Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-04@23:24:21 GMT

مهر متفاوت و ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۰۹۹

مهر متفاوت و ماندگار در تاریخ آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه الگوی بازگشایی مدارس مشخص است گفت: از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارشان را با الگوی مدیر آغاز کنند. مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا کاظمی در دیدار با مدیران آموزش و پرورش مناطق شهر تهران اظهار کرد: امسال مهر متفاوت و ماندگاری، در تاریخ آموزش و پرورش را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت با متغیرهایی مواجه شد که دیگر در تاریخ آموزش و پرورش تکرار نمی‌شود. نخست اینکه دولت ناچار شد وزارتخانه را با سرپرست اداره کند. دوم آنکه با گذار دولت مواجه بودیم. توانستیم با ارتباطات خوب و نزدیک و تقسیم کار خوب در ستاد و استان ها امور را پیش ببریم و ۱۷ پروژه طراحی شده برای مهرماه اجرا شد.

کاظمی با بیان اینکه مورد مهم دیگر قرارگرفتن در دوران کرونا و بازگشایی مدارس با توجه به شرایط کرونایی بود عنوان کرد: اتفاق بزرگی در آموزش و پرورش رقم خورد که باید آقای حاجی میرزایی را بابت این ریسک تحسین کرد که آن هم یکپارچه سازی سامانه های وزارت آموزش و پرورش بود که بدون منابع و انعقاد قرارداد آن را به انجام رساند. ضمن آنکه با چالش های متعددی در این زمینه روبه رو بودیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نکته دیگر آنکه آموزش و پرورش به طور عموم همواره با دو چالش جدی مواجه بوده است، نیروی انسانی و کفایت در منابع کمی و کیفی مالی؛ منابعی ارزشمند هستند که منابع مالی کیفی باشد و صرف فرایند یادگیری و یاددهی نظام تعلیم و تربیت شود. هرکسی وزیر آموزش و پرورش باشد باید همواره با این دو موضوع دست و پنجه نرم کند.

وی با طرح این پرسش که چه طور می توانیم از معلمی انتظار تحول داشته باشیم که در معیشتش با مشکل مواجه باشد؟ عنوان کرد: امید است در این دوره آموزش و پرورش برصدر بنشیند و معلمی که پایه‌ریز تمدن نوین اسلامی است به جایگاهی برسد که بتواند به رسالت خود عمل کند.

کاظمی به ابهامات بازگشایی مدارس پاسخ داد و گفت: بیان موضوعات مختلف، علی رغم داشتن سخنگو، در دست ما نیست، اما روند به خوبی پیش می رود. الگوی بازگشایی مشخص است. از ۱۵ آبان باید مدارس متوسطه دوم کارش را با الگوی مدیر آغاز کند و مدارس متوسطه اول نیز از ابتدای آذرماه بازگشایی می‌شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: بیش از ۸۵ درصد معلمان و بسیاری اولیاء واکسن زده‌اند. همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

کاظمی درباره مشکلات ناشی از توزیع نامناسب کتب درسی نیز گفت: بخشی از چالش‌هایی که در زمینه کتاب‌های درسی با آن مواجه بودیم به سامانه سیدا بازمی‌گشت که اکنون رفع شده است اما باید یک مرتبه بررسی و بازبینی شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا آخرین توانی که داریم تلاش می‌کنیم و از حرکت باز نمی ایستیم گفت: هفته آینده جلسه‌ای پیرامون تکمیل فضاهای آموزشی نیمه تمام برگزار خواهد شد. همچنین باید برای چهارسال آینده الگوی دقیقی برای ساماندهی نیروی انسانی داشته باشیم. با مجلس رایزنی کردم که میزان خرید خدمات را دو تا سه برابر افزایش دهیم.

منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزیر آموزش و پروش بازگشایی مدارس علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدارس متوسطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری
  • معلم باید الگوی جامعه باشد
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند