Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا غلامحسین محسنی اژه ای روز پنجشنبه در جمع قضات و کارشناسان دادگستری خوزستان در مجتمع فجر اهواز اظهارداشت: همچنان که مقام معظم رهبری بر اخلاق، عدل و پایداری در صبر برای رفع مشکلات ضروری تاکید دارند همه ما موظف هستیم در رعایت این موارد دقت لازم را به عمل آوریم.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان در جامعه،  همه مسولان برای رفع محدودیت‌های دستگاه قضایی در حال تلاش و برنامه ریزی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسنی اژه ای خطاب به کارکنان دستگاه قضایی در استان بیان داشت: برخی جابجایی ها در دستگاه قضایی و همچنین دولت با محوریت برنامه ریزی برای رفع مشکلات انجام شده که از جمله آن نیز می توان به انتخاب وزیر دادگستری اشاره کرد.

وی بیان داشت: برخی از این مشکلات نیز در جلسات سران قوا مورد بررسی قرار می گیرند تا با تعامل و همکاری که بین روسای جمهوری، مجلس وقوه قضاییه انجام شده، مشکلات با سرعت بیشتری برطرف شود.

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع نظم و انضباط در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع به عنوان یک‌اولویت ضروری همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: گاهی حضور با تاخیر قضات در دفتر کار آنها باعث ایجاد نارضایتی مردم می شود که در صورت وجود چنین رویه هایی امیدواریم این شرایط باید در راستای تکریم ارباب رجوع اصلاح گردد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به بررسی مشکلات جامعه در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: ضمن اینکه این شرایط باعث ایجاد احساس شرمندگی برای من می گردد از همه ظرفیت های موجود برای همراهی با مجلس و دولت استفاده خواهد شد تا شاهد بهبود شرایط فعلی در کشور باشیم.

محسنی اژه ای با بیان اینکه از سوی دیگر بخش مهمی از تلاش ها برای رفع مشکلات استان خوزستان متمرکز شده است گفت: این استان که طی مقاطع مختلف تاریخی در مقابل تهاجمات دشمنان ایستادگی های زیادی داشته ، امروز با وجود ظرفیت های اقتصادی مستعد، دچار چالش و مشکلات

متعددی است که این وضعیت دور از انتظار است.

رئیس قوه قضائیه به حضور میدانی معاونان و مدیران این قوه در شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: امروز در نشستی مشکلات خوزستان بر اساس مشاهدات صورت گرفته، بررسی و برای آنها راهکاری اندیشیده می شود.

محسنی اژه‌ای همچنین از تلاش ها و خدمات کارکنان دستگاه قضایی در طول دوران شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه دادگستری ها از جمله دستگاه هایی است که با امور مردم سر و کار دارد، در طول شرایط کرونایی، کارکنان دستگاه قضایی در محل کار، حضور مستمری داشته اند.

وی بیان داشت: در طول حضور کارکنان در محل کار،  با وجود رعایت پروتکل های بهداشتی اما تعدادی از همکاران دچار ابتلا و تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرده است تا مسائل و مشکلات قضایی این استان را از نزدیک بررسی کند. تعدادی از معاونان و مسوولان قوه قضاییه، محسنی اژه‌ای را در این سفر همراهی می‌کنند.

قرار است  معاون اول قوه قضاییه و همچنین رییس دیوان عدالت اداری در مرکز استان خوزستان با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشند.

همچنین قرار است وضعیت رسوب و ترخیص کالاهای وارداتی از طریق بندر امام خمینی (ره) با حضور دادستان کل کشور در محل این بندر مورد بررسی قرار گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور نیز در این سفر وضعیت انبارهای اموال تملیکی موجود در خوزستان را بررسی خواهد کرد و معاون نیروی انسانی قوه قضاییه نیز روند پیشرفت عملیات اجرایی شهرک قضایی واقع در کیانشهر اهواز را بررسی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رییس قوه قضاییه در این سفر با قضات و کارکنان دستگاه قضایی، صنعتگران و کارآفرینان، و اقشار مختلف مردم به صورت جداگانه دیدار خواهد کرد؛ همچنین بخش دیگری از سفر رییس قوه قضاییه به نشست بررسی فعالیت شرکت هفت تپه اختصاص دارد.

محسنی اژه ای در ادامه سفر خود به خوزستان در نشست شورای اداری و همچنین شورای قضایی استان حضور خواهد داشت و در انتها از طریق شبکه سیمای خوزستان با مردم صحبت می‌کند.

برچسب‌ها غلامحسین محسنی اژه‌ای خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای خوزستان اهواز غلامحسین محسنی اژه ای خوزستان اهواز کارکنان دستگاه قضایی دستگاه قضایی محسنی اژه ای رفع مشکلات قوه قضاییه برای رفع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات

سخنگوی قوه قضاییه گفت: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز شورای عالی قضایی درباره ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) طی سخنانی در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضاییه، به بیان برخی نکات و مسائل مطرح شده در این جلسه پرداخت و گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه می‌توان به تأکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

وی در همین باره گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تأکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اجرای "سند تحول و تعالی" راهکار رسیدن به اتقان‌ آرای قضایی

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تأکید جدی حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضاییه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور 10 روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضاییه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، مأموریت داد و تأکید کرد؛ در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای و شورای عالی قوه قضاییه همراه بود و بنا شد که سازوکارهای لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه قضات در دستگاه قضایی باید سازنده باشد
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود | تا شایعات هست نباید اصرار بر حضور در نماز جمعه داشت