری در نیرو‌های مسلح وجود دارد و در دکترین نظامی جهان، جمهوری اسلامی ایران نقش پررنگی دارد به دلیل لبیک نیرو‌های مسلح به همین جمله "ما می‌توانیم" است، موضوع مهم و مورد توجه دیگر نیروی انسانی ارزشمند جمهوری اسلامی است، ۴۸ هزار شهید ارتش افرادی توانمند و خداباور بودند، اگر این شهدا، جانبازان و ایثارگران نبودند شاید شرایط امروز به گونه دیگری بود.

قربانی در بخش دیگر از اظهارات خود با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی بیان کرد: جنگ نابرابری علیه نظام نوپای ما ایجاد شد، مملکت ما در آن زمان آمادگی دفاعی نداشت و نیروی ارتش عراق در آن زمان بسیار قوی بود، ولی چه اتفاقی افتاد که شرایط آن گونه شد که نیروی الهی مثل نیروی هوایی، نیروی زمینی و هوانیروز در سه روز اول دفاع مقدس صدام را زمین گیر می‌کنند؟ فرمانده هوانیروز عراقی می‌گفت سه روز اول جنگ کمر ما شکست، این عظمت نیرو‌های الهی ما بود.

وی ادامه داد: این‌ها الهام گرفته از یک نیروی الهی بود که روزانه ۱۰۰ تانک از گردان‌های دشمن زمین گیر می‌شد، زمانی که حفظ نظام، اسلام و قرآن و حفظ سرزمین و وطن باشد نیرو‌های مسلح کار اصلی را انجام می‌دهند.

فرمانده کل هوانیروز ارتش گفت: امروز در جهان و در منطقه هرکاری انجام شود حضور جمهوری اسلامی در آن یک مولفه است، شاید قبلا با پشتوانه آمریکا به عنوان ژاندارم منطقه بودیم، ولی امروز روی پای خود ایستاده ایم و باید توجه کنیم که این ۴۸ هزار شهید ارتش برای نظام جمهوری اسلامی قدرت خلق کرده اند.

وی با بیان اینکه امروز خانواده شهدا پای انقلاب و نظام ایستاده اند، اظهار کرد: در نیروی هوایی ما هواپیما زیاد است و در هوانیروز هم این امور به خوبی پیگیری می‌شود، اگر نیروی انسانی ما نیروی انسانی خوبی نبود شاید این اتفاقات نمی‌افتاد، نیرو‌های مسلح ما امروز نیروی قوی و قدرت بلامنازع منطقه و جهان هستند و ارتش ما یک ارتش انقلابی و همیشه در کنار مردم می‌باشد، ما نیرو‌های مسلح زمانی که دشمنی باشد علیه آن همه ید واحده می‌شویم و زمانی که نیاز مردم عزیز باشد در کنار مردم خواهیم بود.

قربانی عنوان کرد: در سیل، زلزله و وقتی بحرانی رخ می‌دهد همه دست به دست هم می‌دهیم تا بحران را جمع کنیم، در زلزله کرمانشاه پرواز‌های زیادی انجام شد که کاری انقلابی بود یا در سیل لرستان و گلستان اقدامات خوبی انجام شد، در انتخابات ریاست جمهوری نیز از سوی هوانیروز اقدامات خوبی برای جابه جایی صندوق‌های رای شکل گرفت، امروز ما در بحث اورژانس کشور ۳۰ استان را پوشش می‌دهیم و با تلاش نزدیک به هزار نفر را از مرگ نجات داده ایم.

وی تاکید کرد: پس باید توجه کنیم که نیرو‌های مسلح علاوه بر عملیات‌های امنیتی و نظامی در کنار مردم عزیز نیز می‌باشند، دستاورد‌های خوبی در همه قسمت‌های نیرو‌های مسلح و انتظامی کسب شده است، خدا را شکر می‌کنیم به سامانه بومی دید در شب در هوانیروز دست پیدا کردیم و این سامانه را بر بالگرد‌ها نصب کرده ایم، سامانه‌های موشکی برد بلند در هوانیروز بهینه شده و بحث قطعه سازی در بحث آماده به کاری بالگرد‌ها به خوبی پیگیری شده است، رزمایش‌های خوبی هم انجام شده به گونه‌ای که در رزمایش جاسک ناو‌های آمریکایی در منطقه دست هایشان را بالا بردند که این اقتدار نیرو‌های مسلح است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فرمانده هوانیروز ارتش صراط جمهوری اسلامی نیرو های مسلح انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر «مجید فخری» معاون وزیر دفاع و رییس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح امروز (دوشنبه) در همایش بزرگداشت روز ملی خلیج فارس اظهار کرد: در طول تاریخ ایران، نام خلیج فارس ثبت شده و نیازی به جست‌وجوی مجدد برای نام تاریخی خلیج فارس نیست.

وی افزود: یک سری «واحد‌های سیاسی نوپدید» در دهه‌های اخیر مسایلی را در مورد خلیج فارس مطرح کرده‌اند و لذا از سال ۱۳۸۴ همراه با تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی، این روز در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت شد.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با اشاره به گرامی‌داشت روز خلیج فارس گفت: وزارت دفاع در راستای دیپلماسی دفاعی، این موضوع را در زمره اهداف خود قرار داده و وزیر دفاع هم این موضوع را به سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح واگذار کرده است و این سازمان هرساله برنامه‌های متنوعی در خصوص بزرگداشت روز ملی خلیج فارس برگزار کرده است.

امیر فخری با تاکید بر اینکه روز ملی خلیج فارس باید بزرگ‌تر و در سطح ملی برگزار شود، گفت: با هماهنگی سازمان‌های مختلف، تصمیم گرفتیم این روز را به صورت ملی برگزار کنیم تا به گوش همه جهانیان برسد و لذا امروز که این برنامه برگزار شده است، ۲۵ نهاد و دستگاه حضور و مشارکت داشته‌اند.

وی افزود: در حوزه دیپلماسی حقوقی، وزارت امور خارجه و در حوزه دیپلماسی علمی، مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، سازمان هواشناسی و مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و اتاق ایران و… همکاری داشته‌اند.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح اظهار کرد: در حوزه دیپلماسی فرهنگی، پژوهشکده حج و زیارت، شهرداری تهران، فرهنگسرای اندیشه و… پای کار آمدند و این وفاق رقم خورد.

امیر فخری تصریح کرد: این مساله کمک کرده است تا بتوانیم نشست‌های تخصصی مختلف در سازمان و دانشگاه‌ها برگزار کنیم تا از این طریق، نام خلیج فارس برای جهانیان آشکار شود.

وی افزود: در سازمان ملل، گروهی جغرافیایی وجود دارد که نام‌های جغرافیایی را برای کشور‌های جهان تبیین می‌کند که در بیست و سومین جلسه‌ای که برگزار شد، دقیقاً به نام خلیج فارس اشاره شده است که در دنیا جای شکی را باقی نمی‌گذارد که این نام، برازنده‌ترین برای این پیکره آبی است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سال در اسناد تجاری، تاریخی، کتیبه‌ها و نوشته‌ها نام خلیج فارس تکرار شده است افزود: این وفاق و همدلی در بین تمامی ایرانیان وجود دارد و با این انسجام، اقتدار و هماهنگی هرگز کسی نخواهد توانست از امروز تا آینده تاریخ، نام خلیج فارس را جعل و نام دیگری بر این پیکره قرار دهد.

گفتنی است؛ در این نشست بیانیه وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در مورد روز ملی خلیج فارس نیز قرائت شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • امروز پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند